Oluşturulma Tarihi: Mart 07, 2009 00:00
Japon elektronik firması Hitachi, buzdolabı markası Coolaction ile Türkiye’de beyaz eşya sektörüne de girdi.
Technotel’in dağıtımında Türkiye pazarına giren Hitachi Coolaction buzdolaplarında, dört yıl içinde yüzde 10’luk pazar payı hedefi konuldu. Hitachi Avrupa CEO Yardımcısı Yutaka Okuda, bütün dünyada kriz olmasına karşın beyaz eşyada Türkiye pazarına girme kararını ertelemediklerini belirterek, "Kriz döneminde firmanın faaliyet alanını genişletmek kolay değil. Ama Türkiye’de birkaç yıl içinde pazarda önemli bir oyuncu olmak istiyoruz. Müşterilerin markamızı kabul edeceğini düşünüyoruz" dedi.
Hitachi Türkiye Satış Müdürü Tülay Aşmaz ise, dört yıl için yüzde 10’luk pazar payı hedefi koyduklarını dile getirerek, "Kriz döneminde böyle bir atılım yaptık. Krizin ne kadar süreceği belli değil ama devamlı da krizle yaşayamayız. Pazar araştırmamız bize potansiyel olduğunu gösterdi. İlk yılı tanıtım yılı olarak görüyoruz. Şu anda sadece buzdolabı var, başka ürünler de getireceğiz" diye konuştu.
Kampanyalı fiyat
Buzdolabını ertelenemeyecek bir ihtiyaç olarak gördüklerini aktaran Aşmaz, dağıtım ağı olarak zincir marketleri ve bayileri düşündüklerini belirtti. Aşmaz, sözlerini şöyle sürdürdü: "Buzdolabına fiyat kampanyasıyla başlıyoruz. 220 litrelik ürün 900 TL, 700 litrelik ürün 6 bin TL’den satışa sunulacak. Şu anda Hitachi’nin Türkiye’de üretim hedefi yok ama pazar şartlarına göre ileride olabilir."