Herkes Asya derken Türkiye’yi seçti

Güncelleme Tarihi:

Herkes Asya derken Türkiye’yi seçti
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 10, 2013 00:00

Alexander McQeen Başkan ve CEO’su Jonathan Akeroyd, ulaşılabilir lüks marka McQ’yu yaratacakları dönemde herkesin Asya’yı önermesine rağmen üretim için Türkiye’yi seçtiklerini söyledi. Akeroyd, “Fiyatların 1500 Euro’dan başladığı Alexander McQeen ise yüzde 100 İtalya’da üretiliyor. Fakat onun denim üretimini Türkiye’ye kaydırabiliriz” dedi.

Haberin Devamı

ULAŞILABİLİR lüks marka McQ’yu yaratacakları dönemde neden Türkiye’yi seçtiklerini anlatan Alexander McQeen Başkan ve CEO’su Jonathan Akeroyd, “Herkes bize Asya’yı öneriyordu. Ancak biz Türkiye’yi seçtik. Fiyatların 1500 Euro’dan başladığı Alexander McQeen ise yüzde 100 İtalya’da üretiliyor. Fakat onun denim üretimini Türkiye’ye kaydırabiliriz” diye konuştu.

MADE IN TURKEY ÖNEMLİ

Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne üye olması halinde üretimde öne çıkabileceğini anlatan Jonathan Akeroyd, şöyle konuştu: ”Asya, Türkiye’den daha ucuzdu ama biz McQ’da Türkiye’de çalıştık. Başta ucuz görünen her zaman ucuz olmayabilir. Türkiye daha avantajlı bir konumdaydı. Made in Turkey bir gün Made in İtaly kadar prestijli olacak. Tüketici için en önemli olan şey kaliteden ödün vermemektir. Asya ülkeleri bir gün üretimde kaplan olmaktan çıkacak.”

Haberin Devamı

NİYETİMİZ UZAKDOĞU’YDU

Marka içinde marka yarattıklarını belirten Jonathan Akeroyd, “Ulaşılabilir lüks markaya ihtiyaç vardı. McQ böyle doğdu. Bunu İtalya dışında üretebilecektik. Herkes Made in Asia beklerken biz yönümüzü Türkiye’ye çevirdik. Başta niyet Uzakdoğu’ydu.
Ürünlerin çoğu Türkiye’de yapılıyor. Türkiye’de yatırımlarımızı arttırmaya hazırız. Alexander McQueen denim üretimini de kaydırabiliriz” dedi.

AKSESUVAR SATIŞI ARTTI

Markaların yaptığı satışlarda aksesuarın önemine dikkat çeken Jonathan Akeroyd, şu bilgileri verdi: “Türkiye’ye sık sık geliyorum. Burada üretimimiz var. Dünyadaki trendleri de yakından takip ediyorum. Pek çok marka mağazalarında daha çok aksesuvar satıyor. Biz de giysilerin satış oranı yüzde 50. Bu markanın kalbini ve yaratıcılığını da destekliyor.”

Türkiye’nin en büyük markası Recep Tayyip Erdoğan’dır

HAZIR giyim ve perakende ödül töreninde plaket alan her işadamının 2 dakikalık videosuna da yer verildi. Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim kendi videosunda şöyle dedi: “Bizim ülke olarak markalara ve markalı ihracata ihtiyacımız var. Ama şu da bir gerçek ki Türkiye’nin bugüne kadar çıkardığı en büyük marka Recep Tayyip Erdoğan’dır.”

Haberin Devamı

Türkiye’nin asıl sorunu karmaşık parlamenter sistem

AVRUPA Birliği (AB) Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, 9 Mayıs Avrupa Gününü En Moda Konferansı’nda geçirdi. Başkanlık sistemini öven Bakan Bağış, şöyle konuştu: “Başkanlık sistemi otoriter bir sistemmiş gibi gösteriliyor. Bu doğru değil. ABD Başkanı Obama Bakü’ye 1.5 yıl elçi atayamadı, itiraz var diye. Türkiye’nin asıl sorunu karmaşık parlamenter sistemdir.” AB için Türkiye’nin önemine işaret eden Bağış “AB’nin ihtiyaç duyduğu enerji kaynaklarının yüzde 70’i ya Türkiye’nin doğusunda ya batısında. Sadece enerji değil, 45 yaş ortalaması olan Avrupa, 10 yılda kişi başına geliri 3 kat artıran Türkiye’ye ihtiyacı var” dedi.  Bağış’ın şu sözleri salonda gülüşmelere neden oldu “Sizinle ortağız biz, her ne kadar zarar da olmasa da. Siz kazandıkça vergi alarak ortak oluyoruz. Bu vergilerde yatırıma dönmüştür.”

Haberin Devamı

20 firma 6’ncı bölgeye yatırıma gitti

Konferansın açılış konuşmasını yapan Türkiye Giyim Sanayicileri (TGSD) Başkanı Cem Negrin de Türkiye hazır giyim sektörünün geldiği seviyeyi değerlendirdi. Bugün hazır giyim  sektörünün iç pazarda 48 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştığını dile getiren Negrin, ürün fiyatları ile ilgili sürekli pahalıyız pahalıyız diye konuşulduğunu belirterek bundan sonraki dönemde fiyatlara değil markalı satışlara odaklanılması gerektiğini söyledi. Negrin, şöyle konuştu: “Almanya’ya  Uzakdoğu, 5 Euro satarken Türkiye 10 Euro’ya satıyor. İngiltere’de jean 7,5 Euro’yken bizde ise 15 Euro. Artık üçün beşin hesabını yapmayalım, fiyatlarda oturalım ve iyi koleksiyonlarla satalım. Türkiye’nin ucuz satmayı düşünmeyi bırakıp markalı ihracatı düşünmesi lazım. Gümrük anlaşması ile ilgili problemin de çözülmesi lazım. TGSD bununla ilgili çalışmalar yapmaya devam edecek. Ayrıca 6’ncı bölgeye yatırım için giden  20 firma var. İstanbul’a yerleşmiş firmaların buralara yatırım yapması gerekir” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

Boyner ve Tan aileleri yan yana

YKM’nin satışında karşı karşıya gelen Tan ve Boyner aileleri de İstanbul Moda Konferansı’nın gala yemeğinde bir araya geldi. 6’ıncı İstanbul Moda Konferansı öncesinde, 30 yıldan fazladır sektöre emek veren 27 firmaya ödülleri verildi. Başbakan Tayyip Erdoğan’ın plaketleri verdiği törende YKM Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Gülay Tan ve Boyner Yönetim Kurulu Üyesi Ümit Boyner yan yana plaket aldılar. Cem Boyner de Altınyıldız Yönetim Kurulu Başkanı olarak plaket aldı. Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Sarar Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar, Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Taviloğlu, APS Yönetim Kurulu Başkanı Osman Benzeş, Desa Deri Yönetim Kurulu Başkanı Melih Çelet, Roman Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Toplusoy, Çalık Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çalık. Eroğlu Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu da ödül alan işadamları arasındaydı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!