Güncelleme Tarihi:
1.1 milyar Euro ciro ve yılda 20.1 milyon çift ayakkabı satışıyla dünyanın en büyük ikinci ayakkabı üreticisi Danimarkalı Ecco, mart ayında İstanbul’da açtığı 2 mağazayla Türkiye pazarına giriş yaptı. Markanın CEO’su Dieter Kasprzak, İstanbul’da gazetecilerle bir araya gelerek ülkedeki hedeflerini paylaştı. Ecco’nun 2014 yılı içinde İstanbul’da toplam 5 mağazaya ulaşacağını kaydeden Kasprzak, 3 yıl içinde ülke çapında 15 mağaza hedeflediklerini belirtti. 50’nci yılını kutlayan ve dünyada 2 bin 989 mağazası bulunan marka için Türkiye’nin önemli bir lokasyon olduğuna dikkat çeken Kasprzak, şu görüşleri aktardı:
TÜRKLER FİYATA BAKMIYOR
“75 milyonu aşkın nüfusu ve yılda 150 milyon çifte ulaşan ayakkabı pazarıyla Avrupa’daki en büyük potansiyel Türkiye’de. 3 yıl boyunca perakende sektörüne önemli yatırımlar yapacağız. Pek çok rakibimiz pazara bizden önce adım atmış durumda ve rekabet çok fazla. Fakat buraya gelmek için geç kaldığımıza inanmıyorum. Hiçbir şey için geç değildir. Çabuk karar veren bir şirket değiliz. Yeterinci güçlü bir temel oluşmasını bekleriz. Doğru zamanı kolladık ve ilerlememiz de adım adım olacak.”
Endonezya, Çin, Slovakya, Portekiz ve Tayland’da üretim merkezleri bulunan Ecco’nun Türkiye’de de üretim düşünebileceğini söyleyen Kasprzak, “Ancak bu konuda konuşmak için erken. İlk adım Türkiye’de İstanbul odaklı büyüme elde etmek” diye konuştu. Ecco Türkiye Genel Müdürü Deniz Erda, “Açılıştan bu yana geçen 45 günlük süreçte 1.000’in üzerinde ayakkabı sattık. Aksesuarların satıştaki payı yüzde 13.1. Bu oran Avrupa’nın yüzde 30 üzerinde. Türk tüketici fiyata bakmıyor” dedi.