Her gün 5 milyon kişi Hürriyet dünyasına giriyor

Güncelleme Tarihi:

Her gün 5 milyon kişi Hürriyet dünyasına giriyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 06, 2009 00:00

Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet’in özgür, eğlenceli bir dünya platformu haline geldiğini belirterek, "Hürriyet sadece 500 bin kişinin aldığı etkin bir gazete değil. 5 milyon kişiye ulaşan bir dünya haline geldi. 2 milyon kişi internetten okuyor, 2 milyon 700 bin kişiye de gazeteyle ulaşıyoruz. Hürriyet, köklü yayıncılık tecrübesini ve güçlü markasını yenilikçi bir anlayışla tüm dijital mecralarda etkinleştirecek "dedi.

hurriyet.com.tr'den muhteşem gece / Foto Galeri

hurriyet.com.tr'den muhteşem gece / Video

HÜRRİYET Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet’in özgür, eğlenceli bir dünya platformu haline geldiğini belirterek, "Hürriyet Gazetesi sadece 500 bin kişinin aldığı etkin bir gazete değil. İki milyon kişi internetten, 2.7 milyon kişi de gazeteyle olmak üzere yaklaşık 5 milyon her gün Hürriyet dünyasına giriyor. Ayda toplam 20 milyon kişi internetten erişiyor. 10 milyon kişi buradan ev bakıyor. 100 bin kişi video izliyor. 20 bin kişi de site üzerinden haberlere yorum yapıyor" dedi.

Hürriyet’in en işlek kapısı

Türkiye’nin en çok ziyaret edilen haber portalı hurriyet.com.tr’nin İstanbul Esma Sultan Yalısı’nda düzenlediği online reklam dünyasının tüm taraflarını bir araya getiren gecenin açılış konuşmalarını Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök ve hurriyet.com.tr Genel Yayın Yönetmeni Fatih Çekirge yaptı. Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet platformunun en işlek kapısının hurriyet.com.tr olduğunu belirterek, bu kapının 1 Ocak 1997’de kurulduğunu, bu tarihin Hürriyet Gazetesi’nin kuruluşundan sonraki en önemli tarih olduğunu söyledi.

Yatırımları devam ettirdik

Bugün internetin kendini kanıtlamış iş modellerini barındıran, teknolojik imkánlarıyla kullanıcıya her alanda kolaylık ve işlevsellik sunan, ekonomisi oturmuş ve hayatımızdan aldığı pay her geçen gün artan yeni bir medya olduğuna değinen Vuslat Doğan Sabancı, "hurriyet.com.tr’nin yayınını sürdürdüğü 12 yıl boyunca internet yatırımlarımızı sürekli ve kararlı bir biçimde devam ettirdik" diye konuştu.

Günde 400 haber sunuyor

/images/100/0x0/55eb47e1f018fbb8f8b707e5


Vuslat Doğan Sabancı, iyi bir yayıncılık anlayışı, kaliteli içerik, doğru ve özgün habercilik gibi Hürriyet’in temel yayıncılık anlayışının özünü oluşturan ilkeleri internetin merak, sürpriz ve yaratıcılık formülüyle harmanlayarak ortaya bir başarı hikáyesi çıkardıklarını ifade ederek, hurriyet.com.tr’de her gün 400’e yakın haberin büyük bir titizlikle işlenerek internet okuyucularına sunulduğunu aktardı.

Dijital medyaya yatırıma devam

Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet markasının internet vizyonunu da, "Hürriyet, köklü yayıncılık tecrübesini ve güçlü markasını yenilikçi bir anlayışla internet başta olmak üzere tüm dijital mecralarda etkinleştirecek. Okuyucusu için, kullanıcısı için ’entegre bir yaşam platformu’ olacak. Dijital medya alanındaki yatırımlarımız artarak devam edecek" sözleriyle açıkladı.

Performans bazlı reklam

Vuslat Doğan Sabancı, internet reklamcılığının günümüzdeki durumuyla ilgili de şunları söyledi: "Reklamverenler bu mecrayı henüz etkin olarak kullanmaya başlamadılar. Ajansların giderek büyüttükleri interaktif birimlerini doğru yönlendirmeleri sayesinde önümüzdeki günlerde reklam kullanımının performans bazlı ve profil odaklı bir sisteme dönüşmesini bekliyoruz. Bu da online yayıncıların kendi performanslarına odaklanmalarını sağlayacak."

