Hong Kong'a ‘lojistik yatırım’

Güncelleme Tarihi:

Hong Konga ‘lojistik yatırım’
Oluşturulma Tarihi: Ekim 20, 1998 00:00

Haberin Devamı

Singapur'da yapılan ‘‘Lojistik Asya'98 Fuarı’’na Türkiye'den Barsan adlı firma da katıldı. Uzakdoğu'yu daha önceden de inceleyen Barsan, Hong Kong'da ticarete ‘‘lojistik destek verecek’’ bir ortak şirket kurma kararı aldı.

Uzakdoğu'dan başlayarak dünyayı etkisi altına alan krize rağmen Türk lojistik firmaları bölgedeki yatırımlarını hızlandırdı. Singapur'da düzenlenen Lojistik Asya'98 Fuarı'na (LA'98) katılan tek Türk firması olan Barsan, Hong Kong'da şirket kurma kararı alarak, lojistik hizmet verdiği bölgeler arasına Uzakdoğu'yu kattı. 14-16 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirilen fuarın açılış konuşmasını yapan Singapur İletişim Bakanı Dr. John Chen, Uzakdoğu'daki krizin bölgedeki yatırımları yavaşlatmaması gerektiğini söyledi. Dr. John Chen, ‘‘Kriz zamanında buraya yatırım yapanlar kazanacak. Bugünlerde Singapur'a gelen yatırımcıları unutmayacağız’’ dedi.

Lojistik Asya'98 kapsamında düzenlenen forumlarda ise dünya lojistik sektörünün 1999'da 34 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşacağı tahmin edildi. Türk firmalarının bu dev pazardan pay alabilmesi için ellerini çabuk tutması gerektiğini söyleyen Barsan'ın Lojistik Direktörü Barry Richman, şöyle devam etti: ‘‘Fuar kapsamındaki birçok forumda Türkiye-Suriye arasındaki ilişkilerin giderek ısınması da gündeme geldi. Çünkü Türkiye dünyada lojistik açıdan çok önemli bir yerde. Dünyada herşey Avrupa'dan Asya'ya ya da Asya'dan Avrupa'ya geçiyor. Türkiye, herkesin bildiği gibi Asya-Avrupa'nın kapısı.

Sadece Singapur'a yılda 2 milyon konteynerin gidip-geldiğine işaret eden Richman, Barsan'ın bu yıl sonuna dek Hong Kong'da yerel bir ortakla şube açacağını bildirdi. Richman, böylece Barsan'ın, Avrupa ve Amerika'dan sonra Uzakdoğu'da da kara, hava, deniz nakliyesi, gümrükleme, depolama gibi lojistik hizmetleri vereceğini söyledi.

AVRUPA'YA DEMİRYOLU

1982 yılında kurulan Barsan'ın, Almanya, İtalya, Fransa, ABD ve Hollanda'da büroları ve antrepoları bulunuyor. Halen kendine ait 120 tırdan oluşan bir filoya sahip olan Barsan, filosunu 2000 yılında 200'e çıkartmayı planlıyor. Barsan'ın Uzakdoğu'dan sonraki hedefi ise Güney Afrika. Barsan, 2000 yılında da Güney Afrika'da şube açacak.

Bu arada Barsan, DDY ile yaptığı anlaşma sonucu, Çerkezköy'deki antreposunu Avrupa demiryoluna direkt bağlıyor. Barsan, Çerkezköy Garı'ndan kendi antreposuna 3.5 kilometrelik ray döşüyor. Böylece Barsan, Avrupa'dan gelen ya da Avrupa'ya gidecek malları kendi demiryolundan kolayca ana demiryoluna çıkarabilecek.

Barsan'ın bir yeni projesi de kamyonetle uluslararası taşımacılık. Ekim ayı içinde başlanan projeyle Türkiye-Avrupa arasında daha hızlı ve rahat taşımacılık yapabildiklerini belirten Barsan yetkilileri, şunları söylediler: ‘‘İlk etapta 10 milyon markın üzerinde bir yatırımla bu işe başladık. Bir tırın yükünü üç kamyonet taşıyor. Türkiye-Avrupa arasındaki nakliyelerde daha kolay ve hızlı. Alman plakalı kamyonetlerimiz sınırlardan çok daha rahat ve ayakbastı parası ödemeden geçiyor. En az 50 kamyonetten oluşan bir filoya ulaşması düşünüyoruz.’’

Lojistik nedir?

Lojistik sektörü, bir ürünün üretildiği ülkedeki fabrikadan, gönderildiği ülkedeki müşterinin kapısına teslim edilmesine kadar geçen bütün safhalarda verilen hizmetleri içeriyor. Dünyada lojistik sektöründe faaliyet gösteren firmalar, kara, hava, deniz nakliyesinden gümrüklemeye, depolanmadan dağıtıma kadar tüm aşamalarda proje bazında hizmet veriyor. Türkiye'de ise lojistik sektöründe tam anlamıyla faaliyet gösteren firma sayısı henüz fazla değil. Türkiye'deki firmaların büyük bölümü çoğunlukla nakliyecilik ve gümrükleme işi yapıyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!