"Her sahada oynadık ve kazandık"

Güncelleme Tarihi:

Her sahada oynadık ve kazandık
Oluşturulma Tarihi: Şubat 20, 2012 13:49

Avea, düzenlediği değerlendirme toplantısı ile 2011 finansal sonuçlarını açıkladı. 2011’in Avea için hat-trick yılı olduğunu belirten Avea CEO’su Erkan Akdemir;“2011’de her sahada oynadık ve kazandık. Faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyüdük" dedi.

Haberin Devamı

Akdemir; “Faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyüdük. Toplam abone tabanımız 12,8 milyona, faturalı abone tabanımız ise 5,6 milyona yükseldi. Faturalı abone oranımız, 2010’da yüzde 40’dan, 2011 sonu itibariyle yüzde 44’e yükseldi. Sektörün en yüksek faturalı hat oranına sahip şirketiyiz. 2011’de yenilikçi tekliflerimizle, sektörümüzde çığır açarak, cebe dost olmaya devam ettik. Bunun karşılığını da numara taşımada liderlik koltuğunu oturarak gördük” dedi.

 

2011 yılında gelirlerini yüzde 16 oranında artırarak 3,081 milyon TL’ye çıkaran şirket, numara taşımada da net 626 bin kişilik kazanımla liderlik koltuğuna oturdu ve yılın son çeyreğinde abone başına konuşma süresini bir önceki yıla göre yüzde 18 artırarak 269 dakikadan 316 dakikaya çıkardı.

 

Haberin Devamı

Şirketin, 2011 yılının son çeyreğinde de 300 bin yeni aboneyle, toplam abone sayısını 12,8 milyona çıkardığı belirtildi.

 

12,8 milyon abonesinin 5,6 milyonu faturalılardan oluşan Avea’nın faturalı abone sayısı ve gelirlerdeki artışla abone başına aylık gelir rakamı (ARPU) ise yıllık ortalama 18.6 TL’den 20.4 TL’ye çıktı. 2011 yılında, bir önceki yıla oranla faiz amortisman vergi öncesi kârlılığını (EBITDA) yüzde 15 artırarak 383 milyon TL’ye yükseltti.  

 

Data geliri yüzde 146 yükseldi

 

148 milyon TL’lik 3G yatırımı ile 3G kapsamını yaklaşık yüzde 80’e çıkartan Avea’nın data geliri ise bir önceki yıla göre yüzde 146 artış ile 220 milyon TL olarak gerçekleşti.

 

Türk Telekom Grubu CEO’su Hakam Kanafani:

 

“Mobil müşteride 1,1 milyon net yeni müşteri kazanıldı”

 

Basın toplantısında yaptığı konuşmada Avea'nın; 2011 yılında gelirlerini yıldan yıla yüzde 16 artırdığını ve mobil pazardaki yoğun rekabete rağmen, faaliyet performansını iyileştirdiğini vurgulayan Türk Telekom Grubu CEO’su Hakam Kanafani, konuşmasında şunları söyledi:

Haberin Devamı

 

“Mobil müşteri tabanımızı 2011 yılında 1,1 milyon net yeni müşteri kazanarak yüzde 10 artırdık. Avea geçen sene numara taşınabilirliğinde en fazla müşteri edinen operatör oldu. Kalite taahhüdümüzün teyidi olarak; dağıtım kanalı, müşteri ilişkileri ve şebekeye yatırım yapmaya devam ettik. Bu kapsamda, 3G baz istasyonu sayısını ikiye katladık ve münhasır bayilerimizin sayısını yüzde 32 artırdık. Yatırım yaptığımız bir başka alan da marka değerimiz oldu ve başarılı kampanyalarla marka değerimizi artırdık''

 

Gelirin yüzde 40'ı Avea'dan geliyor

Türk Telekom Grubu CEO'su Hakam Kanafani, Grubun gelir artışının yüzde 40'ının Avea'dan geldiğini belirtti.

