Hipermarketlerde ramazan hareketliliği

Güncelleme Tarihi:

Hipermarketlerde ramazan hareketliliği
Oluşturulma Tarihi: Eylül 13, 2009 11:51

Ramazanda hipermarketlerdeki satışlar, bu yıl geçtiğimiz yıllara göre düşük olsa da promosyon ve indirim kampanyalarının da etkisiyle yüzde 10-25 oranında arttı.

Haberin Devamı

Migros Ticaret A.Ş Kurumsal İletişim Müdürü Ahu Başkut Alyanak, Migros olarak her yıl olduğu gibi bu yıl da farklı formatlarda farklı uygulamalar ile ramazan ayını karşıladıklarını belirterek, müşterilere ekonomik fiyatlı koliler sunduklarını, düzenledikleri çeşitli kampanyalarla da müşterilerin mutfak masraflarını azaltıp, kalite ve çeşitliliği bir arada sunmayı hedeflediklerini ifade etti.

Geçtiğimiz yıl okula dönüş ve ramazan dönemi eş zamanlı iken, bu yıl ramazanın öne geldiğinin altını çizen Alyanak, tüketiciye cazip gelecek genel fiyat ucuzlaması ve kampanyalarla Migros satışlarında artan canlılığın sürdüğünü vurguladı.

Bu yıl ramazan ayının okul açılış tarihi öncesine gelmesi ile şehre dönüş konusunda farklı öngörüler olduğunu belirten Alyanak, tüm Türkiye'de hem büyük şehirlerde hem sahil şeridinde yaygın Migros Ticaret mağaza formatları için bütüne yönelik bir değerlendirmenin mümkün olabildiğini, satışların sahile veya büyükşehirlerde yoğunlaşmasına göre ortak kitle hareketini gözlemlediklerinde, ağustos ayında ramazan ayının başlaması ile birlikte büyük şehirlere ve evlere dönüşün başladığını gözlemenin mümkün olduğunu belirtti.

Haberin Devamı

Alyanak, ramazan nedeniyle talebe yakın durmaya yönelik genel fiyat ucuzluğu ve kampanyalarla tonaj çıkışlarının lira çıkışlarının ötesinde olmasına karşılık, Migros formatlarında gıda satışlarında yüzde 10-25 arasında artış gözlemlendiğini bildirdi.

REAL...

Real Hipermarketleri Genel Müdürü Kubilay Özerkan da, okulların geç açılması ve ramazanın erkene gelmesinin aslında satışları bekledikleri düzeye çıkarmadığını söyledi.

Ekonomik krizin etkisinin ortalama sepet ağırlığında daha fazla göze çarptığını, geçen seneye göre daha fazla ucuz ramazan paketleri sattıklarını belirten Özerkan, dolayısıyla sattıkları miktar azalmasa bile satılan değerde azalış olduğunu ifade etti.
İnsanlarda geçtiğimiz yıla göre genelde bir ucuza kayış olduğuna dikkati çeken Özerkan, “İnsanlar fiyat konusunda daha hassas. Biz de promosyonlarla geçen seneye göre fiyatları düşürerek satışları canlı tutmaya çalışıyoruz. Gıda tarafında genel olarak fiyatları yüzde 5 aşağı çektik” dedi.

Haberin Devamı

Gıda dışında ise insanların satın alma kararlarını ertelediğini kaydeden Özerkan, bayram, ramazan ve okul açılışının aynı maaşın içine düşmesinin ramazan satışlarını olumsuz etkilediğinin altını çizdi.

Real müşterilerinin sene başından itibaren yüzde 10'un üzerinde arttığına dikkati çeken Özerkan, “Yeni mağazalar hariç, ramazanın başlangıcıyla satışlarımızdaki artış yüzde 25-30'a kadar çıktı. Ancak artış, genellikle ramazanın ikinci haftasından sonra düşer. Dolayısıyla ramazan ayı genelinde, öncesine göre yüzde 20'lik bir artış görüyoruz. Açtığımız yeni mağazalar dahil edildiğinde ise artış yüzde 50'yi geçiyor” şeklinde konuştu.

Merter'deki hipermarkette altın kampanyası yaptıklarını hatırlatan Özerkan, bu kampanyada beklediklerinin çok üzerinde ilgi gördüklerini ve ilk gün 5-6 kilo altın dağıttıklarını söyledi.

TESCO KİPA

Tesco Kipa Ticari Direktörü Murat Sağlık da, ramazan ayının başlamasıyla birlikte satışlarda yüzde 25'lik bir artış yaşandığını, geçtiğimiz yıl ramazan döneminde mağazalarındaki satış hacmiyle bu yılki satışları karşılaştırdıklarında yaklaşık yüzde 10'luk bir farkın bulunduğunu bildirdi.

Haberin Devamı

Ramazan döneminde her yıl olduğu gibi bu yıl da marketlerde hareketliliğin yaşandığını vurgulayan Sağlık, ramazanın yaz aylarına gelmesi ve sıcaklığın etkisi ile bu yıl bir miktar durgunluğun gözlendiğini, ancak buna rağmen her zaman olduğu gibi ramazan ayının Tesco Kipa için yılın en hareketli dönemi olduğunu ifade etti.

Ramazanda, artan hareketlilik ile ciro bazında yaklaşık 140-160 milyon liralık bir hacme ulaşılmasını beklediklerini kaydeden Sağlık, okula dönüş satışlarının da sektöre olumlu bir etkisi olduğunu ve satışları hareketlendirdiğini, bu günlerde satışlarda kısmi olarak bir artış yaşandığını, ancak okulların açılış tarihinin ötelenmesine bağlı olarak okula dönüşün satış üzerindeki etkilerini şu anda tam olarak göremediklerini belirtti.

Haberin Devamı

Murat Sağlık, ramazan ayının genellikle tüketim artışının yaşandığı bir dönem olduğunun altını çizerek, bu yılki artışları geçtiğimiz yıl ile kıyasladıklarında bir daralma gözlemlediklerini, bunda sıcakların yanı sıra krizin etkilerinin de olduğunu ve tüketim harcamalarının beklenen seviyede olmadığını ifade etti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!