Henkel'in hedefi 2012'de de büyümeyi sürdürmek

Güncelleme Tarihi:

Henkelin hedefi 2012de de büyümeyi sürdürmek
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 18, 2012 00:00

Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, Henkel’in, 2012 yılında hem küresel ölçekte, hem de Türkiye’de büyümeye devam edeceğini açıkladı.

Haberin Devamı

 

Alemdar, “2011 yılında satışlarımızı yaklaşık yüzde 28 oranında artırarak yaklaşık 360 milyon euro ciro elde ettik. Bu performans, önümüzdeki dönem büyüme hedeflerimize de ulaşacağımızı gösteriyor” dedi.

Dünya genelindeki ekonomik zorluklara rağmen, Henkel’in küresel ölçekte ve Türkiye’de başarılı bir yılı geride bıraktığını söyleyen Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Alemdar, geleceğe dönük hedeflerini açıkladı. Henkel’in büyümesini sürdüreceğini belirten Alemdar, 2011 yılındaki küresel performans hakkında şunları söyledi:

“2011 yılı mali sonuçlarına göre, Henkel’in satışları yüzde 3,4 oranında artarak, 15 milyar 605 milyon euro seviyesine ulaştı. Organik büyüme, bu oranın da üzerine çıkarak yüzde 5,9 olarak gerçekleşti. Türkiye’nin de içinde yer aldığı yükselen pazarlarda güçlü bir performans yakalandı ve çift haneli büyüme rakamlarına ulaşıldı. Henkel, bu pazarlardaki organik büyümesini yüzde 10,8 seviyesine taşıdı. Faaliyet kârı da yüzde 9 oranında artarak 2 milyar 29 milyon euro oldu. Henkel, tüm iş birimlerinde büyüyerek, örnek bir başarı yakaladı. Satışlardaki organik büyüme Yapıştırıcı Teknolojileri’nde yüzde 8,3, Kozmetik ve Kişisel Bakım’da yüzde 5,4, Çamaşır ve Ev Bakım Ürünleri’nde de yüzde 2,9 oranında gerçekleşti. Doğu Avrupa pazarında satışlardaki artış yüzde 6,2 seviyesinde oldu. Bölgedeki organik büyüme oranı yüzde 10,3 gibi etkileyici bir seviyeye ulaştı ve bu başarıda en büyük paylardan biri Türkiye’nin oldu.”

Haberin Devamı

Türkiye’de ciro rekoru kırdık

Alemdar, Türk Henkel’in 2011 performansı için ise şunları söyledi:

“Türk Henkel olarak bugüne kadar yakaladığımız en yüksek ciroya ulaştık. 2011 ciromuz yaklaşık 360 milyon euro oldu ve böylece satışlarımız yaklaşık yüzde 28 oranında arttı. Başarımız sadece 2011 ile sınırlı değil. Son 10 yıl içinde Kozmetik ve Kişisel Bakım sektöründe 5 kat, Yapıştırıcı Teknolojileri sektöründe ise 3 kat büyüdük. Son 5 yılda Türkiye’de 50 milyon euro yatırım yaptık. Türkiye ekonomisine 1500 kişilik bir istihdam olanağı yarattık. Henkel küresel ölçekte 2012 mali yılında yüzde 3 ile 5 arası organik bir büyüme gerçekleştirmeyi planlıyor. Türkiye’de de büyüme sürecek.”

Haberin Devamı

İlk çeyrekteki ciromuz başarımızın işareti oldu

Dünya ekonomisindeki belirsizliklerin devam ettiğini ancak Henkel’in buna rağmen büyüme hedefini sürdüreceğini belirten Alemdar, “Henkel, başarının getirdiği pozitif enerjiyle, ‘2012 hedeflerine‘ güçlü adımlarla yaklaşıyor. 2012 mali yılında yüzde 3 ile 5 arası organik bir büyüme gerçekleştireceğini öngörüyoruz. Faiz ve vergi öncesi kâr marjını da yüzde 14’e çıkararak, imtiyazlı hisse senedi başına kazançlarda da en az yüzde 10’luk bir gelişme sağlayacağını tahmin ediyoruz. Türkiye’de de büyüme sürecek. 2012 yılının ilk çeyrek sonuçları da, bu hedefleri tutturacağımızı gösteriyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!