Güncelleme Tarihi:
Didier Martin, bir programa katılmak üzere geldiği Konya'da AA muhabirine yaptığı açıklamada, Hilton Worldwide'ın 82 farklı ülkede 3 bin 600'den fazla oteli bulunduğunu ve Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Hilton Hotels & Resorts, Doubletree by Hilton, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton ve Hilton Grand Vacations markalarını kapsadığını söyledi.
Martin, şirketin dünya standartlarında bir misafir ödül programı olan Hilton Honors programını da yönettiğini belirterek, şunları kaydetti:
“91 yıldır, Hilton Worldwide gerek iş gerek tatil amaçlı yolculuk yapan ziyaretçilerine en üst düzey konaklama, hizmet, imkan ve değeri sunuyor. Şirket, bütün küresel markaları kanalıyla ziyaretçilerine istisnai bir deneyim yaşatma geleneğine sıkı sıkıya bağlıdır. Küresel portföyümüzde 606 binden fazla ziyaretçi yatak odası bulunuyor. Avrupa'da, 30 ülkedeki 200 otelimizde 25 binden fazla takım üyemiz var. Türkiye'de ise takım üyelerimizin sayısı 2 bini geçiyor.”
“TÜRKİYE, RUSYA, İTALYA, ALMANYA'DA YENİ OTELLER AÇACAĞIZ”
Avrupa'da 2013 yılına dek kapılarını açacak olan 80 otelin hazırlık süreçlerinin sürdüğünü açıklayan Didier Martin, şirketin tarihinde ilk kez olmak üzere ABD dışında yapımı süren oda sayısının ABD içindekileri geçtiğini, böylelikle küresel fırsatlarını azami düzeye taşımış olduklarını bildirdi.
Bugün, yapım aşamasındaki odalarının yaklaşık yüzde 70'nin ABD'nin dışında bulunduğunu, bu oranın yalnızca üç yıl önce yüzde 11 olduğunu dile getiren Didier Martin, “Önümüzdeki 12 ay içinde, stratejik gelişim sürecimizin odağında Türkiye, Rusya, İtalya, Almanya, Büyük Britanya ve İber Yarımadası gibi bölgeler yer alacak. Bunun yanı sıra Polonya, Bulgaristan, Romanya, Hırvatistan ve Azerbaycan'ın da uluslararası gezginlerin gözünde artan bir cazibesi olduğunu düşünüyoruz ve 2011'de bütün bu ülkelerde yeni oteller açacağız” dedi.
TÜRKİYE'DE YAPIM AŞAMASINDA 16 OTEL
Türkiye'de yapım aşamasında olan 16 otellerinin olduğuna dikkat çeken Didier Martin, “Dolayısıyla işlettiğimiz otel sayısı 2013 yılına kadar Hilton Worldwide'ın Türkiye'deki otel portföyünün iki katından fazlasına ulaşmış olacak. Türkiye piyasasının bir dizi farklı otelcilik sektöründe heyecan verici fırsatlar barındırdığını düşünüyoruz ve ülke Hilton Worldwide'ın Avrupa'daki stratejik büyüme pazarlarından birini teşkil ediyor. Önümüzdeki iki yılda Hilton Worldwide, Türkiye'deki otel portföyünü ikiye katlayacak” diye konuştu.
Türkiye'ye birden çok Hilton Worldwide markasını getirme şeklindeki stratejileri sayesinde, müşterilerine gittikleri her yerde müthiş geniş bir kaliteli konaklama yelpazesi sunacaklarını anlatan Martin, piyasadaki marka seçeneklerinin sayısını artırarak, her kesime ve her bütçeye uygun otelcilik ürünleri sağlayacaklarını kaydetti.Didier Martin, şöyle devam etti:
“Her yıl 27 milyon uluslararası ziyaretçiyi ağırlayan Türkiye'de hizmet veren pek az uluslararası marka var. Özellikle de ülkenin bölgesel merkezlerinde ve tatil bölgelerinde... Ayrıca özellikle orta segmentte, kaliteli konaklama yelpazesi görece sınırlı. Buna bir de son derece canlı iç piyasayı eklersek, otel markalarımız için ortada müthiş bir potansiyel bulunduğu açık. Türkiye'de hazırlıkları süren 9 Hilton Garden Inn oteli, Avrupa'da ise 24 Hilton Garden Inn oteli bulunuyor. Orta segmente yönelik bu markanın müthiş bir potansiyeli olduğuna inanıyoruz ve Türkiye'de Hilton Garden Inn otellerinin ciddi bir cazibe meydana getirdiğini görüyoruz.”
HILTON WORLDWIDE AÇISINDAN 2010 YILI
2010 yılının Hilton Worldwide açısından gerek Türkiye'de gerek dünyada nasıl geçtiğini değerlendiren Didier Martin, şöyle kaydetti:
“2010 yılı boyunca büyüme hedeflerimize odaklandık. Bu yıl Hilton Worldwide önemli kilometre taşlarına ulaştı. Örneğin şimdi operasyonlarımız 82 ülkeye yayılmış ve küresel portföyümüz 3 bin 600 oteli aşmış durumda. Yıl bitmeden Avrupa'daki 200. otelimizi de açmış olacağız.
Daha zorlu bir ortamda iş yaptığımız için, mevcut iş fırsatlarından daha fazla pay alabilmek amacıyla, dikkatimizi daha iyi odaklamaya başladık. Bunu başarmak, mevcut iş fırsatlarını kavramak ve her bir piyasa segmentinde rekabet avantajımızı sürdürmemizi sağlayacak farklı stratejiler belirlemekten geçiyor. Bütün segmentler aynı değil ve her segmentte piyasayı anlayıp müşteri perspektifinden en önemli noktalara odaklanmak büyük önem taşıyor. Avrupa'daki otellerimiz için temel kaynak piyasaları hala ABD ve diğer Avrupa ülkeleri olmaya devam ediyor. Ancak Çin ve Avustralya gibi yeni ve gelişmekte olan piyasalara odaklanacak pazarlama stratejileri de geliştiriyoruz.”