Güncelleme Tarihi:
GÜNEY Koreli otomotiv devi Hyundai ile Kibar Holding ortaklığı olan İzmit’teki Hyundai Assan fabrikasının uzun süredir Türkiye’de üretmek için uğraştığı küçük sınıfta yer alan yeni modeli i20 için karşısına yine Çek Cumhuriyeti çıktı. Türkiye daha önce de 1.2 milyar Euro’luk yatırım için Çek Cumhuriyeti ile yarışmış ancak ’daha cazip olanaklar’ sunduğu için bu dev yatırım Çek Cumhuriyeti’ne yapılmıştı. Çekler bu defa da Nosovice fabrikasıyla i20 üretimi konusunda Hyundai Assan’ın rakibi oldu. Hyundai Assan Başkanı ve CEO’su Kwang Heum Um, i20’yi Türkiye’de üretmeyi çok istediklerini, bunun için kapasitelerinin ve potansiyellerinin de olduğunu belirterek, "Hyundai, Avrupa’da i20 üretimi için Çek Cumhuriyeti ve Türkiye arasında karar verecek. 75 milyon dolarlık ek yatırımla üretebileceğimiz i20 için Türk hükümetinden destek bekliyoruz" dedi.
Türkiye, en iyi kararımız
Hindistan’da üretilip Avrupa’ya ihraç edilen i20’nin Bodrum’da gerçekleşen Türkiye lansmanında konuşan K.H.Um, Hyundai Türkiye olarak, Hyundai Motor Company’nin global operasyonlarında çok önemli konuma sahip olduklarını söyledi. Hem Türk tüketicisi hem de tüm bölge için 1997’den bu yana üretim yaptıklarını kaydeden Um, şöyle konuştu: "Türk otomotiv sanayiinde genç bir markayız ama kısa süre içinde 500 bininci aracımızı ürettik. Kocaeli’deki fabrikamız, Hyundai’nin denizaşırı ülkelerde kurduğu ilk fabrikadır ve Türkiye’de üretim yapma kararının, Hyundai’nin şu ana kadar verdiği en iyi kararlardan biri olduğunu tüm açık yüreklilikle söyleyebilirim."
Hyundai’nin Avrupa pazarını düşünerek geliştirdiği küçük sınıftaki yeni modeli i20’nin şu anda sadece Hindistan’da üretildiğini kaydeden Um, şunları dile getirdi: "Ancak Hyundai bu modeli Avrupa’da da üretmek istiyor. Bunun için Avrupa’da iki fabrikası var. Biri Türkiye’de diğer Çek Cumhuriyeti’nde. Biz bu modeli Türkiye’de üretmek istiyoruz. 3 vardiyayla 125 bin adetlik kapasitemiz var. 2008’de 80 bin adetlik üretim yaptık. 75 milyon dolarlık ek yatırımla i20’yi üretebiliriz. Bu üretimin de Çek Cumhuriyeti’ne kaymaması için Türk hükümetinden de destek bekliyoruz. i20 üretimi diğer bir kriter de, Türkiye’deki satışlar olacak. Eğer pazarda satışlar iyi gider ve i20 istenilen ölçüde satılırsa üretimi için de avantaj sağlayabilir."
Yıl sonunda belli olacak
HYUNDAİ’nin küçük sınıfta yer alan yeni modeli i20 için Avrupa’da da bir hat açmayı planladığı ve bu çerçevede en kuvvetli adaylardan birinin de Türkiye olduğu Avrupa basınında da yer aldı. Hyundai sözcüsü Jinho Ki, "Hyundai Motor i20 üretimini Avrupa’ya taşımayı planlıyor. Çünkü bu aracın yüzde 90’ı Avrupa’ya gönderiliyor" açıklamasını yapmıştı. Hyundai’nin Avrupa’da sadece Türkiye ve Çek Cumhuriyeti’nde üretim tesisleri bulunuyor. i30 Hatchback ve Stationwagon versiyonlarının üretildiği 200 bin kapasiteli Nosovice fabrikasında, bu yıl Cenevre Fuarı’nda da sergilenen yeni bir minivanın daha üretilmesi planlanıyor. Hyundai Türkiye de, ticari modeli Starex’ten doğan boşluğun ihracat şansı yüksek yeni i20 ile doldurulması yönünde Kore’deki merkezle görüşmeler sürdürüyordu. i20 ile ilgili kesin kararın yıl sonuna kadar açıklanması bekleniyor.
