Oluşturulma Tarihi: Mart 05, 2007 00:00
İsviçre Gazete Yayıncıları Birliği’nin ev sahipliğinde düzenlenen Dünya Gazeteler Birliği’nin (WAN) Zürih’teki toplantısına katılan Hürriyet Gazetesi, bu yıl üçüncü kez dünya gazeteleriyle biraraya geldi. Bu yıl ki toplantıya Hürriyet Reklam Grup Başkanı Ayşe Cemal Sözeri, Hürriyet Reklam Grup Başkan Yardımcısı Altuğ Acar ve Reklam Pazarlama Müdürü Elif Karakışla katıldı.
60 ÜLKEDEN 400 TEMSİLCİ: 60 ülkeden 400 temsilcinin katıldığı toplantıda dünya genelinde basında farklı reklam uygulamaları, farklı mecraların işbirliğinin nasıl sağlanabileceği ile ilgili değerlendirmeler yapıldı. Toplantıya katılan gazetelerin reklam yöneticileri, editörler ve reklam ajansı yöneticileri, kendi alanlarında sunumlar gerçekleştirdi. Toplantıda Hürriyet Gazetesi’ni temsilen Altuğ Acar’ın yaptığı ’Birlikte Daha Güçlüyüz’ sunumu büyük ilgi gördü. Hürriyet Gazetesi, 2003 yılında ’Kırmızı-Basında En İyi Reklam Ödülleri’ ile Amsterdam’da, 2005 yılında da ’Reklamda Farklılaşma ve Değişim’ sunumlarıyla Roma’da WAN toplantılarına katılmıştı.
İNTERAKTİF PROJE ARAYIŞI: Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkan Yardımcısı Altuğ Acar, günümüzde reklam piyasasının birçok mecranın aynı anda kullanıldığı, reklamverenin tüketiciyle interaktif ilişki kurabildiği proje arayışında olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Bizler bu arayışa çözüm bulmak, müşteri isteklerine farklı yöntemlerle cevap vermek ve fark yaratmak hedefiyle hayata geçirdiğimiz proje ve yeni uygulamaları anlattık. Bu uygulamalarla ilgili olarak grubumuzun diğer mecraları, Hürriyet Gazetesi’nin internet sitesi www.hurriyet.com.tr ve CNNTürk ile gerçekleştirdiğimiz proje örneklerini diğer ülkelerden gelen meslektaşlarımızla paylaştık. Sunum sonrası gelen sorulardan, Hürriyet Gazetesi olarak sadece Türkiye’de değil, dünya çapında ne kadar önce ve vizyoner olduğumuzu gördük."
SİNERJİ YARATMAK ÖNEMLİ: Reklam pazarlamasında çoklu medya uygulamalarının artarak devam edeceğini kaydeden Altuğ Acar, mecraların birbirinden güç aldığını, rekabetin faydaya dönüştüğü modeller yaratmanın önemini vurguladı. Acar, "Türk reklam pazarı, dünya reklam pazarına göre, henüz oldukça küçük bir pazar olmasına rağmen, uyguladığı projeler ve ileri görüşlü pazarlama modelleriyle yaratıcılığın ve diğer mecralarla sinerji yaratmanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha göstermiş oldu" diye konuştu.