Güncelleme Tarihi:
Vuslat Doğan Sabancı, “Büyük veri deyince göreceli bir kavramdan bahsediyoruz. Hürriyet’te bu ilişkiyi parmaklarla ölçüyoruz. Mobilde dokunma, bilgisayarda ise mouse hareketlerine bakıyoruz. Hürriyet’te günde 250 milyon veri ve davranış gerçekleşiyor. Bir haber nereye kadar okunuyor, hangi noktada kapatılıyor, video beğenildi mi beğenilmedi mi gibi davranışlar arasındaki ilişkiyi anlamlandırmaya çalışıyoruz” şeklinde konuştu.
Hürriyet gibi büyük veriye sahip kurumların fayda sağlamaya odaklanması gerektiğini kaydeden Vuslat Doğan Sabancı şunları söyledi:
“Büyük veriyle bugünün reklam dünyasında sunduğumuz hizmetleri, en hızlı ve en verimli şekilde vermek istiyoruz. Hem demografik hem davranışsal hem de eğilim olarak 30-40 farklı segment çalıştık. Bu segmentleri kullanarak reklamverene hedef kitlelerine odaklanma imkânı sunuyoruz. 20 müşteri ile kampanya yaptık. Hürriyet’in büyük veride yaptığı çalışmalarla Microsoft, ocaktan itibaren KOBİ kampanyalarındaki hedefli yayınlarda daha önceki kullanımlara göre dönüş oranını ortalama 6 kat arttırdı. Tam Faktoring, çağrı merkezlerine gelen telefonların satışa dönme oranını 3 kat yükseltti. Aegon Sigorta, dönüş oranını 7 kat, sitede kalma süresini 8 kat, tekil ziyaretçi oranını yüzde 50 arttırdı. Siteden hemen çıkma oranını ise yüzde 65 düşürdü. Bunlar dijitalin hayatımıza getirdiği doğru hedefleme ve zaman kaybını azaltmaya yönelik sonuçlar. İlgili kişiye reklam gösteriliyor ve bu da aksiyona dönüşüyor.”