Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2006 00:00
Dünyanın en prestijli gazetelerinden Herald Tribune’ün, Paris, Milano gibi moda başkentlerinin ardından bu yıl İstanbul’da düzenleyeceği 2006 Moda ve Lüks Tüketim Konferansı’nı değerlendiren gazetenin Yayın Yönetmeni Michael Oreskes, "Türkiye’deki gelişim ve büyümeyi sürekli duyuyoruz, izliyoruz. Bu nedenle konferansı İstanbul’da yapıp, gelişimi görmeye geliyoruz" dedi.
119 yıldır ve 180 ülkede yayınlanan, dünyanın en prestijli gazetelerinden International Herald Tribune, altı yıl önce ilk kez Paris’te yaptığı ardından dünyanın önde gelen moda başkentlerinde düzenlenen Moda ve Lüks Tüketim Konferansı’nı (Luxury Conference) bu yıl İstanbul’da düzenliyor. 7-8 Aralık’ta düzenlenecek 2006 Moda ve Lüks Tüketim Konferansı’nı değerlendiren International Herald Tribune Yayın Yönetmeni Michael Oreskes, gelişim ve büyümesin sürekli duydukları Türkiye’yi kendi gözleriyle görmek istediklerini söyledi. Oreskes "Türkiye’deki muhteşem gelişim ve büyümeyi sürekli duyuyoruz, takip ediyoruz. Gazetemizin Moda Editörü Suzy Menkes, bu konularda çok uzman ve bu yılki konferansın İstanbul’da yapılmasını önerdi. İstanbul bizim için de çok heyecan verici bir adres oldu" dedi.
YARATICILIK ÇEKTİ: Michael Oreskes, Türkiye’nin son yıllarda tasarım ve yaratıcılık konusunda önemli atılımlar yaparak dikkat çektiğini vurgulayarak, bu gelişimlerin görülmeye değer olduğunu söyledi. Oreskes "Türkiye pekçok yatırım da çekti. Hem biz hem de konferansa katılanlar gelip Türkiye’yi göreceğiz. Hakkınızda daha çok şey öğreneceğiz. İstanbul’a gelmeyi dört gözle bekliyorum. Bu benim ilk ziyaretim olacak" diye konuştu.
DUBAİ’NİN ARDINDAN: Tüm dünyada moda, tasarım ve lüks tüketimin giderek önemli hale geldiğini, Herald Tribune’ün de bu konulara daha fazla önem verdiğini anlatan Oreskes, şunları söyledi: "Tüm dünyada ve globalleşme sürecinde moda ve lüksün önemi sürekli artıyor. Altı yıldır düzenlediğimiz bu konferansı geleneksel moda başkentlerinin dışına da taşımak istedik. İlginç yeni adresler belirlemek istedik. Geçen yıl Dubai’de yaptığımız konferansı bu yıl İstanbul’da yapıyoruz. Yeni, heyecan verici ve dinamik şehirleri tercih ediyoruz. İstanbul bu bakımdan katılımcıların da çok ilgisini çekecek bir yer. Dubai patlayan bir yer. İstanbul’da öyle. Gelecek yıl konferansı başka bir yükselen şehir; Moskova’da yapacağız."
BULUŞMA NOKTASI: Türkiye’nin Doğu ile Batı arasında bir köprü niteliğinde olduğunu ve etkileyici konumuyla dünyanın çok farklı yerlerinden farklı insanları, şirketleri, yatırımları buluşturduğunu dile getiren Oreskes, Türkiye’nin her konuda çok önemli olduğuna dikkat çekti. Oreskes şöyle devam etti: "Herald Tribune olarak Türkiye’yi yakından izliyoruz, pekçok
haber yapıyoruz. Türkiye’de faaliyetlerimiz de var. Biz Batı Avrupa’da oturup, Türkiye’nin ve Avrupa Birliği’nin Türkiye ile oluşacak geleceğini konuşuyoruz."
Moda kendini ifade etme biçimiMICHAEL Oreskes, dünyada insanların moda, tasarım ve lükse sürekli artan ilgisini şöyle değerlendirdi: "Moda bir sanattır. Bir açıklamadır. Kendini ve yaşam stilini anlatmanın bir yoludur. Dünyada sadece yaşayabiliriz de ama moda ve tasarımla yaşamımızı sanata dönüştürüp, bunu başkalarına ilan ederiz. Moda ve lüks artık tüm dünyada daha arzulanır ve ulaşılabilir hale geldi."
’Lüks Zirvesi’ için 35 ülkeden 450 kişi geliyorİLK defa İstanbul’da düzenlenecek Luxury Conference’a ciroları toplamı 10 milyarlarca doları bulan pek çok lüks marka katılıyor. Cartier International’ın CEO’su Bernard Fornas; Gucci, Bottega Veneta ve pek çok elit markanın sahibi PPR (Pinault-Printemps-Redoute) Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Francois-Henri Pinault; Aeffe Group Başkanı Massimo Ferretti, Ermenegildo Zegna CEO’su Ermenegildo Zegna, Charme Group Yönetim Direktörü Matteo Cordero di Montezemolo ve Aquascutum Başkanı Kim Winser konferansın önde gelen simaları arasında bulunuyor. Dünya ünlü Türk tasarımcılar Rıfat Özbek ve Hüseyin Çağlayan’ın yanı sıra Beymen’in Murahhas Azası Cem Boyner de konferansta konuşmacı olacak. Konferansa 35 ülkeden, 250’si Türkiye’den olmak üzere toplam 450 kişi katılacak.
Fransız moda ve lüks sanayii 31.4 milyar Euro FRANSA ekonomisinin önemli ihracat kalemleri arasında yer alan moda ve lüks tüketim mallarının toplam cirosu 31.4 milyar
Euro civarında bulunuyor. Yves-Saint-Laurent, Vuitton, Chanel, Baccarat, Hermès, Jean-Paul Gaultier, Dior ve Cartier’in önemli gruplar arasında yer aldığı sektör haute couture, mücevher, deri, parfüm ve kozmetiği kapsıyor. Bu alanda çalışanların sayısı ise 220 binin üzerinde.
Sadece pahalılığı değil, kişiyi şımartmayı içerirHARVEY Nichols’ı Türkiye’ye getiren Unitim Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı
Burç Cemiloğlu, sponsor oldukları konferansla ilgili olarak şunları söyledi: "Lüks sadece pahalı demek değil. Lüks estetiği, özelliği, ayrıcalığı, kişiyi şımartmayı, tavır ve duruşları da içerir. Harvey Nichols ile bunları yapmaya çalışıyoruz. Bu konferansa dünyanın en önde gelen lüks markaların temsilcileri gelecek inanılmaz bir bilgi aktarımı olacak. Bu nedenle çok önemli bir konferans. Biz de sponsor olmak istedik."