Hero: Ülker’le buluştuk Türkiye mama üssü oldu

Güncelleme Tarihi:

Hero: Ülker’le buluştuk Türkiye mama üssü oldu
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 13, 2004 01:13

Ülker ve İsviçreli gıda grubu Hero’nun ortaklaşa 10 milyon dolara kurduğu Ülker Hero bebek maması fabrikası resmen açıldı. Hero Grubu Başkan Yardımcısı Rene Banziger, ‘Türkiye’yi içinde bulunduğu bölgenin merkezi, üretim ve ihracat üssü görüyoruz’ dedi.

ÜLKER ve İsviçreli gıda grubu Hero’nun yüzde 50’şer ortaklıkla, Ankara’da 10 milyon dolarlık yatırımla kurduğu bebek maması fabrikası, hem Türk pazarındaki yabancı marka tekelini kırmayı, hem de ihracatta Türkiye’yi üs haline getirmeyi amaçlıyor. Ankara’da kurulan fabrikada üretilecek mamalar tüm dünyaya ‘Ülker Hero Baby’ markasıyla satılacak.

İsviçreli Hero Grubu Başkan Yardımcısı Rene Banziger, ‘İnanıyorum ki, bu kaşık maması fabrikası, Türk bebeklerinin dengeli beslenmesine ve sağlıklı bir toplumun yetişmesine önemli katkıda bulunacak’ dedi. Türkiye’de bir yabancı yatırımcı olarak yeni iş imkanları yaratmaktan memnun olduklarını belirten Rene Banziger, Türkiye’yi içinde bulunduğu coğrafyanın merkezi olarak, bir üretim ve ihracat üssü olarak gördüklerini söyledi.

Türkiye’de 3 bin 100 tonluk ve 35-40 milyon dolarlık bebek maması pazarı olduğunu belirten Ülker Bisküvi, Çikolata ve Şekerleme Grubu Başkanı Necdet Buzbaş, 2004’te 10 milyon dolarlık ciro öngördüklerini söyledi. Halen bebek mamasında yüzde 20 pazar payına ulaştıklarını belirten Buzbaş, 2005’te bu oranı yüzde 30’a çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.

5 MİLYON DOLAR İHRACAT

Bugüne kadar yabancı marka tekelinde olan bebek maması pazarının dünya standartlarında üretim yapan Ankara fabrikasıyla kırılacağına işaret eden Necdet Buzbaş, fabrikanın aynı zamanda tüm dünyaya yapılacak ihracatın merkezi haline geleceğini söyledi.

2005 yılı için 4-5 milyon dolarlık ihracat hedeflendiğini belirten Buzbaş, Orta Asya, Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine ihracata başlandığını, yakında da Balkan ve Kuzey Afrika ülkelerinin buna ekleneceğini belirtti.

PATENT İHRAC ETTİK

Ülker Gıda Grubu Başkanı Metin Yurdagül, Hero Grubu’yla ortaklıklarının bebek maması pazarına girme çalışmalarınının başlamasından sonra gündeme geldiğini söyledi. Yurdagül, ‘Biz beşikten başlayarak besin taleplerine cevap vermek fikrinden yola çıktık. Hero Grubu da çalışamalarımız üzerine bize teklif getirdi. Hero, Ülker Bebe Bisküvisi markasının sahibi Yıldız Holding’e 10 milyon dolar patent ücreti ödeyecek, yani Türkiye’de ilk defa Ülker, patent ihraç ediyor’ diye konuştu. Bunun Ülker markasına duyulan güveni gösterdiğini ifade eden Yurdagül, Hero Grubu’nun da sağladığı altyapı ve teknoloji imkanlarıyla Ülker’in güvenini kazandığına dikkat çekti.

Hurmalı ve yoğurtlu mama da üretecek

NECDET
Buzbaş, her ülkede anne ve bebeklerin farklı tercihleri olduğunu söyleyerek, Ar-Ge çalışmalarının devam ettiğini her ülkenin beğenilerine göre ayrı bebek maması ihraç edeceklerini ifade etti. Buzbaş, Suudi Arabistan’da hurmalı, Balkanlar’da ve Avrupa’da yoğurtlu mama talebi olduğunu söyledi. Halen 20 çeşit bebek maması ürettiklerini belirten Buzbaş, Türkiye’de ise meyveli mamaların tercih edildiğini, pazarda meyveli, ballı, muzlu, sebzeli, pirinçli, mısırlı ve muzlu, buğdaylı çeşitleriyle taleplere cevap verdiklerini söyledi.

Ülker Hero mama 4-5 milyon lira

ÜLKER
Hero Genel Müdürü Nasuh Önal, bebek mamasının lüks değil, gerekli bir tüketim olduğunu belirterek, bu nedenle fiyatlarının ulaşılabilir olduğunu söyledi. Ülker Hero’nun 4-5 milyon lira arasında olduğunu belirten Önal, piyasadaki yabancı markaların fiyatlarının 7-9 milyon lira arasında değiştiğini kaydetti. Önal, ‘6 aylık bebeğin 2 yaşına kadar sağlıklı bedensel ve zihinsel gelişimi için ihtiyaç duyduğu besinleri anne sütüne destek olarak sağlamayı ve kulanımının yaygınlaşmasını amaçlıyoruz’ dedi.

Hero, 1.5 milyar dolarlık İsviçre devi

İSVİÇRE
merkezli uluslararası bir gıda firması olan Hero, 1886’da kuruldu. Avrupa’nın en büyük mama üreticileri arasında yer alan Hero, 4 bin çalışanıyla Avrupa, Kuzey Amerika ve Güney Amerika’da faaliyet gösteriyor. Cirosu 1.5 milyar doları aşan Hero, reçel, pasta süsleri ve tahıl bazlı barlar pazarında dünya liderliğini elinde tutuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!