Hijyenik kadın pedine ‘yapışmak’ Henkel’e yaradı, hedef büyüttü

Güncelleme Tarihi:

Hijyenik kadın pedine ‘yapışmak’ Henkel’e yaradı, hedef büyüttü
Oluşturulma Tarihi: Ekim 19, 2009 00:00

Henkel, rakibi National Starch’ın Türkiye’deki kolu National Organik Kimyasal Ürün ve Teknolojileri’nin hisselerini de satın alarak, endüstriyel yapıştırıcılar işinin Türkiye’deki entegrasyonunu tamamladığını açıkladı.

2007’nin ağustos ayında National Starch’ı alan Henkel, Türkiye’de bir ortak girişim firmasıyla faaliyet gösteren bu üreticiyle birleşmesi için en büyük adımı Nisan 2009’da attı. Maddi yönden yaşanan anlaşmazlıklar nedeniyle birleşmenin 1.5 yıllık bir gecikmeyle gerçekleşebildiğini söyleyen Henkel Endüstriyel Yapıştırıcı Teknolojileri Genel Müdürü Şahap Bener, hisselerin büyük bölümünü 2009 Temmuz’unda, kalanını da eylül ayında satın alarak birleşmeyi gerçekleştirdiklerini ifade etti.

260 milyon dolarlık sinerji

National Starch’ın Henkel yapıştırıcı teknolojilerine entegrasyonu sonrasında yıllık satışların yaklaşık 7.5 milyar Euro’ya yükseleceği ifade edildi. Çamaşır-Ev Bakım, Kişisel Bakım ve Yapıştırıcı Teknolojileri olmak üzere 3 stratejik iş alanında faaliyet gösteren Henkel’in endüstriyel yapıştırıcıların da içinde bulunduğu ‘yapıştırıcı teknolojileri’ işbiriminin satışları ise 6.7 milyar Euro tutarında. Henkel, bu ortaklıkla 2011’den itibaren yıllık 240-260 milyon dolarlık bir sinerji gerçekleşmesini hedefliyor. Şahap Bener, iki şirketin portföyünün birbirini tamamladığına dikkat çekti. Özellikle hijyenik kadın bağı, çocuk bezi ve hasta bezi yapıştırıcıları sektöründe National Starch’ın çok daha kuvvetli olduğunun altını çizen Bener, “Henkel’in çok genişlemesini sağlayacak. Bu birleşme ile gerçekleşecek sinerjiyle 2+2=5 olacak. Türkiye’deki planlarımızı yaptık ve çok ciddi getiri bekliyoruz” dedi. Türkiye pazarında lider olduklarını hatırlatan Bener, National Starch’ın ise üçüncü sırada yer aldığını Avrupa’da ise ikinci olduğunu söyledi. 2009’da artış hedeflediklerini ancak krize rağmen 2008 rakamlarına ulaşacağız. Gecikme nedeniyle Türk tüketicisi 1.5 yıl yeni ürünlerle tanışamadı. Bu da Türkiye pazarında bize yüzde 10’luk bir kârı kaçırmamıza neden oldu. Birleşmeyle birlikte Türkiye’deki üretimimiz 2010 yılında yüzde 20 artacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!