Hürriyet’i ’aşkla, sevgiyle bağlanılan marka’ seçtiler

Güncelleme Tarihi:

Hürriyet’i ’aşkla, sevgiyle bağlanılan marka’ seçtiler
Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2006 00:00

Lovemarks Konferansı bünyesinde düzenlenen Marka Meydanı’nda Hürriyet Gazetesi lovemark (sevgi, aşk markası) seçildi. CEO’lar, marka ve pazarlama müdürlerinden oluşan 700 kişilik katılımcı grubu, 10 üzerinden 7.41 vererek Hürriyet’i "lovermark" olarak belirledi. Yapılan yorumlarda Hürriyet’in Türkiye’nin en iyi yönetilen markalarından biri olduğu tespitinde bulunuldu.

MEDIACAT ve Bonus Academy tarafından düzenlenen ’Lovemarks Konferansı’ kapsamında ünlü reklamcı Serdar Erener’in moderatörlüğünde yapılan ’Marka Meydanı’nda, katılımcılar ve jüri tarafından verilen oylarla Hürriyet Gazetesi "lovemark" (sevgi, aşk markası) seçildi. 700 kişilik katılımcı grubu, 10 üzerinden 7.41 vererek Hürriyet’i "lovermark" seçti. Oylamada Hürriyet markası katılımcılardan en yüksek puanı aldı. Derishow’dan Fatoş Ahunbay, Mudo’dan Mustafa Taviloğlu, Markam’dan Güven Borça, Programcı Sevim Gözay, CNN Türk’ten Emin Çapa, Ülker’den Babür Çelebi, Garanti Bankası’ndan Nafiz Karadere’den oluşan jüri üyeleri, 10 üzerinden 8.57’yle Arçelik’i lovemark seçti.

HÜRRİYET HAYATIN VAZGEÇİLMEZİ: İnteraktif bir ortamda düzenlenen Marka Meydanı’nda, katılımcılar Hürriyet’in ’hayatlarının olmazsa olmaz’ markalardan biri olduğunu vurguladılar. Yapılan yorumlarda Hürriyet’in Türkiye’nin en iyi yönetilen markalarından biri olduğu tespitinde de bulunuldu. Katılımcılardan biri, şimdiki fiyatının üç dört katı bile olsa Hürriyet’ten vazgeçemeyeceğini söyledi. Marka Meydanı’nda Hürriyet markası dışında, Pınar, Migros, Arçelik, Renault, İstikbal, Cif, Arko, Efes Pilsen, Yeni Rakı, Mavi Jeans, Petrol Ofisi, Ülker, Turkcell ve Bonus markaları yarıştı. Katılımcılar ikinci lovemarkları olarak Efes Pilsen’i seçerken, Turkcell üçüncü sırada yer aldı.

HALK VE JÜRİYLE SEÇTİK: Alameti Farika ajansının Başkanı Serdar Erener, moderatörlüğünü yaptığı ’Marka Meydanı’ndaki sonuçlarla ilgili şunları söyledi: "Lovemarks konferansında ukalalık etmek yerine katılımcılar ve uzman bir jüriye oylama yaptırmayı önerdim. Ev sahipleri de kabul ettiler. Markaları objektif bir kritere göre seçmek için Nielsen’in 2005 ’en çok hatırlanan markalar’ araştırmasını aldım. Karşısına Ocak-Eylül 2006 en çok reklam yapılan sektörler listesini koydum. O sektörlerde Nielsen’e göre, en çok hatırlanan markaları sıraladım. Sektör seçiminde iki de sübjektif kriter kullandım. En çok reklam yapan sektörler dışında, kadın ve erkekler için birer sektör koydum. Hijyenik kadın bağı ve rakı. Konferansın sponsoru Bonus’u da listeye ekledim. Nielsen’de en çok hatırlanan kredi kartı bilgisi yoktu. Ama olsa büyük ihtimal Bonus olurdu. Sonuç olarak listem rakı ve ped hariç 2006’nın en çok reklam yapan sektörleriyle 2005’in en çok hatırlanan markaları listesinin bileşkesi oldu. Marka seçiminin mantığı bu. Oylayanlar da o gün konferansa katılan profesyonel veya iş sahibi marka yöneticileriydi. O gün salondan bu sonuçlar çıktı. Temsil değeri var mı, yok. Bir fikir veriyor mu, veriyor."

CEO’lar ve pazarlama müdürlerinden oluşuyor

MEDIACAT Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan, Marka Meydanı’nın Lovemarks Konferansı bünyesinde interaktif bir ortamda düzenlendiğini belirterek, şunları söyledi: "Konferansa birkaç yarışma koyduk. Bunlardan biri Marka Meydanı’ydı. Türklerin lovemarkları neler, hangi markalara aşıklar şeklinde bir yarışma düzenledik. Moderatörlüğünü Serdar Erener yürüttü. Katılımcıların oylarında Hürriyet, jüri oylarında Arçelik lovemark seçildi. Hürriyet Gazetesi 16 marka arasında birinci oldu. Konferansa katılan 700’ün üzerindeki katılımcı arasında pazarlama uzmanları ve CEO’lar yer alıyordu. Bu insanlar lovemark olarak Hürriyet’i seçti."

Taviloğlu: Hürriyet olmazsa olmaz

MARKA
Meydanı’nda jüri üyeliği yapan hazır giyim markası Mudo’nun Başkanı Mustafa Taviloğlu, şunları söyledi: "Diğer markalar çok önemli, emek verilen ve çok büyük markalar. Bu markaların Hürriyet’le aynı çatı altında değerlendirilmemesi lazım. Bizim hiçbir zaman vazgeçemediğimiz bir marka varsa Hürriyet’tir. Çok ağır basacağına inandığım için Hürriyet’i, yani Mavi Jeans ve Pınar gibi markalarla bir arada tutamayız. Hürriyet’siz olmaz, bizim buna da ihtiyacımız var. Jüriden değil, halktan birinci oldu. Ben bunu önemsemiyorum, Hürriyet hakikaten birinci. Bütün sektör biliyor ki, Hürriyet olmazsa olmaz..."

’Aşk’, markaları kurtaracak

ÜNLÜ reklam ajansı Saatchi&Saatchi’nin CEO’su Kevin Roberts’ın yarattığı "lovemarks" kavramı bir pazarlama tekniği. Bu kavramın marka fikrinin yerini alacağı düşünülüyor. Roberts, aşkın markaları kurtaracağını söylüyor. Roberts’a göre, bir lovemark yaratmak için gizem, samimiyet ve temas gerekiyor. Lovemarks Konferansına katılan Kevin Roberts, satınalma kararlarının yüzde 80’inin duygusal olduğuna dikkat çekerek, "Tüketiciler nasıl düşündüklerine göre değil, nasıl hissettiklerine göre karar veriyor. Lovemarks markalar müşterinin kalbiyle duygusal bağlantı kuruyor. Nedenin ötesinde sadakat yaratıyorlar" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!