A.A.
Oluşturulma Tarihi: Nisan 24, 2009 11:55
Etstur Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nuri Ersoy, Türk turizminin “her şey dahil” sistemi sayesinde dünyayı saran ekonomik krizden az etkileneceğini belirterek, “Rakiplerimiz İspanya ve Yunanistan'da görülen çok ciddi rezervasyon azalmaları, bizde aynı oranda gerçekleşmedi. Hatta bazı pazarlarda artış var. Çünkü Türkiye'de her şey dahil sistemi var” dedi.
Ersoy, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından 12'ncisi düzenlenen “Geleneksel Tüketici Ödülleri”nde “Tüketici Memnuniyetini İlke Edinen Firma” ödülünü aldıklarını hatırlatarak, seyahat sektöründe başarılı olmak için öncelikli koşulun tüketici memnuniyeti olduğunu söyledi.
Tüketici odaklı çalışmanın krizde kendilerine daha çok avantaj sağladığına dikkat çeken Ersoy, “Krizde dahi misafir sayımızda geçen ve önceki yıllara göre artış gözlemleniyor. En büyük ödül aslında bu oluyor, misafir sayınız krize rağmen artıyorsa demek ki yaptıklarınızın sonucunu fazlasıyla alıyorsunuz” diye konuştu.
“TURİST KRİZDE CEBİNDEN ÇIKACAK PARAYI BİLMEK İSTİYOR”
Mehmet Ersoy, “Her şey dahil” sisteminin krizde “Türkiye'nin şansı” olduğunu söyledi.
Krizde bu durumun “fazlasıyla test edildiğini” belirten Ersoy, şöyle devam etti:
“Rakiplerimiz İspanya ve Yunanistan'da görülen çok ciddi rezervasyon azalmaları, bizde aynı oranda gerçekleşmedi. Hatta bazı pazarlarda artış var. Çünkü Türkiye'de her şey dahil sistemi var.
Neden 'Türkiye'nin şansıdır' diyorum. Çünkü her şey dahili en iyi uygulayabilecek ülke şu anda Türkiye. Yani her şey dahili her istediğinizde uygulayamıyorsunuz. Gıda ücretlerinin, maaşların, her şeyden önce de otel büyüklüklerinin belli bir seviyede olması lazım. 50-100-200 odalı bir yerde her şey dahili verimli uygulayamazsınız. Ama Türkiye'de turizm, devletin verdiği tahsislerle başladığı için büyük araziler verildi. Büyük arazilere, büyük kapasiteli oteller yapıldığı için her şey dahilde Türkiye objektif ve rekabetçi bir rakam yakalayabildi. O yüzden de aile tatili denildiği zaman öncelikle Türkiye akla geliyor.”
Ersoy, özellikle bu kriz döneminde insanların seyahate çıkmadan önce “cebinden gideceği parayı bilmek istediğine” dikkat çekerek, “Şu anda Türkiye'nin bu konuda her şey dahil sayesinde krizi çok az etkiyle atlatacağı görülüyor” dedi.
“TURİZMİN DURUMU HAZİRANDA BELLİ OLUR”
Kriz nedeniyle belli pazarlarda küçülme gözlemlediklerini dile getiren Ersoy, turizmde gerçek tablonun Haziran ayında görüleceğine dikkati çekti.
Yurt içinde ise vatandaşların erken rezervasyonun avantajlarının farkına varmaya başladığını belirten Ersoy, krize rağmen tur operatörü olarak satışlarının şu an geçen yılın yüzde 6 üzerine çıktığını, genel anlamda en az yüzde 10'luk bir artış öngördüklerini kaydetti.
Etstur Yönetim Kurulu Başkanı Ersoy, “İlk dört aylık sonuçlara göre, krizin göbeğinden geçmiş olmamıza rağmen, bu artışlar gerçekleşti. Misafir bir şekilde seyahat ediyor. Kişi sayılarında değil ama herhalde konaklama sürelerinde küçük azalma olacak. Yani misafirler bütçesini artıramıyor, 7 gece yerine 6 gece kalıyor ama yine de tatilini gerçekleştiriyor” dedi.
Erken rezervasyonu son 6-7 yıldır uyguladıklarını ifade den Ersoy, “Erken rezervasyonun pazar payında çok ciddi artış var. Bu yıl toplam satışlarımızın yüzde 40-45 civarındakinin erken rezervasyonda gerçekleşmesini bekliyoruz” diye konuştu.