Hindistan’da adımız Türkiye’yi de geçti

Güncelleme Tarihi:

Hindistan’da adımız Türkiye’yi de geçti
Oluşturulma Tarihi: Aralık 21, 2011 00:00

Söktaş Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Kayhan, 2009 yılından bu yana faaliyette bulundukları Hindistan’da ‘Söktaş’ adının Türkiye’den daha çok bilinmeye başladığını söyledi. Bunun nedenini Hindistan’da kumaşın hâlâ perakende satılması olduğunu söyleyen Kayhan, “Hintliler bizi Avrupalı olarak algılıyor. Kumaşlarımız çok ilgi görüyor” dedi.

Haberin Devamı

SÖKTAŞ Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Kayhan, 2009 yılından bu yana üretim yaptıkları Hindistan’da beklentilerinin üzerinde bir başarı yakaladıklarını belirterek, “Hindistan’da Türk üretici ‘Avrupalı’ olarak algılanıyor. İşin gerçeği de bu, biz Hindistan’a göre Avrupalıyız. O nedenle de kumaşlarımız büyük ilgi görüyor” dedi. 2007’de Hindistan’da yatırım yapmaya başladıklarında ihracat ağırlıklı bir faaliyet yürütmeyi planladıklarını kaydeden Kayhan, “İç pazarda bu kadar talep göreceğimizi düşünmemiştik. Şu anda Hindistan’daki üretimimizin yüzde 30’unu ihraç ediyoruz. Yüzde 70’ini iç pazara veriyoruz. Hindistan’da markalaşmaya başladık” diye konuştu.
Hintiller daha çok biliyor
Hintistan’ın çok büyük bir pazar olduğunu söyleyen Muharrem Kayhan, 2 yıllık deneyimini şöyle özetledi: “Hindistan’da 1.2 milyar insan yaşıyor. Bunun 150 milyonu bizim kumaşlarımızı istiyor. Bu çok müthiş bir pazar demek. Hindistan’da Türkiye’de 30-40 yıl önce olduğu gibi kumaş hala perakende olarak satılıyor. İnsanlar kumaşçıya gidip gömleklik, elbiselik kumaş alıyor. Düğünlerde hediye olarak hâlâ kumaş veriliyor. Dolayısıyla son tüketici bizi tanımaya başladı. Hindistan’da Söktaş’ı bilenlerin sayısı Türkiye’den fazladır. Bayilerimizi aracılığıyla reklam yapmaya da başladık.”
Kayhan, Hindistan pazarının tahminlerinin aksine çok rekabetçi bir pazar olduğunu da vurgulayarak, şunları dile getirdi: ”Türkiye’deki deneyiminizi katmazsanız herhengi bir üretiden farkınız kalmaz. Türkiye ile aynı titizlikle çalışmanız lazım. Oradaki işçilere yönelik yoğun eğitim yatırımı yaptık. İyi yöneticilik ve gelişmiş mühendislik olduğunu söyleyebilirim. Söktaş, bu yıl 200 milyon lira ciroyu bulacak. Tekstil grubunun 2011 cirosunun ise, Hindistan’la birlikte 165 milyon TL olmasını bekliyoruz. Söke’deki fabrikamızda 1100 kişi çalışıyor. Hindistan’a da 800 işçimiz var. Hindistan’da bu yıl 35 milyon dolar ciro gerçekleştirdik. Bunun 10 milyon doları ihracattan. Türkiye yılda 1.2 milyon ton pamuk kullanıyor. Bu yıl pamuk rekoltesinin 500 bin ton olmasını bekliyoruz. Türk tekstil sektörünün halen çok çeşitli avantajları var. Ücret esnekliğinden, pamuktan, bitmiş ürüne kadar tüm zincirin bulunduğu, lojistik olarak en büyük pazarlardan Avrupa’ya çok yakın bir sektör. Ama asılönemli olan tasarımda fark yaratıyor almamız.”
Ar-Ge merkezi kuracak
Tasarım ve inovasyonla yakalanan farkla tekstil sektörünün daha da büyüyeceğini söyleyen Kayhan, “Söktaş Tekstil bünyesinde Ar-Ge merkezi kurmak üzere başvuruda bulunmak üzere hazırlıklarımız devam ediyor. Zaten şirkette Ar-Ge faaliytelerimizi sürdüyorduk. Şimdi Söke’deki fabrikamızda tüm bu çalışmalarımızı bir merkezde toplayacağız” diye konuştu.

Haberin Devamı

Kişiye özel trendi artıyor

Haberin Devamı

SON yıllarda kişiye özel trendinin giderek yükseldiğini kaydeden Muharrem Kayhan, “Türkiye dahil, Avrupa, Uzakdoğu ve Güney Amerika’da özel dikim yapan terzilerin bizdeki siparişleri arttı. Bunun için Söke’den her yır yıl 15 bine yakın numune çıkıyor. 2 bine yakın desende kumaşı ‘bugün iste-yarın sende’ mantığı ile tek bir gömlek için bile olsa stoklarımızda hazır turuyoruz” diye konuştu.

Korumasız ithalat Türkiye’ye 20 ‘Söktaş’lık zarar verdi

MUHARREM Kayhan, kumaş ithalatında bugüne kadar çok büyük haksızlık yaşandığını belirterek, “Tekstil sektörünü bir zincir olarak görmek lazım. 5 yıldır iplik ithalatında koruma vardı. Kumaş ve hazır giyimde koruma yoktu. Bütün bunlar her yıl Türkiye’ye 10 Söktaş yada 20 Söktaş kadar kumaşa maloluyordu” dedi. Kumaş ithalatına koruma getirilmesi için iki yıl uğraştıklarını kaydeden Kayhan, koruma geldi diye kumaş fiyatlarında artış olduğu yönündeki şikayetlere katılmadığını söyledi. Avrupa’daki durgunluktan dolayı bu yıl pamuk fiyatlarının 3.80 liraya kadar gerilediğini belirten Kayhan, şöyle konuştu: “Geçen yıl pamuk fiyatları 7 liraya kadar yükselmişti. Bunda Çin’in büyük oranda pamuk ithalatı yapmasının da payı vardı. Pamuğun doğru değeri nedir tam olarak bilmiyorum ama, uzun süre de bu seviyede kalmaz diye düşünüyorum. Kumaşa getirilen ithalat korumasının ardından yerli üreticilerin de zam yaptıkları yönünde biz bir izlenim edinmedik. En azından biz fiyatlarımızda değişikliğe gitmedik. İhracatta zaten vergiler gecerli değildi.”

Haberin Devamı

‘Meander71’i üretti, Mısır kumaşına alternatif oldu

BU yıl Söktaş’ın 40’ıncı yılını kutladıklarını belirten Muharrem Kayhan, şunlar anlattı: “40’ıncı yılımız dolayısıyla özel bir kumaş üretmek istedik. Bu amaçla Nazilli Pamuk Araştırma Enstitüsü ile ortak çalışmamız sonucunda uzun elyaf yerli pamuk üretilen iplikle oluşturduğumuz, Menderes ovasının eski adından ve kuruluş yılımızdan esinlenerek ‘Meander 71’ adını verdiğimiz bir kumaş ürettik. Bu kumaş dünyaca ünlü Mısır Giza pamuğundan üretilen kumaşlarla yarışıyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!