Güncelleme Tarihi:
AVRUPA’da 6’ncı sırada yer alan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun Başkanı Hüsamettin Onanç, yeni firma ve markaları bünyelerine katarak önümüzdeki 3 yılda 1 milyar Euro ciroya ulaşmayı hedeflediklerini belirterek, “Böylece yapı ürünleri sektöründe Avrupa’da ilk 3 içinde yer almayı başaracağız” dedi.
Rusya ve Hindistan
Faaliyette bulundukları en önemli ülkenin Rusya olduğunu ve burada 2 fabrikalarının olacağını bildiren Onanç, şöyle devam etti: “Rusya’da kendi markamıza yaptığımız çok ciddi bir yatırım var. Bu çerçevede showroomlar açıyoruz. Bütün ürün gamımızı sergiliyoruz. Şu anda 4 showroom var. Önümüzdeki 5 yılda 50 gibi bir rakama getirmek istiyoruz. Buna benzer bir stratejiyle de Hindistan’a girmeyi planlıyoruz. Hindistan’da da kendi markamızla gelişmek istiyoruz.”
Bünyesinde Vitra, Artema, Burgbad, Engers ve Villeroy&Boch’u barındıran Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, Vitra ve Burgbad markalarıyla Frankfurt’ta düzenlenen ISH Fuarı’na katıldı.
Bölgeye göre strateji
Hüsamettin Onanç, bölgelere göre değişik stratejiler uyguladıklarını vurgulayarak, şöyle konuştu: “Bizim globalleşme stratejimizin arkasında hem coğrafi büyüme ve değişik ülkelerde yatırımlar, hem de yeni markaları bünyemize katarak yetkinlikleri ve pazar paylarını büyütme stratejimiz var. Bazı ülkelerde mevcut markaları satın alarak daha hızlı büyüyoruz. Özellikle daha gelişmiş pazarlarda marka almayı tercih ediyoruz. Almanya’da böyle bir çalışma yaptık. Hem karo, hem banyo grubunda farklı markalar aldık. Kendi markalarına yatırım yapan bir stratejimizi ise pazarların gelişmekte olduğu Rusya, Hindistan gibi ülkelerde uyguluyoruz. Orta Avrupa’da Türkiye dışında 3’üncü büyük ağırlığımızın Rusya olmasını hedefliyoruz.”
Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grup’unun hızlı büyümesinin arkasında markalar, markaların arkasında da üretim tesisleri bulunduğunu söyleyen Onanç, 8’i Türkiye’de 6’sı Almanya, 2’si de Fransa’da olmak üzere toplam 16 fabrikalarının olduğunu kaydetti. Bunlara Rusya’da faaliyete başlayacak 2 yeni fabrikanın daha eklendiğini belirten Onanç, şunları dile getirdi: “30 milyon Euro’luk bir yatırımla kurulan karo seramik fabrikası nisan ayında üretime başlayacak. Toplam 30 bin metrekare kapalı alana sahip olan bu fabrikada yılda 3.5 milyon metrekare üretim yapılacak. Bu fabrikanın hemen yanında 10 bin metrekarelik kapalı bir alan üzerine seramik sağlık gereçleri üretecek bir fabrika kurmak için de yatırıma başladık.”
Onanç, şöyle devam etti: “Grup, cirosunun yüzde 68’ini 75’den fazla ülkeye gerçekleştirdiği dış satımla elde ediyor. Türkiye’nin toplam sağlık gereçleri ihracatının yüzde 50’den fazlasını gerçekleştiriyoruz. Eczacıbaşı, Türkiye’nin AB ülkelerine yaptığı ihracatta karo ürünleriyle birinci
sırada yer alıyor.”
Haberler banyodaki aynadan izlenecek
TASARIM trendleri ve enerji tasarrufu üzerine yoğunlaşan en önemli uluslararası organizasyon olma özelliğini taşıyan ISH Fuarı’nda Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Pazarlama Direktörü Berna Erbilek, yeni ürünlerini tanıttı. Stantta en ilgi çeken ürün, dokunmatik özelliğiyle ayna şeklindeki ekran oldu. Bir yıl içinde pazara sunulacak olan bu ürünle ekrana dokunarak televizyon izlenebilecek.
Ortadoğu ve Afrika’da ciddi planlarımız var
ORTADOĞU ve Afrika bölgesinde Türk inşaat sektörünün güçlü olduğuna ve özellikle Libya’da büyük yatırımlar gerçekleştiğine dikkat çeken Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grup Başkanı Hüsamettin Onanç, “Burada faaliyetlerde bir bekleme dönemine girdik. Irak da bizim için potansiyel pazar. Bu bölgelerin ekonomik olarak gelişeceğine inanıyoruz. Bu bölgede önümüzdeki dönemde ciddi büyüme için yatırım düşüncemiz var” dedi.