Hyundai, ’karamsar değiliz’ dedi faiz oranlarını 1.2’ye indirdi

Güncelleme Tarihi:

Hyundai, ’karamsar değiliz’ dedi faiz oranlarını 1.2’ye indirdi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 17, 2006 00:00

Hyundai Assan Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu, dalganın otomotiv sektöründe bir çöküşe neden olmadığını belirterek, "Biz karamsar bakmıyoruz. Satışlar ortalamanın üzerinde gidiyor. Zaten 3 yıldır indirim yapan bir yapıda olduğumuz için develüasyon da yersiz olmadı" dedi.

2006 model stoklarının tüketiciler için fırsat yaratacağını da belirten Tarakçıoğlu, "Kredi faizlerini 1.2’ye çektik" dedi.

HYUNDAI Assan Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu, dalgalanmanın etkisiyle otomotiv satışlarının aşağıya gittiğini ancak çöküş yaşanmadığını belirterek, "Satışlar ortalamanın üzerinde gidiyor. Biz karamsar bakmıyoruz. Zaten 3 yıldır indirim yapan bir yapıda olduğumuz için devalüasyonun da yersiz olmadığını düşünüyoruz" dedi. Bir çok firmanın elinde 2006 model stoğu olduğunu ve bunların tüketiciler için önemli fırsatlar yaratacağını da kaydeden Tarakçıoğlu, Hyundai olarak faiz oranlarını 1.2’ye çektikleri bir kampanya düzenlediklerini söyledi.

PAZAR 620 BİNE GERİLER: Tarakçıoğlu, otomotiv basınıyla yaptığı sohbet toplantısında, Türkiye’de eğitime verdikleri desteği, pazarı ve hedeflerini anlattı. Otomotiv sektörünün dövizde yaşanan dalgalanmanın etkisiyle aşağıya gittiğini ifade eden Tarakçıoğlu, "Ancak kimse bunu farklı algılamasın. 2001’de yaşadığımız krizle alakası yok. Bu yıl için 750 bin adetlik bir toplam pazar hedefimiz vardı. Bunu revize ederek 620 bine çektik. Yani yüzde 13’lük bir daralma öngörüyoruz" diye konuştu.

DEVELÜASYON YERİNDE OLDU: Ancak 620 binlik bir pazarın çöküşü işaret etmediğini kaydeden Tarakçıoğlu şöyle konuştu: "620 bin ortalamının üzerinde bir rakam. Biz bu yüzden karamsar bakmıyoruz. Zaten devalüasyonun da yersiz olmadığını düşünüyoruz. Baktığımız zaman son 3 yıldır otomotiv sektörü indirim yapan bir yapıdaydı. Şimdi olması gereken noktaya geldi. Tüketici de buna uyum gösterecek." Tarakçıoğlu, yaz aylarının satışların yavaşladığı bir dönem olduğunu da hatırlatarak, dalgalanmanın etkisinden Ağustos’ta çıkılıp, Eylül’de ise toparlanılacağını söyledi.

FAİZİ MAYIS AYINA ÇEKTİK: Bir çok firmanın elinde 2006 model stoklarının olduğunu ve bunların tüketiciler için önemli fırsatlar yaratacağını da belirten Tarakçıoğlu, "Bu stokları eritmek için Hyundai olarak biz kredi faiz oranlarını Mayıs ayına çekeceğimiz bir kampanya düzenliyoruz. Bugün yüzde 2’ler seviyesinde olan faiz oranlarını biz 1.2’ye çekiyoruz. Bu da tüketiciye 2-3 bin YTL civarında bir indirim anlamına geliyor" dedi. Türkiye’de herşeye rağmen otomotiv sektörünün önünün açık olduğunu söyleyen Tarakçıoğlu şunları kaydetti: "2007’de 700 bin, 2008’de ise pazarın 1 milyon adede ulaşmasını bekliyorum. Eğer Cumhurbaşkanlığı seçimlerinin belirsizliği olmasaydı, 1 milyon adetlik pazarı 2007 için söylerdim. Sektöre bugün baktığımız zaman yüzde 2’lik kredi faiz oranı çok itici, çok negatif bir faiz oranı değil. Tüketici faiz oranları düşmese bile bu seviyeye alışacaktır. Zaten aylık ödemelerde öyle büyük farklar yaratmıyor. "

2007 MODELERDE FİYATLAR ARTAR: 2007 model yılıyla birlikte fiyatların yüzde 10 artacağını da sözlerine ekleyen Tarakçıoğlu, "Otomotiv firmaları yüzde 30’a yaklaşan develüasyonu fiyatlara tam olarak yansıtmadılar. Zamlar yüzde 10’u aşmadı. Şimdi 2007 model yılı ile fiyatlar yüzde 10 daha zamlanır. Ama bu normaldir" diye konuştu.

HYUNDAİ İÇİN MAÇ 90 DAKİKA: Hyundai olarak, 2006 yılı hedeflerinin ise 60 bin adetlik bir satış olduğunu söyleyen Tarakçıoğlu, "Geçtiğimiz yıl 71 bir olan satışımızı bu yıl pazarın daralmasına bağlı olarak bizde aşağıya çektik. Ancak ihracatta artış yaşanıyor. Geçtiğimiz yıl 20 bin adet araç ihraç ederken bu yıl bu rakamı 30-35 bine çıkartıyoruz" dedi. Hyundai’nin ilk 6 ayda pazar payı olarak 5’inci sırada olduğunu kaydeden Tarakçıoğlu, "Ama maç 90 dakika. Yıl sonunda bu sıra değişebilir" diye konuştu.

Her yıl 1 trilyona meşale yakıyoruz

HYUNDAİ Assan, yetkili satıcılarının desteğini alarak Türk Eğitim Derneği (TED) ile birlikte hazırladığı "Hyundai Meşaleleri" projesi sayesinde başarılı olan ancak maddi durumu yeterli olmayan öğrencilere, Türkiye çapındaki çeşitli Türk Eğitim Derneği Okulları’nda "Tam Eğitim Bursu" veriyor. Hyundai Assan Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu, meşale sayılarının bu yıl 61’e yükseldiğini belirterek, "TED’in Türkiye çapında seçtiği bu öğrencilere her yıl 1 trilyonun üzerinde burs veriyoruz. 2004-2005 Eğitim-Öğretim Yılı ile ilk kez başlayan proje kapsamında burs kazanan öğrencilerin 3 yıl boyunca eğitim giderlerinden yurt harcamalarına, kıyafetlerinden kırtasiye malzemelerine, cep harçlıklarından eğitim amaçlı diğer tüm giderlerine kadar tüm masraflarını karşılıyoruz" dedi.

En az problem çıkaran üçüncü marka olduk

KURTHAN Tarakçıoğlu, Hyundai’nin J.D. Power and Associates’in her yıl Amerika’da gerçekleştirdiği IQS (Initial Quality Study-İlk Kalite Değerlendirmesi) araştırmasının 2006 yılı sonuçlarına göre tüketiciler tarafından en güvenilir "üçüncü" marka seçildiğini de kaydetti. Tarakçıoğlu şöyle konuştu: "Hyundai kullanıcılarının sahip olduğu 2006 model araçlar üstünden yaptığı değerlendirmelere göre belirlenen IQS 2006 araştırmasında Porsche ve Lexus’un ardından üçüncülüğü alan Hyundai, lüks olmayan markalar kategorisinde de birinciliği elde etti. Hyundai Tucson da, kendi segmentinde en az problem çıkaran en güvenilir araç seçildi."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!