Hürriyet’ten dünya gazetelerine reklamda ’çoklu platform’ modeli

Güncelleme Tarihi:

Hürriyet’ten dünya gazetelerine reklamda ’çoklu platform’ modeli
Oluşturulma Tarihi: Haziran 09, 2009 00:00

Dünya Gazeteler Birliği (World Association of Newspapers-WAN) tarafından bu yıl 19’uncusu düzenlenen ve 50 farklı ülkeden 350’nin üzerinde üstdüzey reklam yöneticisinin katıldığı Dünya Gazete Reklamcılığı Konferansı bu yıl 28-29 Mayıs tarihlerinde Barselona’da yapıldı.

Konferansta bir sunum yapan Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkan Yardımcısı Altuğ Acar, Hürriyet’in geçen yıl düzenlediği ’25 Yılın Efsane 11’i’ yarışmasını ve bu projede elde edilen başarıyı anlattı.

Başarılı projeler paylaşılıyor

Gazete reklamcılığındaki gelişmelerin, yeni trendlerin ve farklı reklam geliri yaratma modellerinin tartışıldığı ve her yıl düzenlenen WAN Dünya Gazete Reklamcılığı Konferansı’nda ayrıca gazetelerin hayata geçirdiği ve başarılı olan projeler vaka çalışması olarak paylaşılıyor.

İlave gelir yaratanlar

Bu tür vaka çalışmalarında özellikle son yıllarda gazetelerin diğer mecralarla birlikte kullanılarak reklamverene çoklu iletişim platformu sağlayan ve aynı zamanda gazete için de yeni ve ilave gelir yaratan projeler dikkat çekiyor. Konferansta Altuğ Acar’ın dünya reklamcılarına anlattığı "25 Yılın Efsane 11’i" yarışması da gazete ile birlikte internet, televizyon ve dijital tv platform mecralarını kullanan, sponsorluk ile gelir yaratan bir model üzerine kurulu.

Prestiji sağlıyor

Hürriyet’in dördüncü kez WAN Dünya Gazete Reklamcılığı Konferansı’na davet edildiğini belirten Altuğ Acar şöyle konuştu: "Bu konferanslar iki açıdan önemli. Birincisi, global gazete reklamcılığı sektöründe prestij sağlıyor. İkincisi, farklı pazarlardan başarı öyküleri katılımcılara kendi pazarlarında uygulayabilecekleri projeler için esin kaynağı oluyor. Hürriyet ilk kez 2004 yılında Kırmızı Ödülleri için davet edilmişti ve Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal sunum yapmıştı. Ardından Roma ve Zürih olmak üzere iki kez bu konferanslarda Hürriyet projelerini anlattım. Bu yıl dördüncü kez Hürriyet’in başarı öyküsünü anlattık."

Dijital ortamın ağırlığı artıyor

Tüketicinin değişen mecra tüketim davranışına paralel olarak reklamverenlerin de mecralardan beklenti ve isteklerinin farklılaştığını dile getiren Altuğ Acar, tüketicinin günlük hayatında dijital ortamın ağrlığını artırmasıyla çoklu platform reklam modellerinin her geçen gün daha önemli hale geldiğini söyledi.

Maksimum geri dönüş ilkesi

ALTUĞ Acar, reklamveren açısından birinci derecede önemli kriterin en uygun maliyetle hedef kitleye en etkin erişimin sağlanması olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Hürriyet Reklam Grubu uzun süredir reklamverenin bu ihtiyacını karşılayabilmek için çeşitli modeller geliştiriyor. Hürriyet Gazetesi’nin yanına reklamverenin ihtiyacına göre interneti veya televizyonu ekleyerek hem erişimde hem de etkinlikte artış sağlıyoruz. Tüm projelerimizi, reklamverenin iletişim yatırımından maksimum geri dönüş alması ilkesi üzerine geliştiriyoruz."

Çoklu platform iletişim modeli

KONFERANSTA sunumu yapılan "25 Yılın Efsane 11’i" yarışması da Hürriyet ile birlikte huriyet.com.tr, CNNTürk ve D-Smart’ın kullanıldığı tam bir çoklu platform iletişim modeli. Efes Pilsen ve Hürriyet Spor iş birliğinde düzenlenen yarışma hedef kitlesi ile gazete, televizyon, internet ve dijital tv platform üzerinden iletişim kurdu. Yarışma katılımcılarının oyları ise internet ve dijital platform üzerinden alındı. Toplam 200 bin katılımcının 180 bini internetten, 20 bini dijital platformdan oy kullandı.

Gazetelerin etkinliği ürünün bilinirliğine yansıyor

KONFERANSTA ayrıca, Türkiye’deki 22 günlük gazetenin reklam grup başkanlarının bir araya gelerek oluşturdukları Basın Reklam Platformu’nun 2008 yazında gazete reklamlarının etkisini ortaya koyacak nitelikte Kalbim Benecol ile gerçekleştirdiği vaka çalışması da sunuldu. Platformun danışmanı Prof. Dr. Nükhet Vardar, konuyla ilgili olarak, "Gazete reklamlarının etkisini ayrıştırabilmek için test ortamı yaratıldı ve bu kampanyada 6 hafta süresince, Kalbim Benecol’ün sadece gazete reklamları yayımlandı. Kampanya öncesi ve sonrası sayısal veriler değerlendirildiğinde, Benecol’ün fabrika çıkış satışlarının yüzde 50, tüketici satışlarının ise yüzde 32 arttığı görüldü ."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!