Güncelleme Tarihi:
HUGO Boss’un CEO’su Claus-Dietrich Lahrs, İzmir’deki fabrikalarının hem üretim maliyetleri hem de her koleksiyonu yapabilme becerisi bakımından rekabetçi olduğunu vurgularken, Türkiye’de perakendede de büyüme planları yaptıklarını açıkladı. Mevcut franchise mağazaları bu yıl devraldıklarını ve yeni mağazalar için çalışmalara başladıklarını anlatan Lahrs, büyük şehirlerden başlayarak 20 mağazaya ulaşma planı yaptıklarını belirtti.
Ucuz işçilik için gelmedik
Hugo Boss’un Almanya’da Stuttgart’taki merkezinde görüştüğümüz Lahrs, Türkiye’deki deneyimlerinin kendi büyüme stratejilerinde örnek bir model haline geldiğini belirtti. “Hugo Boss Türkiye’ye ucuz işçilik nedeniyle gelmedi” diyen Lahrs, şunları söyledi: “Türkiye’nin insan kaynağına çok güveniyoruz. Üretim yaptığımız ülkeler arasında en fazla memnuniyet duyduğumuz fabrikaların başında İzmir Serbest Bölge’deki tesislerimiz bulunuyor. Eğitimli, becerikli, öğrenmeye hazır, geliştirilebilecek insan gücü Türkiye’de mevcut. Türkiye’yi, İzmir’i tercih etmemizin hep uzun vadeli nedenleri oldu. 10 yıllık perspektifte, çok iyi üretim rotasyonuna sahip olacağını düşünüyoruz.”
Hedef 3 yılda 20 mağaza
Krize rağmen büyüme hedeflerini revize ettiklerini vurgulayan Lahrs, 2015’e kadar iki haneli büyüme hedeflendiğini söyledi. Şu andaki cirolarının 1.6 milyar Euro olduğunu, 2015’te bunun 2.5 milyar Euro olmasının beklendiğini ifade eden Hugo Boss’un CEO’su Claus-Dietrich Lahrs şöyle konuştu: “Dolayısıyla büyümek için de üretim altyapısı gerekiyor. İzmir fabrikası Hugo Boss’un dünyada kendisine ait 6 fabrikası arasında en rekabetçi üretim tesisi olmayı başardı.”
Türkiye ile birlikte büyüyeceğiz
Lahrs, “Türkiye’nin genç nüfusu, son yıllarda yakaladığı başarı öyküleri ve heyecan veren gelecek stratejileri bakışımızı çok değiştirdi. Türkiye büyürken, biz de büyümek istiyoruz” derken, yaptıkları planı da şöyle açıkladı: “Hugo Boss olarak, Türkiye’de farklı bir stratejiye gittik. 2010 yılına kadar Türkiye perakende operasyonumuz franchise olarak yönetiliyordu. Stratejik olarak kendi perakende ağımızı büyütme kararı aldık. Türkiye başarılı bir üretim kompleksi yarattı, şimdi de perakende de bu deneyimi yaşamak istiyoruz. Hugo Boss perakende mağazaları yeni yılla birlikte devir alındı. İstinye Park, Capasity ve İzmir’deki mağazaların yanı sıra, şimdi de İstanbul’da Bağdat Caddesi ve Nişantaşı, İzmir’de de kent merkezinde yeni mağazalar için yer aranıyor. Ankara Panora’da mağazamızı açtık. Yeni olmasına rağmen çok memnunuz. İstanbul’da, Ankara’da, Antalya’da, Bursa’da ve İzmir’de yeni mağazalarımız olacak. Türkiye’de gelecek yıl 15, üç yıl içinde 20 mağazaya çıkmayı arzu ediyoruz.”
Stuttgart’taki merkez Birleşmiş Milletler gibi
CLAUS-Dietrich Lahrs, her yaşı ve her zevki düşünerek koleksiyon hazırladıklarını vurgularken, klasik giyinmeyi sevenlere yönelik Black Men, Black Women ve Black Sportswear, renkli görünmeyi tercih edenler için Orange ve Green gruplarını yarattıklarını hatırlattı. Birleşmiş Milletler’den farksız olan Hugo Boss’un Stuttgart’taki tesislerinde, birçok ülkeden başarılı tasarımcılar, Hugo Boss için çalışıyor. Yıllık 1.6 milyar Euro’luk cironun yüzde 5’i sadece Ar-Ge’ye gidiyor. Tasarıma yön veren Hugo Boss grubu, 50 milyon Euro’dan fazla bir kaynağı her yıl için kullanabiliyor.
Atlanta fabrikası taşınmadı ama üretim Türkiye’ye kaydı
UZUNCA süredir Amerikan basını Hugo Boss’un Atlanta’daki tesislerinin kapanıp, Türkiye’ye taşınmasıyla ilgileniyordu. “Hugo Boss tesisleri taşınmasın” diye kampanya yürütenler, 2010’a girerken başlattıkları direnişi görünüşte kazandılar. Şubat ayı başında şirket, 28 Nisan 2010’da fabrikanın kapanacağı uyarısını yapmıştı. Ancak sendika, kamuoyunun baskıları sonucunda yönetim, fabrikanın üç yıl daha yola devam etmesine karar verdi. Hugo Boss’un CEO’su Claus-Dietrich Lahrs, bu konuyla ilgili sorulara Türkiye’deki kapasite rakamlarını vererek cevap verdi. Lahrs, takım elbisenin sadece 100 bininin Cleveland’da yapıldığını belirtirken, Türkiye’nin aldığı payın yüzde 50’ye yaklaştığını vurguladı. Lahrs; gömlekte ise bunun yüzde 45, kadın giyimde yüzde 60 ve jean giyimde yüzde 60’tan fazlasının İzmir’deki Serbest Bölge’de bulunan tesislerde üretildiğine dikkat çekiyor.
İzmir’de çalışan sayısı 3 bin 500’e yükseldi
Türkiye pazarına 1999’da giren Hugo Boss, 2010 yılına kadar pazarda Zafer Yıldırım ve Zafer Kurşun’un ortağı olduğu Orjin Grup tarafından temsil ediliyordu.
Şubat 2010’dan itibaren yönetim ve büyüme planlarını kendi yürütmeye karar veren marka, İzmir’i yönetim üssü olarak belirledi.
İzmir’de Ege Serbest Bölgesi’nde üretim yapan ve buradan ABD, Çin dahil tüm dünyaya ihracat yapan Hugo Boss’un çalışan sayısı ise 3 bin 500 düzeyinde.
İzmir’deki fabrikada gömlekte 2.1 milyon adete, takım elbise üretiminde ise 850 bin adete çıkılması planlanıyor.
Hugo Boss, Nişantaşı, Ankara ve Bağdat Caddesi’nde mağaza açacak.
Her gün 75 kilometre kumaş kesiliyor
HUGO Boss Türkiye’nin başında Genel Müdür olarak Sezai Kaya bulunuyor. Kendisinin 12 yıl önce İzmir’e 750 kişilik bir tesis kurmakla gönderildiğini, bugün iki fabrikada 3 bin 500 kişiye kadar ulaştıklarını anlatan Kaya, çalışanların yüzde 60’ının kadın olduğunu da vurguladı. Kaya, şunları söyledi: “Hugo Boss tüm dünyada büyüyor. Biz bu büyümenin operasyon bacağındayız, kıyafetlerin yüzde 50’sinden fazlasının üretiminden sorumluyuz. Günde 75 kilometre kumaş kesiyoruz. Dünyanın neresine gidersek gidelim, kod numaralarından bizim ürettiğimiz ürünleri anlıyoruz.”