Türk Telekom Grubu'nun gelir artışının yüzde 40'ının Avea'dan geldiğini, bunun Grubun gelir akışlarının da ne şekilde değiştiğini gösterdiğini belirten Kanafani, geniş bant, mobil ve ADSL'den daha fazla gelir etmeye başladıklarını söyledi.

Mobil sektördeki büyük rekabete dikkati çeken Kanafani, “Grubun geçen sene konsolide gelirleri yüzde 10 arttı. Türk Telekom tarihinde, hatta dünyadaki yerleşik operatörlerin hepsine baktığınızda en fazla büyümelerden bir tanesiyiz. Bunu çok önemli buluyorum. Pazara hala geliri büyüyen bir şirket olduğumuzu göstermeye çalışıyoruz” diye konuştu.

 

Hormonlarla büyümüyor

 

Toplantı sonrasında gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Kanafani, Avea’nın büyümesinin Türk Telekom’u korkutup, korkutmadığı yönündeki bir soruya, “Nasıl olurda birisi kardeşinin ya iş ortağının başarısından rahatsız olabilir. Avea büyüdük biz daha memnun oluyoruz” dedi.

 

Haberin Devamı

Kanafani aynı zamanda, Avea’nın hormonlarla vücut geliştirmediğini, sağlıklı bir sporcu olduğuna da dikkat çekti.

 

Her sahada oynadık ve kazandık

Akdemir; “2011, Avea için hat-trick yılı oldu. Her sahada oynadık ve kazandık. 2011’de faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyüdük. Toplam abone tabanımız 12,8 milyona, faturalı abone tabanımız da 5,6 milyona yükseldi. Faturalı abone oranımız, 2010’da yüzde 40’dan, 2011 sonu itibariyle yüzde 44’e yükseldi. Sektördeki en yüksek faturalı oranına sahibiz. 2011’de yenilikçi tekliflerimizle, sektörümüzde çığır açarak, cebe dost olmaya devam ettik. Bunun karşılığını da ayrıca net numara taşımada lider olarak aldık.” dedi.

 

Haberin Devamı

Avea’nın gerçekleştirdiği yatırımlarla satış ağında 2011 yılında adeta bir dönüşüme imza attığının altını çizen Akdemir, Türkiye genelinde 450’ye yakın bayiye yeni mağaza konseptini uyguladıklarını, 3000 zincir mağaza lokasyonunu da bünyelerine kattıklarını ifade etti. Avea CEO’su; “Sektördeki en büyük mobil yatırımı yaparken, ülke ekonomisine de katkı sağladık. Avea’yı büyütürken Türkiye’ye de kazandırdık. 2011’de toplam 800 milyon TL yatırım yaptık. Bu yatırım bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 100’lük bir büyüme anlamına geliyor. Ar-Ge, network, satış, bayi kanalı, çağrı merkezileri yatırımlarımız bundan payını aldı. 2012’de de hedefimiz frene basmadan yatırımlara tam gaz devam etmek. Avea, yatırım yapacak, sektörümüz ve ülkemiz kazanacak. Avea büyüyecek, Türkiye büyüyecek” diye konuştu.

 

Haberin Devamı

Kapsama alanı genişledi

 

Avea abonelerinin almış oldukları hizmet kalitesinin de önemli ölçüde arttığına dikkat çeken Erkan Akdemir; 2011 yılında 638 milyon TL’lik yatırımla kapsama alanlarının yüzde 98’e çıkarıldığının da altını çizdi. Gerçekleştirilen altyapı ve istihdam yatırımlarıyla bilgi toplumuna geçişe katkı yaptıklarını vurgulayan Akdemir, “2011 yılında İzmir ve Bingöl Çağrı Merkezleri’nin de devreye girmiş olmasıyla 6 ilde istihdam yarattık. 2011 yılında müşteri hizmetleri çalışan sayımızı yüzde 58 artırarak 1500’ün üzerinde yeni işe alım gerçekleştirmiş olduk.” dedi.

  

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!