Güncelleme Tarihi:
M.T., geçtiğimiz yıl, yıllık izninin bir bölümünü, Artvin’in ilçelerine yönelik düzenlenen bir tur kapsamında değerlendirmek istedi. Bunun, için bir ay
EHLİYETLE BİNİŞE İZİN YOK
M.T., check-in işlemini de yine şirketin mobil uygulaması üzerinde yaptı. M.T., geçtiğimiz yıl 18 Ağustos sabahı havalimanına ulaştı. T., uçağın kalkışını beklerken, tesadüfen Hopa uçuşunun yurt dışı uçuş olduğunu öğrendi. T. telaşla, yurt dışı uçuşların olduğu bölüme gitti. T., burada bulunan görevlilere ehliyetini uzattı. Ancak görevliler, ehliyet ile sadece yurt içi uçuş yapılabildiğini; ancak Hopa uçuşunun ‘yurt dışı’ olduğu için ehliyet ile uçağa binmesine izin veremeyeceklerini söyledi. Görevliler M.T.’ye nüfus cüzdanını ibraz etmesini istedi; ancak M.T., yurt içi uçuş olarak değerlendirdiği için yanına yalnızca ehliyetini almıştı.
ÇAĞRI MERKEZİ ‘BİNEBİLİRSİNİZ’ DEDİ
M.T. telaşla, THY’nin çağrı merkezini aradı durumu anlattı. Çağrı merkezi görevlileri “Bilette Hopa yazıyor. Hopa yurt içidir. Ehliyetle uçuşa kabul edilmeniz gerekir” dese de alandaki görevliler T.'nin uçağa binmesine izin vermedi. M.T. uçağı kaçırınca valizini emanete bıraktı, taksi ile evine döndü. M.T. bir sonraki gün ki uçak için bir bilet satın aldı. Ekstra bir ücret ödeyen M.T. Hopa’daki tura da bir gün geç katılabildi.
HAKEM HEYETİ HAKLI BULDU
M.T.’nin tatil dönüşü ilk işi THY ile temasa geçmek oldu. M.T.’nin talebi, fazladan ödediği bilet ücreti ve katılamadığı tur parasının iadesine ilişkindi. Ancak şirketten olumsuz yanıt aldı. M.T. bu kez, Beşiktaş Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu. M.T. başvurusunda, Hopa uçuşunun yurt dışı olduğuna dair kendisinin hiçbir şekilde uyarılmadığını söyledi; elindeki biletin örneğini de dosyaya sundu. THY tarafı Heyet’e savunma yapmadı. Heyet kararını M.T. lehine verdi. M.T.’ye ‘Ayıplı hizmet verildiğine’ hükmeden Heyet, 142 lira bilet parası ve 289 lira da tur parası olmak üzere toplam 431 liranın geri ödenmesine karar verdi.
VERİLEN HİZMET AYIPLI
THY avukatları bu kararın iptali için İstanbul Tüketici Mahkemesi’nde dava açtı. Davaya bakan İstanbul 4. Tüketici Mahkemesi’nin verdiği gerekçeli karar önceki gün taraflara ulaştı. Mahkeme, “Tüketiciyi bilgilendirmeyen şirketin (THY) kusur ve sorumluluğu bulunuyor. Şirket, taşıma hizmetini ayıplı bir biçimde yaptı” diyerek THY avukatlarının yaptığı başvuruyu geri çevirdi. Mahkeme, Tüketici Hakem Heyeti’nin verdiği kararın doğru olduğuna hükmettiği gibi, dava masraflarını da şirketin üzerinde bıraktı.
BENZER MAĞDURİYETLERİN DE ÖNÜNE GEÇER
M.T.'nin avukatı Şenol Özçakıcı, "THY tarafından düzenlenen elektronik bilette, varış hava limanı olarak Hopa Havalimanı yazıyor. Vatandaşın Hopa uçuşunun dış hat prosedürü ile, dış hatlar terminalinden yapıldığını bilmesi tahmin edilemezdi. Tüketici Hakem Heyeti ve Tüketici Mahkemesi tüketicinin yanında ve hukuka uygun bir karar verdi. Tüketicilerin doğru bilgilendirilmesi ve benzer mağduriyetlerin önüne geçilmesi adına önemli bir karar olduğunu düşünüyorum" şeklinde konuştu.