Güncelleme Tarihi:
Hilton Otelleri'nin Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Genel Müdürü Jurgen Fischer, Türkiye'deki Hilton'un ABD dışındaki ilk yatırımlarından biri olduğunu belirterek, ‘‘Türkiye bizim ilk gözağrımız. Türkiye'de yatırım yapmaya devam edeceğiz’’ dedi.
Dünyada 450 otel ile hizmet veren Hilton'un Türkiye'de 45 yıldır faliyet gösterdiğini hatırlatan Jurgen Fischer, İstanbul'da Anadolu yakasında bir, Ege ve Akdeniz kıyılarında birden fazla otel yapmak için yer aradıklarını söyledi. Adana'da Sabancı Holding'le birlikte işletecekleri otelin inşaatına başladıklarını belirten Fischer, Türkiye'nin Hilton için stratejik öneme sahip olduğunu vurguladı. Fischer, ‘‘Turizm sektöründe yaşanan geçici krizler bizim kararlarımızı etkilemez. Türkiye turizmde geleceği çok parlak olan bir ülkedir’’ diye konuştu.
13.6 MİLYON KİŞİ
Fischer, geçtiğimiz günlerde İngiliz Stakis Grubu'yla anlaşma imzalayarak, 54 otel 22 gasino ve 68 sağlık merkezini Hilton'a kattıklarını söyledi. Yapılan anlaşmayla Hilton'un Avrupa'da bulunan müşterilerine daha geniş hizmet sunacağını belirten Fischer, artan otel sayısıyla birlikte Türkiye'ye gelen turist sayısında da artış olacağını belirtti. Stakis'le yapılan anlaşma sonucunda Hilton'un oda sayısı 147 bine, çalışan sayısı 102 bine ulaştı. Bu arada Hilton Otelleri dünya genelindeki otellerinde geçen yıl boyunca toplam 13 milyon 600 bin kişiyi ağırladı.
KRİZ YATIRIMLARI ETKİLEMEDİ
Dünyanın en tanınmış otel zincirlerinden biri olan Hilton da Türk turizm sektöründe yaşanan krizden olumsuz etkilendi. Jurgen Fischer, Türkiye'deki kriz nedeniyle bütün sektörlerde ortalama yüzde 25-30 düzeyinde düşüş olduğunu, ancak turizmin daha derinden etkilendiğni söyledi. Kriz döneminde büyük gemilerle İstanbul'a gelen turistleri ağırlamak için özel bir çaba sarfettiklerini belirten Fischer, bu konuda da başarılı olduklarını söyledi.
İstanbul'da 1.6 milyon dolarlık yenileme çalışması yapan Hilton, oteldeki toplantı odası sayısını 18'den 24'e çıkarttı. Bu salonları son teknolojiyle donattıklarını belirten Fischer, şöyle devam etti:
‘‘Bilişim teknolojisinde (IT) yaşanan değişim otel işletmeciliğini doğrudan etkiliyor. Eskiden faks ve telefonla yapılan işler şimdi internet üzerinden yapılıyor. Geçen yıl Hilton olarak sadece teknolojik altyapımızın yenilenmesi için 30 milyon dolar harcadık. Bütün otellerimizi internet üzerinden birbirine bağladık. Bugün internet aracılığıyla Hilton Otelleri'nde yer ayırtmanız mümkün. Avrupa'daki otellerimizin bazılarında otel odalarında video, ödemeli TV ve televizyon aracılığıyla oyunlar oynama (Video Games) uygulamasına başladık. Aynı uygulamaya kasım ayında İstanbul Hilton'da başlayacağız.’’
Fischer: Doğru tanıtım önemli
JURGEN Fischer turizm konusunda tanıtımın çok önemli olduğunu ve doğru zamanda yapılması gerektiğini söyledi.
Tanıtımda kalitenin önemine dikkat çeken Fischer, ‘‘Tanıtım işini gelişi güzel yaparsanız sonuç alamazsınız. Tanıtımda sonuç almanız için hedefinizi belirleyip doğru zamanda, doğru araçla tanıtım yapmanız gerekir. Tanıtımı kiminle yaptığınız, ve nerede yaptığınız çok önemli’’ dedi.
Otelcilik işinde en önemli noktanın ‘‘misafirperverlik’’ bilinci olduğunu belirten Fischer, Türkler'in doğuştan misafirperver olduklarını söyledi. Türkiye'deki 45 yıllık otel faaliyeti sırasında hiçbir zaman eleman sıkıntısı çekmediklerini söyleyen Fischer, elemanlarını sürekli eğitime tabii tuttuklarını belirtti.