Güncelleme Tarihi:
Koç Holding şirketlerinden Setur’un Turizm Grubu Müdürü Gökhan Dedeoğlu, Hürriyet’i sadece gazeteye ilan verilen bir mecra olarak değil 360 derece kullandıkları bir mecra olarak gördüklerini belirtiyor. Dedeoğlu, “Hürriyet Grubu teknolojiye ayak uydurarak Hürriyet Dünyası oldu. Sadece basılı gazeteyken de bize yetiyordu şimdi de yetiyor. Çok fazla geri dönüş alıyoruz” dedi.
Koç Holding bünyesinde turizm, duty free, marina işletmeciliği ve havacılık alanında faaliyet gösteren Setur, ‘Hürriyet Dünyası’yla ilgili özel açıklamalar yaptı. Setur Turizm Grubu Müdürü Gökhan Dedeoğlu, yaklaşık 20 yıldır Koç Grubu’nda ve Setur’da çeşitli kademelerde görev aldığını belirterek, “İlk görev aldığım yıllardan bu yana Hürriyet Gazetesi hep iş ortaklarımız arasında yer aldı” dedi. Setur’un ilanlarını birinci gazete olarak Hep Hürriyet Gazetesi’ne verdiğini belirten Dedeoğlu şunları söyledi:
ÇOK FAZLA GERİ DÖNÜŞ
“Son yıllarda hızla gelişen teknolojiye Hürriyet Grubu da ayak uydurdu. Biz artık Hürriyet Gazetesi’ni sadece gazeteye ilan verilen bir mecra olarak değil 360 derece kullandığımız bir mecra olarak görüyoruz. Gazete ilanı, internet sitesine banner, dijital aplikasyonlara bir ilan çalışması ve bunun yanında diğer mecralarda kullanıldığında Hürriyet’ten çok fazla geri dönüş alıyoruz. Son yaptıkları çalışmada da mesaj ve mail yoluyla tüketicileri bilgilendirdiler. hurriyet.com.tr sitesinde turizm sektörüne dahil olan okurlara kampanya ile ilgili banner gösterimi yaptılar. Seyahat ile ilgili tüm sayfalarda kampanya ile ilgili bilgilendirme yaparak farklılık yarattılar.”
SATIŞ RAKAMLARIMIZI YÜKSELTTİ
Müşterilerin kendilerine direk ulaşmasında Hürriyet Dünyası ile son yaptıkları çalışmadan çok faydalandıklarının altını çizen Dedeoğlu, “Bu projeye inanarak girdik. Hiç düşünmeden evet dedik. Çok ciddi geri dönüşler aldık. Bizim için geri dönüş sadece satış odaklı olması değil ancak çalışmaların yapıldığı günlerde satış rakamlarımızda yükselme grafiğini çok net gördük. Hürriyet bu dönüşümü yapmadan önce sadece basılı gazeteyken de bizlere yetiyordu. Şimdi bize Hürriyet Dünyası olarak da yetiyor” diye konuştu.
100 bin kişilik ‘dev seyahat’
UZUN yılardır turizm alanında da faaliyet gösterdiklerini anlatan Dedeoğlu, erken rezervasyonla birlikte iç pazardaki güçlerinin daha da yükseldiğine değindi. Şu ana kadar hedeflediklerini yakaladıklarını söyleyen Dedeoğlu, 2013 yılı sonuna kadar 100 binden fazla kişiyi seyahat ettireceklerinin altını çizdi. Satışlarında en büyük ağırlığı yurtiçi paket satışlarının aldığını kaydeden Dedeoğlu, “Yurtiçinde en çok tercih edilen destinasyonlar Antalya, Bodrum, Fethiye, Dalaman ve Çeşme olarak görülüyor” dedi. Geçen Kurban Bayramı’nın da kendileri için çok güzel geçtiğini dile getiren Dedeoğlu, “Bütün hazırladığımız paketleri sattık. Yaklaşık 1500 kişi bizimle yurtdışına seyahat etti. Londra Paris, Roma Milano ve Amsterdam ilk tercih edilen destinasyonlar arasındaydı. Ancak uzak destinasyonlarda da iddialıyız” ifadesini kullandı.
Vahşi yaşam fotoğrafçılığı
İKİ sene önce alternatif turizm olarak nitelendirdikleri, fotoğrafçılık turizmi olarak hizmet veren Sedventure firmasını hayata geçirdiklerini söyleyen Gökhan Dedeoğlu şunları söyledi: “Hedefimiz fotoğraf çekmeye uygun bölgelere müşterileri götürüp, onları doğa ile baş başa bırakmak. En çok Afrika tercih ediliyor. Bu bölgede vahşi yaşam fotoğrafları çekiliyor. Ancak bunun dışında Himalayalar ve Alaska’da tercih edilen bölgeler arasında. Satışların yüzde 65’i Afrika bölgesine gerçekleşti. Yaklaşık 700 kişiyi vahşi yaşam turuna çıkardık.”
‘Deniz uçağı’ ile adalara
SETAIR firmasıyla genellikle işadamlarına hizmet verdiklerini dile getiren Gökhan Dedeoğlu, “Deniz uçaklarımız nisan ve eylül ayları arasında çalışıyor. 10 kişi kapasiteli bu uçaklarla daha çok Yunan adaları ve Hırvatistan tercih ediliyor. Uçakların saat ücreti 2 bin dolar seviyesinde” dedi.
2013 yılında yüzde 23 büyüme hedefini aşarız
2014 yılı içinde hazırlıklara başlayan Setur, 2013 yılında hedeflenen yüzde 20’lik büyüme rakamlarının daha da üzerine çıkmayı planlıyor. Faaliyet gösterdikleri bütün alanlarda yaptıkları yatırımlarla büyüme hedeflerine daha çabuk ulaştıklarını söyleyen Setur Turizm Grubu Müdürü Gökhan Dedeoğlu, Setur’un toplam cirosunun yüzde yüzde 65’inin duty free mağazalarından geldiğini belirterek, son dönemde marina yatırımlarına da büyük önem verdiklerini söyledi.
650 Euro’ya gemi seyahati
GEMİ turlarıyla 2013 yılı içinde yaklaşık 15 bin kişiye hizmet verdiklerini belirten Gökhan Dedeoğlu, “Kamara özelliklerine göre bir hafta veya 10 günlük turların fiyatları 650 Euro’ya kadar düşebiliyor. Eskiden 45-50 yaş arası gemi ile seyahati tercih ederken, şimdi gençlerin de ilgisini çekmeye başladı” diye konuştu.