Engelli hakları, eşcinsel hakem ve Afgan gençte farkındalık yarattık
/images/100/0x0/55eb47e1f018fbb8f8b707e7


HURRİYET.com.tr Genel Yayın Yönetmeni Fatih Çekirge de, Hürriyet’in yayın ilkelerine bağlı kalıp internetin özgürlüğünden ve sınırsızlığından yararlandıklarını kaydederek, şöyle konuştu: "Bu anlayışla o sıralarda gazetelerin ana sayfalarındaki haberlerden oluşan, ’gazetelerin elektronik hali’ olan internet gazeteciliğini değiştirdik. hurriyet.com.tr, TV ve gazetenin yanında reklamverenleri okuyucuya çok farklı uygulamalarla ulaştırma gücüne sahip bir mecra oldu. Türkiye’deki engelli hakları, Afganistan’daki üniversiteli gencin hayatta kalma mücadelesi ve eşcinsel hakemin mesleğini geri alması gibi konularla kamuoyunda ve ülke genelinde farkındalık yaratma başarısına sahip olan hurriyet.com.tr, okuyucuya her an dokunduğu için duyguları, düşünceleri, yönelimleri ve tercihleri ile ilgili anında görüş alma olanağına da sahip. Okuyucularıyla beraber yaşayan canlı bir dünya."

Günlük 2 milyon, aylık 20 milyon tekil ziyaretçi

TÜRKİYE’nin en çok ziyaret edilen haber portali hurriyet.com.tr’nin 12 yıllık serüvenini anlatan Fatih Çekirge, bugün ulaştığı noktada hurriyet.com.tr’nin başarılarını yansıtan rakamlar da sundu:

Alexa verilerine göre dünyada 302’inci, gazete kökenli yayınlar arasında ise ilk 10 arasında yer alıyor.

hurriyet.com.tr Türkiye’de, Google, Facebook, Youtube ve Microsoft Live Search’ten sonra en çok ziyaret edilen web sitesi, haber portalları sıralamasında ise en çok ziyaret edilen haber portalı.

Günlük görüntülenen sayfa ortalaması 60 milyon, günlük yorum sayısı ise 20 bini buluyor.

1 milyon 227 bin 577 aktif üye sayısının yüzde 44.5’i, 25-34 yaş aralığında.

Yayına ilk başladığımızda hafta içi 650 bin, hafta sonu 350 bin civarında olan günlük tekil ziyaretçi sayısı bugün yaklaşık 2 milyon, aylık tekil ziyaretçi sayısı ise 20 milyon.

hurriyet.com.tr Ankara temsilciliği olan tek haber sitesi.

Genel Kurmay Başkanlığı’ndan akredite ilk ve tek internet sitesi.

Sertab Erener coşturdu

TÜRKİYE’nin en büyük haber portali hurriyet.com.tr’nin, Ortaköy’deki The Marmara Esma Sultan Yalısı’nda düzenlenen buluşmasına, iş dünyasından birçok önemli isim katıldı. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, Kiler Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ümit Kiler, Kiler Holding Genel Müdürü Nihat Özdemir, Akbank’tan Akın Kozanoğlu geceye katılan işadamları arasındaydı. Geceye Sertab Erener de şarkılarıyla renk kattı.

Gelirdeki dijital medya payını artıracak

HÜRRİYET, internet alanındaki operasyonlarını Hürriyet İnternet Grubu adı altında topladı. hurriyet.com.tr, yenibiris.com, hurriyetemlak.com, hurriyetoto.com ve anneyiz.biz portalleri grup altında hizmet veriyor. İnternet operasyonlarını büyütmek, dijital alanda yeni büyüme fırsatlarını yakalayarak bu alana yatırım yapmak ve portaller arasında koordinasyonu sağlamak amacıyla kurulan Hürriyet İnternet Grubu, Hürriyet’in toplam gelirleri içerisindeki dijital medya payını önemli ölçüde artırmayı hedefliyor. Grup çatısı altında bulunan hurriyet.com.tr, günlük 2 milyon tekil ziyaretçisi ile Türkiye’nin en fazla ziyaret edilen portali. Türkiye’den ve dünyadan en sıcak haberlerin yer aldığı hurriyet.com.tr; derin bilgi içeriği, özel haberleri, ses getiren röportajları ve interaktif servisleri ile internet kullanıcısının ihtiyacı olan kanalları sunuyor.
Haberin Devamı

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!