Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de halen 8’i Hilton ve biri Conrad markası olmak üzere toplam 9 otel işleten Hilton Worldwide, 2011 yılı sonunda 5 marka altında 12 şehirde 19 otele ve toplam 4 bin 630 yatak sayısına ulaşmayı hedefliyor. Türkiye ziyareti sırasında bu yatırımlar hakkında bilgi veren Hilton Worldwide Avrupa Başkanı Simon Vincent, büyüme planları için Türkiye’nin kilit rol oynadığını belirtti.
Krize rağmen büyüdük
Hilton Worldwide’ın büyüme ve gelişme ivmesini sürdürdüğünü vurgulayan Simon Vincent,
“2008’de dünya çapında 331 yeni otel açtık. 2009’da ekonomik krize rağmen
300 üzerinde otel açmayı başardık.
Şu an itibariyle 2010 için benzer sayıda otel açmak planlarımız arasında yer alıyor”
diye konuştu.
Sabancı ve Doğan örneği
Türkiye’nin Avrupa’da stratejik açıdan büyümeye müsait 5 pazardan biri olarak tanımlandığını söyleyen Simon Vincent, şunları söyledi: “Hilton’un en hızlı büyüme geliştirdiği pazarlarda, o ülkelerde köklü aile şirketleriyle yaptığı ortaklıklar yer alıyor. Türkiye’de Sabancı ve Doğan aileleriyle olduğu gibi. Türkiye’de büyüme stratejimiz devam edecek. Açılma aşamasında olan 15 otelimiz var. Son derece azimli, kararlı şekilde Türkiye’de büyümeye devam ediyoruz.”
Orta vadede 40 otel hedefi
Hilton Worldwide Avrupa Başkanı Simon Vincent, Türkiye’de 40 otellik orta vadeli bir hedef belirlediklerini de vurgulayarak, sözlerine şöyle devam etti: “Önümüzdeki 5-7 yıl içinde orta vade için koyduğumuz hedefi tutturacağız gibi görünüyor. Fırsat ve ekonomik koşullara göre bu rakamı iki katına çıkarmak mümkün. Hilton Worldwide’ın Şikago’da 102, Atlanta’da 77 oteli var. Neden İstanbul bu noktaya gelmesin?”
Marka sayısı 5’e çıkacak
Hilton Worldwide Avusturya, Doğu Avrupa ve Türkiye’den Sorumlu Başkan Yardımcısı Dider Martin de, şu anda Türkiye’de 9 otelin 6 şehirde faaliyet gösterdiğini hatırlatarak, şu bilgileri verdi: “Türkiye’de faaliyetlerimizi 2 markayla sürdürüyoruz. 3 bin odamız, 1700’ü aşkın çalışanımız var. 2010’da otel ve şehirler açısından rakamları ikiye katladığımızı göreceksiniz. Türkiye’deki marka sayımız 5’e çıkacak. 4 bin 600 yatak odası kapasitesine ulaşıp, yeni otellerle birlikte 800’ü aşkın yeni istihdam sağlayacağız.”
Garden Inn ve Hampton ‘orta fiyat’ olacak
HILTON Worldwide Kuzey Avrupa Bölgesi Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Mike Collini, 2010’dan itibaren Türkiye’de açılacak Garden Inn ve Hampton markalarının orta fiyat kategorisinde daha ekonomik olan bölgelerdeki şehirlerde faaliyet göstereceğini belirtti. Mike Collini, Hilton Worldwide’in Türkiye’deki yeni yatırımlarını şöyle anlattı:
Hilton Garden Inn Mardin, yapım aşamasındaki otellerden biri. Antik şehrin hemen yakınında, havaalanı gidiş yolu üzerinde kilit ve önemli bir güzergahta. 2011’in ilk yarısında açılacak.
Hilton Garden Inn Konya, Antik Konya’nın göbeğinde yer alıyor. Mevlana Müzesi ve Kültür Merkezi’nin çok yakınında. 2011’in ilk yarısında açılacak.
Hilton Garden Inn Şanlıurfa, Tarihi şehrin ve balıklı gölün yakınında. 2011’in ilk yarısında açılacak.
Hilton Garden Inn Bostancı, Maltepe’de, E-5 üzerinde ve merkezi bir konumda, ulaşımı kolay. 2011’in ilk yarısında açılacak.
Hilton Garden Inn İstanbul Golden Horn, Sütlüce’de kongre merkezinin çok yakınında kilit bir lokasyonda yer alıyor. Çok yakın zamanda açılışı gerçekleştirilecek.
Hilton Bursa&Hampton By Hilton Bursa, Hampton by Hilton markası Bursa projesiyle Türkiye’ye giriş yaptı. Aynı işletmeciyle imzalanmış sözleşmeyle iki ayrı proje birbirine entegre gerçekleştiriliyor. Yalova’dan Bursa’ya bağlanan oyla ve Ankara İzmir otobanına çok yakın. Nisan 2011’de açılacak.
Doubletree by Hilton Avanos Kapadokya ve Doubletree by Hilton İstanbul-Old City, Doubletree markasının Türkiye’ye giriş yapmasını sağlayacak bu projelerden Old City tarihi yarımadada Beyazıt’ta inşaa edildi. Kapalıçarşı’ya çok yakın. Her ikisinin de açılışı Temmuz 2010’da.
Temkinli iyimseriz
HİLTON Worldwide Avrupa Başkanı Simon Vincent, 2010 beklentilerinin sorulması üzerine, “Global ekonomik krizi tam olarak aştık diyemeyiz ama bazılarında toparlanma eğiliminin görülmeye başladığını söylemiştim ama bu tüm krizin aşıldığı anlamına gelmiyor. Geçtiğimiz üç aydan çok memnnunuz. Geçen yılın tamamında beklentilerimizi geçtik. Hala krizi aşma konusunda kat edilmesi gereken uzun bir yol var. Ama biz temkinli bir iyimserlik içindeyiz” yanıtını verdi.
Türkiye’de kullanacak 5 marka
Hilton
Hilton Resort&Spa
Hilton GardenInn
Hilton Hampton
Doubletree
Yenilemeye 12 milyon TL harcadılar
HİLTON Worldwide Avusturya, Doğu Avrupa ve Türkiye’den Sorumlu Başkan Yardımcısı Didier Martin, yeni otel açmanın yanı sıra mevcut binaları yenilemek için önemli yatırımlar yaptıklarını da belirterek, “Ankara HiltonSA’da önemli yenileme çalışması gerçekleştirdik. 12 milyon TL yatırım yaptık. Neredeyse tüm ortak alanlar yenilendi. 2010’da da Mersin HiltonSA’ya 5.5 milyon TL, Adana HiltonSA’ya da yenileme çalışmaları yapacağız” dedi.