Küçük sınıfın en ’i’si 22 bin 900 TL’ye geldi
HYUNDA’nin küçük sınıftaki (B segmenti) yeni modeli i20, 22 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Hyundai’nin i30 ve i10’dan sonraki üçüncü "i" serisi otomobili olan i20’den bu yıl Türkiye’de 5 bin adet satılması planlanıyor. EuroNCAP’ten 5 yıldız alan i20, diğer tüm Hyundai modellerinde olduğu gibi Türkiye’de 5 yıl / 100 bin kilometre garantisiyle yollara çıktı. Hyundai i20 Türkiye’ye Team, Select ve Style olmak üzere üç farklı donanım paketiyle ithal ediliyor. Hyundai i20, Türkiye’de Euro IV normlarına uyumlu iki benzinli ve iki dizel olmak üzere toplam dört farklı motor seçeneğiyle satılmaya başlandı. 1248 cc hacmindeki benzinli motor, 6000 d/d’de 78 beygir güç üretirken, 00 km’de 5.2 litre ortalama yakıt tüketiyor. Diğer bir benzinli motor olan 1396 cc’lik ünite ise 5500 d/d’de 100 beygir güç üretiyor. Dizel motor seçenekleri arasındaysa 75 ve 90 beygir olmak üzere iki farklı güce sahip olan 1396 cc’lik common-rail motor bulunuyor. İlk etapta 10 farklı renk seçeneğiyle alınabilen Hyundai i20’lerin fiyatları motor ve donanımına göre 22 bin 900 TL ile 32 bin 200 TL arasında değişiyor.
Getz satışı sürüyor
Hyundai’nin 2003 yılından bu yana Türkiye’de satılan küçük sınıftaki modeli Getz’in i20 ile birlikte satışına devam edilecek. Hyundai Assan Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu, Getz’in 2009 yılında segmentinin en çok tercih edilen aracı olduğunu belirterek, "Hyundai’nin otomobil satışlarında elinde bulundurduğu liderlik pozisyonu için katkısı büyüktür. Hyundai i20, bu segmentteki yepyeni otomobilimiz olacaktır ve Getz ile birlikte satılacaktır. Yıl sonuna kadar 5 bin adedi i20, 7 bin adedi ise Getz olmak üzere küçük sınıfta 12 bin araç satmayı planlıyoruz" dedi.
Türkiye’de yatırımı krizde bile kesmedik
KRİZ dönemlerinde bile Hyundai’nin Türkiye’de yatırımı kesmediğini belirten Hyundai Assan Başkanı ve CEO’su Kwang Heum Um, yeni modellerle üretimlerini sürekli artırdıklarını kaydetti. Um, "Hyundai olarak her zaman Türkiye’ye ve Türkiye otomotiv sektörünün potansiyeline güvendik ve güvenmeye de devam edeceğiz. Yeni bir aracı üreteceğimiz zaman, öncelikle Türkiye pazarına ve Türk tüketicisinin zevkine uygun olup olmadığına bakıyoruz" dedi. Hyundai’nin artık bir Türk markası olarak görüldüğünü de kaydeden Um, şu ana kadar Türkiye ekonomisine ve toplumuna katkıda bulunan en önemli şirketlerden biri olduklarını ve operasyonlarını geliştirerek katkıda bulunmaya devam edeceklerini söyledi.
İkinci el oto fırsatları hurriyetoto.com'da
Otomotivdeki İş Fırsatları http://www.yenibiris.com/IsIlanlari/Ilanlar.aspx?Sector=11800