Hürriyet, ‘hedef kitle’de erişim lideri çıktı, günde 2.1 milyon okura ulaşıyor

Güncelleme Tarihi:

Hürriyet, ‘hedef kitle’de erişim lideri çıktı, günde 2.1 milyon okura ulaşıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 22, 2011 00:00

BİAK’ın yaptığı Türkiye Basın Okurluk Araştırması, Hürriyet’in farkını gözler önüne serdi. Her gün yaklaşık 2.1 milyon gazete okuruna ulaşan Hürriyet Gazetesi, AB SES grubuna erişimde 1 milyon 127 bin okur ile ilk sırada yer alıyor. AB grubuna C1 SES grubu eklendiğinde 1 milyon 715 bin okura ulaşan Hürriyet, hedef kitlede de en yüksek erişimi sağlayan gazete oluyor.

Haberin Devamı

BASIN İzleme Araştırmaları Komitesi (BİAK) tarafından 1997 yılından bu yana yapılan ve yılda dört kez raporlanan Türkiye Basın Okurluk Araştırması, Türkiye’de gazete okurunun tercihlerini ortaya koyarken, Hürriyet’in farkını da gözler önüne seriyor. BİAK’ın 1 Mart 2010 ile 28 Şubat 2011 dönemini

/images/100/0x0/55eb5ac3f018fbb8f8bbca7e
kapsayan ve 41.8 milyon kişiyi temsil eden son araştırması da, Türkiye’nin lider medya kuruluşunun Hürriyet Gazetesi olduğunu şu verilerle gösteriyor:
5 okurdan biri Hürriyet okuru
Türkiye’de kent genelinde toplam gazete okuru sayısı 10.4 milyon kişi. Posta Gazetesi 2 milyon 740 bin kişi ile ilk sırayı alıyor. İkinci sıradaki Hürriyet ise 2 milyon 91 bin kişiye ulaşıyor. En yakın takipçisinden 435 bin daha fazla okuru olan Hürriyet’i sırasıyla Zaman, Sabah ve Fotomaç izliyor. 1 milyon 29 bin kişi ile 6’ncı sırada yer alan Milliyet’ten sonra erişim sayıları 1 milyonun altına iniyor. Bu rakam 7’nci sıradaki Fanatik’te 964 bin kişi olurken, 8’inci sıradaki Habertürk’te 851 bin kişiye geriliyor. Sözcü sıralamada 587 bin kişi ile 9’uncu olurken, 551 bin kişi ile Takvim 10’uncu, 547 bin kişi ile de Akşam 11’inci, 536 bin kişiyle de Vatan ise 12’nci sırada yer alıyor.
1.1 milyon AB grubu okur
Her gün yaklaşık 2.1 milyon gazete okuruna ulaşan Hürriyet, “nitelikli okur” olarak da adlandırılan öncelikli hedef kitleye erişimde ilk sırada yer alıyor. BİAK araştırmasının ortaya koyduğu rakamlar, satın alma gücü yüksek, üst ve orta sosyo-ekonomik (SES) gruplara en fazla ulaşan gazetenin Hürriyet olduğunu gösteriyor. AB SES grubuna erişimde Hürriyet 1 milyon 127 bin okur ile ilk sırada yer alırken, en yakın takipçisi olan Posta ile arasındaki fark 390 bin kişiye kadar çıkıyor. Veriler; Hürriyet’in Posta’ya göre yüzde 53, Zaman’a göre yüzde 87, Milliyet’e göre yüzde 100, Sabah’a göre yüzde 109, Habertürk’e göre yüzde 136 daha fazla AB SES grubunda okura ulaştığını da gösteriyor. AB SES grubuna C1 SES grubu eklendiğinde ise; Hürriyet toplam 1 milyon 715 bin okur ile bu hedef kitlede de en yüksek erişimi sağlayan gazete oluyor.

Haberin Devamı

Okur profili Türkiye genelinin üzerinde

Haberin Devamı

HÜRRİYET okurları, tüketim alışkanlıkları ve yaşam tarzları ile de Türkiye genelinin üzerinde bir profil çiziyor. Bu konuda BİAK araştırmasının, ortaya koyduğu bazı sonuçlar şöyle:
Vadeli-vadesiz mevduat/ döviz mevduat hesabı sahipliğinde Hürriyet 1 milyon 467 bin kişi ile ilk sırada.
Yatırım hesabı sahibi 176 bin kişilik okur Hürriyet’i bu alanda da birinci yapıyor.
Kredi kartı sahibi okura bakıldığında da durum değişmiyor. 1 milyon 236 kredi kartı sahibi okur ile Hürriyet yine ilk sırada.
Binek araç sahibi 851 bin kişilik okur kitlesiyle Hürriyet, listenin en başında yer alıyor.
Önümüzdeki 6 ay içinde araç satın almayı planlayanlara bakıldığında da 135 bin kişi ile Hürriyet okurları ilk sıraya yerleşiyor.

