HP, Türkiye hedefini 1 milyar dolara çıkardı

Güncelleme Tarihi:

HP, Türkiye hedefini 1 milyar dolara çıkardı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 16, 2006 00:00

Hewlett Packard (HP), ekonomik veya politik bir problem olmadığı taktirde 2009 yılında Türkiye’de bir milyar dolarlık ciro hedefliyor. Türkiye böylece HP’nin faaliyet gösterdiği ülkeler arasında en büyüklerden biri olacak. Yunanistan dahil yakın Avrupa ülkelerinde pazarda küçülme öngörülürken Türkiye’de önemli artışlar yaşanması bekleniyor.

HEWLETT Packard (HP), ekonomik veya politik bir problem olmadığı taktirde 2009’da Türkiye’de bir milyar dolarlık ciro hedefliyor. Türkiye böylece HP’nin faaliyet gösterdiği ülkeler arasında en büyüklerden biri olacak. Yunanistan dahil, yakın Avrupa ülkelerinde bazı kategorilerde bilişim teknolojileri (BT) pazarının küçülmesi öngörülürken, Türkiye’de önemli büyümeler yaşanması bekleniyor. HP Türkiye Genel Müdürü Şahin Tulga "Eğer ekonomik veya politik bir problem olmaz ise hedeflerimizi tutturur, HP’nin faaliyet gösterdiği ülkeler içinde en büyük oyunculardan biri oluruz" dedi.

CİRO ARTIŞI YÜZDE 30: HP Türkiye ve Yunanistan’ın en iyi 10’ar iş ortaklarının seçilip Mikanos Adası’nda bir araya getirildiği toplantıda konuşan Şahin Tulga şunları söyledi: "Türkiye ekim sonunda biten mali yılı 540 milyon doları geçen bir ciro ile kapatacak. Yıl sonunda ise ciromuz 570 milyon doları bulacak. Bu yıl ciroda yüzde 30 artış bekliyoruz. Dünya çapında HP içinde en hızlı büyüyen ülkelerden biriyiz. HP Türkiye’nin bir numaralı BT tedarikçisi. Çok geniş bir müşteri grubumuz var; bireysel tüketiciden KOBİ ve kurumsal müşterilere. 70 dolara ürün alan da var; 20 milyon dolara da."

YUNANİSTAN’I GEÇTİK: Yunanistan’ın BT pazarının 10 yıl önce Türkiye’dekinden çok büyük olduğunu hatırlatan Tulga, "Yunanistan ekim sonunda biten mali yılda 300 milyon dolar ciro elde edecek. Türkiye neredeyse Yunanistan’ın 2 katı büyüklüğe ulaştı" dedi. Toplam cirolarının yaklaşık yüzde 85’inin ithalata dayalı, yüzde 15’inin ise yerel hizmetlerden geldiğini belirten Tulga, "Bu rakamın büyümesini istiyoruz. Bu büyüdükçe dövizdeki dalgalanmalardan daha az etkileniriz. Ama bugünkü durumda dolar kurundaki artışlardan birebir etkileniyoruz. Son mini krizde 4 aylık bir vakit kaybettik. Vakit kaybetmeseydik, ciromuz yıl sonunda 600 milyon dolar olurdu" diye konuştu.

PAZARI BÜYÜTMEK: Şahin Türkiye BT pazarıyla ilgili şunları söyledi: "Türkiye pazarı bazı önemli çözümler için yeterli büyüklükte değil. Örneğin bir yazılım çözümü veya geliştirilmesi için çok büyük paralar yatırılıyor. Bu paraların karşılığı az satışlardan alınabilecek gibi değil. Bu yüzden pazarın büyümesi lazım. Pazarı büyütmek için de etrafımızdaki ülkelere bakmalıyız. Önce Yunanistan’ı seçtik. Çünkü birbirimize çok benziyoruz. Bunu başka ülkelerle de yapabiliriz. Türkiye Romanya ve Bulgaristan ile de çok ilgileniyor. "

