Güncelleme Tarihi:
Vincent, Hilton Worldwide'ın yeni yatırımlarını duyurmak amacıyla düzenlenen basın toplantısında, 55 yılı aşkın bir süredir Türkiye'de olduklarını hatırlatarak, Hilton'un Türkiye'ye yatırım yapan ilk uluslararası otel markası olduğunu söyledi.
Hilton Worldwide'ın, 85 ülkede 10 markayla 3 bin 500'ün üzerinde otelle hizmet verdiğini, istikrarlı bir büyüme çizgisine sahip olduklarını vurgulayan Vincent, dünya çapında 2008 yılında 331, geçen yıl da ekonomik krize rağmen 300'e yakın yeni otel açtıklarını, bu yıl da aynı rakamlarda otel açmayı planladıklarını kaydetti.
Simon Vincent, Hilton Worldwide'ın büyümeye devam ettiğini, Türkiye'nin de bu büyüme içinde önemli rol oynadığını ve Avrupa'da büyüme potansiyeli olan beş ülkeden biri olduğunu ifade etti.
İstikrarlı büyümelerinde, girdikleri ülkelerdeki “köklü ailelerle” yaptıkları işbirliğinin önemli bir payı olduğuna işaret eden Vincent, Türkiye'de de Sabancı ve Doğan aileleriyle iyi bir işbirliği içinde olduklarını, bunun devam edeceğini söyledi.
Vincent, “Üç yıl içinde Türkiye'de 15 yeni otel açarak şu an 9 olan otel sayımızı 24'e çıkaracağız” dedi.
“BU YIL TEMKİNLİ BİR İYİMSERLİK İÇERİSİNDEYİZ”
Soruları da yanıtlayan Vincent, Türkiye'nin özellikle de İstanbul'un önemli bir “ticari turist” merkezi olduğuna dikkati çekerek, açacakları 15 otelden sonra Türkiye'nin Avrupa'da İngiltere'den sonra ikinci konuma yükseleceğini bildirdi.
2009'un otel sektörü için zor bir yıl olduğunu ve ekonomik krizle birlikte oda fiyatlarının ciddi oranda düştüğünü anımsatan Vincent, “Oda fiyatlarındaki düşüş, önceki krizlere göre daha keskin ve daha hızlı oldu. Ancak oturmuş pazarlar, nispeten daha az etkilendi. 2009'un ikinci yarısından sonra ise toparlanma başladı. Türkiye'nin performansı ise bir çok ülkeye örnek gösterilebilecek bir performanstı. Özellikle Başta IMF-Dünya Bankası Yıllık Toplantıları olmak üzere İstanbul'da gerçekleştirilen kongreler, performansımızın önemli oranda artmasını sağladı” şeklinde konuştu.
Krizden çıkış için, krizden nispeten daha az etkilenen segmentlere yoğunlaştıklarını anlatan Vincent, geçen yıl eğlence amaçlı tatillerin krizden çok etkilenmediğini ve bu alandan faydalandıklarını kaydetti.
Bu yılki beklentilerine ilişkin de Vincent, bu yıl temkinli bir iyimserlik içinde olduklarını, bazı pazarlarda toparlanmalar başlasa da krizin henüz aşılmadığını, ancak geçen yılın son üç ayı ve bu yılın ilk 15 gününden memnun olduklarını ifade etti.
Otellerdeki çevreci teknolojilere ilişkin bir soru üzerine ise Vincent, yaptıkları tüm projelerde uluslararası standartlara uygun olarak çalıştıklarını ve ekolojik özelliklere önem verdiklerini, önümüzdeki 3 yılda enerji tüketimini yüzde 20 oranında azaltmayı planladıklarını vurguladı.
“12 ŞEHİRDE 4 BİN 630 YATAK KAPASİTESİNE SAHİP OLACAĞIZ”
Hilton Worldwide Doğu Avrupa, Avusturya ve Türkiye Bölgesi Operasyonlarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Didier Martin de, Hilton İstanbul'un 1955 yılında kurulduğunu ve Türkiye'deki ilk uluslararası otel markası olmasının yanı sıra Türkiye'nin ilk 5 yıldızlı oteli olduğunu hatırlattı.
