Güncelleme Tarihi:
Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği Yönetim Kurulu, bu gelişmeler karşısında bir açıklama yapmayı uygun buldu: "Zorunlu Deprem Sigortasını, Hazine Müsteşarlığı'nın bağlı olduğu bakanlık gözetiminde kamu tüzel kişiliğine haiz,"Doğal Afet Siortaları Kurumu (DASK) yönetecektir. DASK bir KİT değildir. Gelirleri bütçe gelirleri arasında görülmeyen özerk bir kuruluştur. Amacı deprem afetinden sonra zorunlu deprem sigorta poliçesi sahiplerinin hasarlarını karşılamaktır. Kit olmadığı için de merkezi Ankara'da bulunan büyük hizmet binaları ve binlerce çalışanı olmayacaktır. Şu anda kurumun idarecisi, ülkemizde 71 yıldır reasürans işleri yapan Milli Reasürans T.A.Ş'dir ve burada çalışan çok az sayıda personel aynı zamanda bu işle de görevlendirilmiştir."
7 kişiden oluşan DASK yönetim kurulu şu anda hiçbir maddi karşılık olmadan bu görevi yürütüyor. Kararnameye göre KİT'lerde yönetim kurulu başkan ve üyelerine uygulanan ücret rejimi DASK yönetimi için de geçerli olacak.
Birlik, sigorta için yeterli kaynağın bulunamaması veya kısmi ödeme yapılmaması gibi problemlerin yaşanmayacağı vurgulandı. Sistemin oturuncaya kadar vatandaşların herhangi bir sorunla karşılaşmaması adına ilgili KHK'nin tapuda işlem yapacaklar için 2 ay süre ile ertelendiği hatırladıldı. Ama sigorta yaptırma zorunluğunun 27 Eylül'de başladığının altı bir kez daha çizildi.