Mayıs dalgası 3-4 milyon dolara patladı

HP
Görüntüleme ve Baskı Grubu Ülke Müdürü Fikret Ergüder, mayıs ayında yaşanan dalgalanmanın 3-4 milyon dolara mal olduğunu belirterek "Kur 1.3’lerden 1.7’lere çıktığında onu sineye çektik. Kurumsal müşterilerimizin talebine direk yansımadı ama dolar yükselince bireysel kullanıcıların talebine yansıdı. En çok etkiyi bin dolar ve üzerinde olan ürünler gördü. Hatta plazma ve LCD televizyon satışları bıçakla kesilir gibi durdu. 100 dolara kadar olan ürünler etkilenmedi" şeklinde konuştu.

Türkiye tecrübesini Yunanistan’da kullanabilir

HP Türkiye ve Yunanistan’ın en iyi 10 iş ortağının bir araya gelmesi için Yunanistan’ın Mikanos Adası’nda toplantı düzenlediklerini ve bir araya gelme fikrinin Yunanistan’dan çıktığını anlatan Şahin Tulga şöyle konuştu: "Türkiye pazarı ölçek olarak Yunanistan’ınkinden çok büyük. Yunan bir GSM operatörü en fazla 4-5 milyon aboneye sahip. Türkiye’de bu 30 milyona çıkabiliyor. HP Türkiye Turkcell, Avea gibi şirketlerde çok önemli entegrasyon projeleri gerçekleştirdi. Turkcell-im, Avea müşteri ilişkileri yönetimi projesi bunlardan bazıları. HP Türkiye’nin bu konularda tecrübesi var. Bu tecrübeyi Yunanistan’da kullanabiliriz."

Ofisi baştan yarat projesine ikinci nesil ilgi gösteriyor

OFİSİMİ Baştan Yarat" projesi başlattıklarını ve KOSGEB ile görüştüklerini anlatan Ergüder, şunları söyledi: "KOBİ’lerden talep toplanıyor. Bize ihtiyaçlarını söylüyorlar. Danışmanlarımız onların iş akışı ve ihtiyaçları doğrultusunda analiz yapıyor. Sunucu, erişim noktası, ADSL, modem hattı, yazıcı, dijital kamera faks, kişisel veya taşınabilir bilgisayar gibi gerekli olan altyapılarının ilk çekirdek sistemini her ay seçtiğimiz bir KOBİ’ye bedelsiz olarak kurup, danışmanlık hizmeti veriyoruz. İlk projemizi de Dudullu’da 10 kişilik bir marangozhaneye yapıyoruz. Bu projemizde, önümüzdeki aylarda Doğu Anadolu’daki KOBİ’lere ağırlık vermeyi planlıyoruz. Projeye eylül ayında başladık. KOBİ’lerde ilgi daha çok işletme sahiplerinin çocuklarından geliyor. Basel kriterleriyle ilgili olarak başladık bu projeye. 2007’nin başından itibaren Basel kriterlerine uymayanlar kredilerini bankalardan daha pahalıya alacaklar. Bütün Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de bu bir zorunluluk olacak."

Laptop pazar payımızı yüzde 70’lere çıkardık

HP Türkiye Kişisel Sistemler Grubu Ülke Direktörü Serdar Uçar ise her kriz bir fırsattır anlayışıyla perakende alanında erken adımlar attıklarına değinerek, "Bir takım kampanyalar finanse ettik. O tarafta da çok ciddi kazanımlar elde ettik. Diz-üstü bilgisayarlarda orta büyüklükteki perakendecilerde pazar payımız yüzde 35-40 iken kriz döneminde yüzde 70’lere çıkarmayı başardık" dedi. Uçar Türkiye’de BT pazarının bu yıl 4 milyar dolar civarında olacağının hesaplandığını, Yunanistan’da ise pazar büyüklüğünün 2.5 milyar doları bulduğunu da sözlerine ekledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!