Güncelleme Tarihi:
“Herkese Akıllı Telefon” sloganıyla hareket eden Huawei, hem operatörlerle işbirliği ile hem de kendi markasıyla piyasaya süreceği tablet ve akıllı telefonlarla Türkiye’deki telefon tüketicisi açısından fiyat/performans mükemmeliyetini yakalamayı hedefliyor.
İLK BEŞ MARKA İÇİNDE
Bilgi ve iletişim teknolojileri çözüm sağlayıcısı olan ve hem operatörlerle işbirliği yapan hem de kendi markasıyla cihaz üreten Huawei, 2010 yılında dünyadaki cihaz satışlarını yüzde 33 artışla 120 milyon adede yükselterek ilk 5 marka arasında yerini aldı. Sadece cihaz satışıyla 2010 yılında 4.5 milyar dolar ciro yapan Huawei,2011 yılında bu rakamı yüzde 30’un üzerinde arttırarak 6 milyar dolara yükseltmeyi hedefliyor.
İstanbul Swiss Otel’de düzenlenen basın buluşmasında, Huawei Cihaz Yönetimi’nin dünya ve Türkiye çapındaki hedefleri ve başta akıllı telefon olmak üzere geliştirdikleri yeni teknolojileri ve geleceğe yönelik stratejileri anlatıldı.
Dünya çapındaki operasyonunda uçtan uca çözümler sunan Huawei, Orta Asya ve Kafkasya’nın merkezi konumundaki Türkiye’ye özel bir önem veriyor. Huawei, en çok güvendiği pazarların başında gördüğü Türkiye’de akıllı telefon pazarında ilk 3 firma arasında yer alıyor.
2012 yılında hem çözüm ortağı olan operatörler hem de kendi markasıyla Türkiye pazarına yeni seçenekler sunacak olan Huawei Cihaz Yönetimi Pazarlama Direktörü Bilgin Demir; “Amacımız herkesi, mükemmel fiyat/performans noktasını yakalayacağı akıllı telefonlarla buluşturmak” diyerek, açıklamasını şöyle sürdürdü:
”Dünyada farklı bölgelerde Huawei çoktan güçlü markalar arasında girdi ve hedefimiz önümüzdeki üç senede Huawei markasına yatırım yaparak marka bilinirliğini arttırmaktır. Bu çerçevede başlattığımız çalışmada Türkiye de öncelikli ülkeler arasına girmiş durumda. Huawei akıllı telefon ve tablet ürün yelpazesi bir değişim yaşıyor ve artık her seviyede akıllı telefonu daha geniş seçenek ve avantajlar ile dünya ile aynı anda Türkiye’ye getiriyor olacağız. Türkiye’deki tüm operatör iş ortaklarımız ile bu anlamda yaptığımız işbirliği sonucu önemli bir deneyim elde ettik. Şimdi bunu tüketicinin yararına daha da genişleteceğiz. Bize göre 2012 dünyada olduğu gibi Türkiye’de de tam bir akıllı telefon yılı olacak.”
Huawei Cihaz Yönetimi Satış Direktörü Anıl Öztekin de şunları söyledi:
“2007 yılında cihaz alanında çalışmalarına başlayan Huawei Türkiye olarak, 2009 yılında 3G lansmanı ile beraber satışlarımıza hız verdik. 2010 yılı ikinci yarısından itibaren Google işbirliği çerçevesinde Türkiye’de de Android tabanlı akıllı telefon projeleri ile ürün portföyümüzü ve işbirliklerimizi büyüterek genişletik. Globalde yakın Google işbirliğimiz sayesinde 2011 yılı boyunca Android güncel versiyonlarını Türk tüketicileri ile dünya ile aynı anda buluşturduk. Son beş yıl içerisinde satış gelirlerimizi her yıl ortalama yüzde 300 arttırdık. İş ortaklarımızın olumlu geri dönüşleri ile şimdi 2012 hedeflerimizi büyütüyoruz. Ayrıca Türkiye’deki operatör işbirliklerine ek olarak Huawei’in global olarak planladığı kendi markasına yatırım ve Huawei markalı yeni ürünleri pazara sunma planına Türkiye olarak öncelik alma şansını yakaladık. Bu çerçevede satış organizasyonumuzu hem operatör işbirliklerini hem de Huawei markalı fırsatları takip edebileceğimiz bir modele oturttuk. Ek olarak satış sonrası hizmetin gereklerini yerine getirmek için de Türkiye çapında hizmet verecek etkin bir sistem kuruyoruz. Bunun yanı sıra, Türkiye’de uygulama geliştiricileri desteklemek amacıyla da yeni bir çalışma başlattık. Türkiye’ye daha fazla yatırım yapmaya hazırız ve hedefimiz Türk tüketicilerinin bütçesine ve gereksinimlerine uygun tablet ya da akıllı telefonu Huawei güvencesiyle alabilmesidir.”
VISION 2012'DE TÜRKİYE'DE
Toplantıda, Huawei’nin 2012 iF Tasarım Ödülü alan Vision modeli ile de bilgi verilirken, üç boyutlu dokunmatik ekrana ve özel tasarıma sahip Vision modelinin, 2012’nin ilk çeyreğinde Türkiye’deki teknoloji meraklıları ile buluşacağı belirtildi. Huawei, önümüzdeki yıldan itibaren en yeni modellerini dünya ile eşzamanlı olarak Türkiye’de de satışa sunacak. Huawei’nin hem operatörlerle işbirliği hem de kendi markası ile pazara sunacağı tablet ve akıllı telefonlar, Türkiye’deki tüketicinin seçeneklerini genişletecek.