A.A.
Oluşturulma Tarihi: Aralık 25, 2008 10:27
Türkiye'de, hindi tüketiminin aralık ayında, yılın diğer aylarına göre yüzde 90 oranında artış gösterdiği bildirildi.
Hindi Üreticileri Platformu Başkanı Ömer Görener, Türkiye'de hindi eti üretiminin yaklaşık yüzde 90'ını karşılayan Bolca, Pınar, Banvit ve Alp Hindi firmaları olarak, Türk insanını hindi konusunda bilgilendirmeyi, bu sağlıklı alternatifin sofralarda daha fazla yer almasını sağlamayı hedeflediklerini söyledi.
Gelişmiş ülkelerde hafif, sindirimi kolay, ekonomik, protein değeri yüksek, sağlıklı ve lezzetli olan hindi etinin, yılın her döneminde yaygın şekilde tüketildiğini, Türk tüketicisinin ise hindiye genellikle yılbaşı sofralarında yer verdiğini vurguladı.
Görener, Türkiye'de de hindi eti tüketiminin yılın her gününe yayılması ve sadece yılbaşı dönemiyle sınırlı kalmaması gerektiğini ifade ederek, “Hindi Üreticileri Platformunun hedefi hindi etinin sadece bir gün değil yılın 365 günü, her öğün tüketilebilecek sağlıklı ve değerli bir gıda olduğunu anlatabilmek ve tüketimi yaygınlaştırabilmektir” dedi.
Sektörün yılbaşı dönemini önemli bir talep artışıyla karşıladığını dile getirerek, şöyle konuştu:
“Hindi etinin bütün halinde tüketimi, yılın geneline göre, aralık ayında yüzde 90 civarında artıyor. Bu dönemde hindi ürünlerinde de yine yılın geneline göre, yüzde 20'lik bir artış görülüyor. Hindi etinin kilogram fiyatının marketlerde ortalama 6 YTL civarında seyredeceğini tahmin ediyoruz. Yani bir önceki seneye göre fiyatlarda hemen hemen bir değişiklik olmayacak. Üretici firmalar, kendi pazar durumları ve tüketici taleplerine göre yılbaşına özel hindi ürünleriyle bu talebi karşılamaya gayret edecekler.”
Türkiye'de geçen yıl yaklaşık 35 bin ton olan hindi eti üretiminin, 2008 sonunda 30 bin ton olarak gerçekleşmesini beklediklerini anlatan Görener, şunları kaydetti:
“Bu gerilemede, muhakkak ki küresel ekonomik krizin üretim maliyetleri ile tüketicilerin alım gücü üzerindeki negatif etkileri var. Diğer yandan hindi eti hem Türk tüketicisinin damak tadına uygun hem de ekonomik ve besleyici. Dolayısıyla orta vadede tüketim rakamlarının kademeli olarak artacağını, asıl canlanmanın ise AB'ye ihracat kapılarının sektörümüze tamamen açılmasıyla birlikte yaşanacağını tahmin ediyoruz.”