Martin, Hilton Dalaman Resort&Spa'nın açılmasıyla Türkiye'deki otel sayılarının 9'a çıktığını ve resort otellerde kendilerini bir kez daha kanıtladıklarını vurgulayarak, şunları kaydetti:
“Hilton Worldwide'ın halihazırda Türkiye'de hizmet veren 9 oteli var. 6 şehirde iki markayla temsil ediliyoruz. Şu an için 3 bin yatak kapasitesine sahibiz ve bin 700 kişiye istihdam sağlıyoruz. Açılacak otellerle birlikte 12 şehirde 4 bin 630 yatak kapasitesine sahip olacağız ve çalışanlarımızın sayısı 2 bin 500'e çıkacak. Sadece yeni otel açmakla da kalmıyoruz. Mevcut otellerimizi yeniliyoruz. Ankara'daki otelimize yatırım yaptık ve oteli neredeyse baştan aşağı yeniledik. Adana ve Mersin'deki otellerimize de önümüzdeki dört yıl içerisinde 12 milyon liralık yatırım yapacağız.”
Didier Martin, ekonomik krize rağmen geçen yılı iyi sonuçlarla kapattıklarını vurgulayarak, “İstanbul'un giderek kongre merkezi haline gelmesi, başarımızın nedenlerinden biri oldu. IMF-Dünya Bankası Yıllık Toplantıları, hem bizim için hem de İstanbul için çok iyi oldu. Bu yıl da İstanbul'un Avrupa Kültür Başkenti olması, sektörümüzün parlak bir yıl geçirmesine önemli katkısı olacaktır” diye konuştu.
“KAPALIÇARŞI KARŞISINDA HİLTON İSTANBUL OLD CITY”
Hilton Worldwide Kuzey Avrupa Bölgesi Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Mike Collini ise üç yıl içinde açılma aşamasında 15 otellerinin bulunduğunu ve bunların çoğunun “Hilton Garden Inn” markasıyla açılacağını bildirdi.
Bursa'da açacakları “Hampton by Hilton Bursa”nın, “Hampton by Hilton” markasıyla, “Doubletree by Hilton Kapadokya Avanos” ile “Doubletree by Hilton İstanbul Old City”nin de “Doubletree by Hilton” markasıyla Türkiye'de ilk açacakları oteller olduğunu anlatan Collini, diğer otellerin Kütahya, Şanlıurfa, Mardin, Konya, Diyarbakır, Manisa, Çorlu ve Çorum'da açılacağını söyledi.
Türkiye'nin uluslararası gelişim açısından kendileri için önemli bir ülke olduğunu dile getiren Collini, Hilton Worldwide'ın bu yıl en fazla oteli Türkiye'de açacağını ifade etti.
Soruları da yanıtlayan Collini, Türkiye'de açılacak otellerin yatırım maliyetinin sorulması üzerine, yatırım maliyetini kendilerinin üstlenmediğini, yatırımı kendileriyle imtiyaz sözleşmesi imzalayan ve otelin işletmesini yapacak firmaların yaptığını bildirdi.
Önümüzdeki yıllara ilişkin hedeflerine dair de Collini, “Önümüzdeki 5-7 yıl içerisinde Türkiye'de 40 otel açmayı hedefledik. Ancak önümüze iyi fırsatlar çıkarsa bu sayıyı iki katına da çıkarabiliriz” dedi.
Collini, “Doubletree by Hilton İstanbul Old City”nin yerinin sorulması üzerine otelin Kapalıçarşı'nın karşısında Ordu Caddesi üzerinde olacağını söyledi.
Antalya, Bodrum, Çeşme ve Kuşadası gibi sahil illerinde otel açmak için yer araştırdıklarını anlatan Collini, “Ancak Türkiye'de turizm, sadece sahil bölgelerinde gerçekleşmiyor. Kapadokya da önemli bir turizm merkezi” diye konuştu.