Hürriyet Dergi Grubu'ndan bir büyük işbirliği daha

Güncelleme Tarihi:

Hürriyet Dergi Grubundan bir büyük işbirliği daha
Oluşturulma Tarihi: Ekim 04, 1998 00:00

Haberin Devamı

Doğan Medya Grubu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, dünyanın en çok satan kadın dergilerinden Elle ile erkek dergisi Max'ı Türk okuruyla buluşturacak bir anlaşmaya imza attı. Hachette-Filipacchi Grubu'yla yapılan anlaşmaya göre Max kasımda, Elle ise Mart 1999'da Türkiye'de yayınlanmaya başlayacak.

Hürriyet Dergi Grubu, bünyesindeki yayınlara iki ünlü dergiyi daha ekledi. Dünyanın en ünlü kadın dergisi Elle ile en ünlü erkek dergisi Max, Türkiye'de Hürriyet Dergi Grubu tarafından yayımlanacak.

Elle'i Türk okurlarına taşıyan anlaşma, Hachette-Filipacchi Grubu ile Hürriyet Dergi Grubu arasında Paris'te imzalandı. Türkiye Elle dergisinin yayınlanacağı 31'inci ülke olacak. Elle, Türkiye'deki okurlarıyla Mart 1999'da, Max ise Kasım ayında buluşacak.

Paris'teki imza törenine Fransız grubun Yönetim Kurulu Başkanı Gerald de Roquemaurel, Başkan Yardımcıları Jean-Paul Denfert-Rochercau, Jean de Boisdeffre ve Yönetim Kurulu Üyesi Alain Chastagnol ile Doğan Medya Grubu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, Hürriyet Dergi Grubu Genel Müdürü Mehmet Yaşin ve Rekpa Genel Müdürü Neslihan Tokcan katıldı.

1945 yılında Fransa'da yayın hayatına başlayan Elle, en fazla sayıda ülkede okunan kadın dergisi. Elle'in Türkiye'de yayın hayatına girmesiyle her bakımdan zenginleşen, gelişen ve modern hayat tarzından taviz vermeye yanaşmayan Türk kadınının dünyası genişleyecek, yeni ufuklara açılma arzusuna güç verecek.

DÜNYANIN EN BÜYÜĞÜ

Dünyanın en ünlü kadın dergisi Elle'in yayıncısı Hachette-Filipacchi, dünyanın en büyük yayın gruplarından biri. Grup, Elle'den başka herbiri kendi alanında dünyanın bir numarası olan Paris Match, Que, Parisope, Elle Deco gibi dergilere sahip.

Beş kıtada, 32 ülkede, 172 farklı yayın çıkaran ve kendi başına bir dev olan Hachette, 1977 yılında büyük bir değişiklik ve yenilenme yaşadı. Yayın dünyasının büyük ve tekin gruplarından Filipacchi Medias ile birleşti.

Hachette-Filipacchi'nin Yönetim Kurulu Başkanı Gerald de Roquemaurel, globalleşme sürecinde, uluslararasılaşmanın zorluklarıyla başa çıkabilen tek mecranın dergi yayıncılığı olduğuna dikkat çekti. Roquemaurel, ‘‘Hürriyet Dergi Grubu ile yaptığımız işbirliğiyle Türk dünyasına da ulaşmayı hedefliyoruz’’ dedi.

ERKEK DERGİSİ MAX

Türkiye'de dergi yayıncılığını dünyaya açan Hürriyet Dergi Grubu'nun kasım ayında okurlarıyla buluşturacağı diğer ünlü dergi Max ise başlıbaşına bir fenomen. Hürriyet Dergi Grubu'nun ortaklarından İtalyan Rizzoli Grubu, ilk kez 1985'te çıkardığı Max ile dünya çapında büyük bir yankı yaratmıştı.

Her sayısında okurunu şaşırtma ilkesiyle yayınlanan yaratıcı, modern kimliği ve provokatif yazı ve fotoğraflarıyla erkek dergilerinin en ilginci olan Max, kısa sürede Almanya, Fransa, Yunanistan ve Macaristan'da da yayınlanmaya başladı. Türkiye'den sonra, önümüzdeki yıl da Polonya Max'in yayınlandığı ülkeler arasına katılacak.

Globalleşme öncüsüyüz

Doğan Medya Grubu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, globalleşme sürecinin dışında kalmanın, küçülme, hatta yok olma anlamına geldiğini söyledi. Yalçındağ, uluslararası standartlarda bir medya kurumu yaratmanın sadece medya ve okur bakımından değil, Türkiye'nin siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal geleceği açısından da son derece önemli bir olgu olduğuna dikkat çekti. Yaşadığımız globalleşme sürecine en kolay uyum sağlayan medyanın Türkiye'de bu uyumu sağlamakta geciktiğini, Hürriyet Dergi Grubu'nun bu konuda da öncülük yaptığını söyledi. Yalçındağ, ‘‘Avrupa'nın iki devi, Rizzoli ve Burda ile başladığımız globalleşme sürecine şimdi bir başka dünya devi, Hachette-Filipacche'yi de kattık’’ dedi.

Uluslararası dev ortaklar

Max'in İtalyan yayıncısı Rizzoli Grubu, 1909'da Angelo Rizzoli tarafından bir matbaa makinasıyla yayın hayatına başlamış. Rizzoli, bugün gazete, dergi, kitap ve video yayıncılığı gibi medyanın her alanında bulunan uluslararası dev bir kuruluş. Bu grubun çıkardığı Corriere della Serra ise İtalya'nın en çok satan gazetesi. Rizzoli'nin yayınladığı dergiler arasında Amica, Anna, II Mondo, Capital, Brava Casa, Casa Amica, Fit For Fun gibi kaliteli yayınlar yer alıyor. Rizzoli Grubu, Alman Burda ve Hachette ile ortak Almanya ve Yunanistan'da da dergi çıkarıyor. Burda Grubu da 25 yerel ve 17 uluslararası yayını olan ve sadece Almanya'da 22.8 milyon okura ulaşan bir başka medya devi. Burda Grubu'nun çıkardığı haftalık haber dergisi Focus, Der Spiegel'in 50 yıllık saltanatına son veren bir yayın. Focus, yepyeni görsel tasarımı, bilgiyi öne çıkaran anlayışı ve okuru yormayan tarzıyla Almanya'nın en etkin haber dergisi haline geldi. Burda Grubu'nun yayınladığı diğer önemli dergiler ise Bunte, Burda, Freundin, Lisa, Super TV ve Das Haus... Rizzoli ve Burda grupları, 1998 yılı başında Hürriyet Dergi Grubu'nda da yüzde 40 ortak olmuşlardı.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!