Güncelleme Tarihi:
FLO ve Polaris markalarının sahibi, Türkiye’nin en büyük ayakkabı üreticilerinden Ziylan Grubu, geçtiğimiz günlerde İtalyan ayakkabı devi Lumberjack’i satın alarak attığı büyüme adımlarını hızlandırıyor. Haftalık ekonomist Dergisine konşan Ziylan Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, birden fazla fon ile yüzde 50-50 ortaklık için pazarlıklar yürüttüklerini açıkladı. Ziylan, “Yakın zamanda bir ortaklık gündeme gelebilir. Fonlardan bize ortaklık teklifleri geliyor. Yanlış anlaşılmasın şirketi satmıyoruz, ortak alıp daha büyük hedeflere yol alacağız” diye konuştu. Ortaklık için görüşmeleri süren Ziylan, Avrupa’da önemli bir ayakkabı zincirini almak için de hazırlık yapıyor.
Yüzde 51 hisse vermem
Ekonomist dergisinin haberine göre, Ziylan Grubu, bugünlerde birkaç fon ile ortaklık görüşmeleri yürütüyor. Bu fonlardan bir tanesiyle daha detaylı konuşmalar yapmaya başladıklarını söyleyen Mehmet Ziylan, şöyle konuştu: “Perakende sektöründe kiminle konuşsanız fonla görüşüyor. Biz de onlardan bir tanesiyiz. Bu konuşmalar şu anda devam ediyor. Belli bir noktaya kadar geldik birkaç tane fonla. Ancak bir tanesiyle biraz daha ilerledik. Olursa yakın zamanda olur. Ancak imzalanmış bir durum yok. Görüşme talebi fonlardan geliyor. Bu gelişme şirketi satmak değil, şirkete ortak almak. Bize talepler var,
biz ortak oluyoruz. Hisse oranı, yüzde 45 olur,
50 olur, ama yüzde 51 vermeyi düşünmüyoruz.”
Geçtiğimiz günlerde İtalyan Lumberjack’i satın alan Ziylan Grubu, bu alandaki fırsatları kollamaya devam ediyor. Avrupa’nın çok büyük bir ayakkabı zinciri ile ilgilendiklerini belirten Mehmet Ziylan, şunları söyledi: “Yurt dışında önemli bir büyüme potansiyeli içindeyiz. Biz şu anda yapmış olduğumuz Lumberjack açılımı ve ileride yapacağımız satın almaların hiçbirini, yapacağımız ortaklığa güvenerek yapmıyoruz. Bizim zaten büyüme için ayırdığımız bir bütçemiz var. Başkasına güvenerek diğerine söz vermek bizim tarzımız değil. Şu anda şirket kendi rayında, kendi politikasında gelecek planları çerçevesinde yürüyor.”
Sağlam büyüme istiyor
Mehmet Ziylan, ortaklıkla birlikte planlarını daha da büyüteceklerini belirterek, “Hedef şu: 100 TL’nin hepsi benim olacağına, 300 TL’nin yüzde 30’u benim olsun. Şu anda hacim olarak çok önemli bir yere geldik. Çok büyük potansiyeller bizi bekliyor hem yurt içi hem yurt dışında. Bunları kaçırmak istemiyoruz. Kurumsallaşıp, daha sağlam bir şekilde ilerlemek istiyoruz. Böyle bir ortaklığa imza atarsak işimizi daha da kolaylaşır” diye konuştu.
Yıllık 40 milyon ziyaretçisi var
- Mağazaların günlük 160 bin kişi ziyaret ediyor.
- Yıllık ziyaretçi sayısı 40 milyonu buluyor.
- 2015 ciro hedefini 1.5 milyar liraya çıkardı.
- Perakendenin cirodaki payı yüzde 52’yi buldu.
Perakendeye öylesine girdik
TEMELLERİ 1955’te Gaziantep’te Ahmet Ziylan tarafından atılan şirketin, İstanbul macerası 1970 yılında başlıyor. Bugün gelinen noktada yıllık 17 milyon çift ayakkabı üretimiyle Türkiye’nin bu alanda en büyük şirketlerinden biri olan Ziylan’a hızlı büyüme perakendeden geldi. Mehmet Ziylan, 2005 yılında perakendeye girişlerini “Perakendeye 2005’te ‘öylesine kenarda dursun’ diye girdik, 2007’de danışmanlarımızla yaptığımız toplantı sonrasında fikir değiştirip büyümeye karar verdik” diyerek anlatıyor. Perakendede 115 Flo, 114 tane Polaris mağazasına ulaşan Ziylan, son olarak Taksim İstiklal Caddesi’nde tarihi Anadolu Pasajı’nı Avrupa’nın en büyük ayakkabı mağazası olarak açtı. Şirket, 5 bin metrekarelik bu mağaza için aylık 150 bin dolar kira ödüyor.
2015’te 1.5 milyar lira ve 425 mağaza hedefliyor
GEÇEN yılı 800 milyon TL’lik bir ciro ve Flo ve Polaris markalarıyla toplam 229 mağaza ile kapatan Ziylan Grubu, yıllık 17 milyon çift ayakkabı üretiyor. Ziylan’ın ayakkabı üretiminin yüzde 45’i ithal, yüzde 55’i Türkiye üretiliyor. Şirket, 2012 sonuna kadar Türkiye’nin tüm illerinde mağaza açmak istiyor. 2015 itibariyle 1.5 milyar liralık ciroya ulaşmayı hedeflediklerini anlatan Mehmet Ziylan, 2015’te mağaza sayısını 215’i Flo, 210’u Polaris olmak üzere 425’e, 4 bin 100 olan grubun çalışan sayısını da 2 bin 500 kişiye çıkarmayı hedefliyor.