/images/100/0x0/55eb5ac3f018fbb8f8bbca80

Bir yıl içinde ev satın almayı planlayan okura bakıldığında 147 bin okurla Hürriyet sıralamada yine birinci oluyor.
Son bir yılda yurtdışına çıkan 198 bin kişilik okurla da Hürriyet, listenin en tepesinde yer alıyor.

Haberin Devamı

Üniversite mezunu Hürriyet’i seçiyor

GAZETELERİN okurlarının eğitim seviyesine bakıldığında; Hürriyet’in hem lise ve üstü hem de üniversite mezunu okurda diğer gazetelerden ayrıştığı görülüyor. Hürriyet’in lise ve üstü okul mezunu okur sayısı 1 milyon 478 bin, üniversite ve üstü okul mezunu okur sayısı 811 bin kişidir. Üniversite mezunlarına erişim sıralamasında Milliyet 433 bin ile 2’nci, Posta 393 bin kişi ile 3’üncü, Zaman 380 bin kişi ile 4’üncü, Sabah 334 bin kişi ile 5’inci olarak yer alıyor. Habertürk 331 bin üniversite mezunu okur ile sıralamada 6’ıncı olurken, Cumhuriyet’in 309 bin, Vatan’ın 215 bin, Radikal’in ise 169 bin okuru bulunuyor.

Haberin Devamı

Günde 621 bin kadın okuyor

CİNSİYETE göre okur sayıları değerlendirildiğinde, Hürriyet okurlarının 621 binini kadınların, 1 milyon 470 binini erkeklerin oluşturduğu görülüyor. Kadın okur sıralamasında Posta’dan sonra 2’inci sırada yer alan Hürriyet’i, sırasıyla Sabah, Zaman ve Milliyet izliyor. Habertürk bu sıralamada 6’ncı olurken, ilk 10’a girebilen Vatan, Sözcü, Cumhuriyet ve Akşam’ın kadın okurlarının toplamı Hürriyet’in kadın okur sayısına ulaşamıyor. BİAK’ın bu verileri Hürriyet’in Sabah’a göre yüzde 40, Zaman’a göre yüzde 41, Milliyet’e

/images/100/0x0/55eb5ac3f018fbb8f8bbca82
göre yüzde 98, Habertürk’e göre yüzde 105 daha fazla kadın okura ulaştığını da gösteriyor.

Haberin Devamı

Bilgisayar sahibi 724 bin kişiyle açık fark atıyor

Dizüstü/laptop bilgisayar sahibi 724 bin okur, Hürriyet’i sıralamanın en başına yerleştiriyor. Hürriyet’i izleyen en yakın rakibinde bu rakam 462 binde kalıyor.
Hürriyet okurlarının 434 bininin video kamerası bulunuyor. Bu rakam, Hürriyet’in en yakın takipçisinden 113 bin daha fazla video kamera sahibine ulaştığını gösteriyor..
PlazmaTV/LCD ekran sahipliğinde Hürriyet, 488 bin okurla listenin en başında yer alıyor. Bu konuda en yakın rakibi Hürriyet’i 174 bin farkla izliyor.
Hürriyet okuru 161 bin kişi, evinde sinema sistemine sahip. Bu okurlarıyla da listenin en başında yer alan Hürriyet’i, 120 bin okurla Posta izliyor. Diğer gazetelerde bu rakam 100 binin altında kalıyor.

Araştırma 41.8 milyon kişiyi temsil ediliyor

TÜRKİYE Türkiye Basın Okurluk Araştırması, 1997 yılından bu yana yazılı basın sektörü için ‘ortak değer’ oluşturmak amacıyla BİAK (Basın İzleme

/images/100/0x0/55eb5ac3f018fbb8f8bbca84
Araştırmaları Komitesi) koordinasyonunda yürütülmektedir. Türkiye’nin kentsel bölgelerinde yapılan araştırma kapsamında 26 il ve 24 ilçede 48 bin kişiyle hanelerde yüz yüze görüşülerek yapılan araştırma, gazete ve dergilerin okunma oranları ile okur profilinin saptanmasını hedefliyor. BİAK tarafından TNS Araştırma Şirketi’ne yaptırılan araştırma, 41.8 milyon kişiyi temsil ediyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!