Güncelleme Tarihi:
Organik büyüme, bu oranın da üzerinde büyüyerek, yüzde 5,9’luk bir seviyeye ulaştı. Türkiye’nin de içinde yer aldığı yükselen pazarlarda çift haneli büyüme rakamlarına ulaşarak, bu pazarlardaki organik büyümesini yüzde 10,8 seviyesine taşıyan Henkel’in, faaliyet karı da yüzde 9 oranında artarak 2 milyar 29 milyon euroya çıktı. Faiz ve vergi öncesi kâr marjını 0,7 yüzdelik bir artışla yüzde 13’e getiren Henkel, 2011’de kırılan bu rekorların ardından 2012 mali hedeflerini de yeniden onayladı.
Henkel CEO’su Kasper Rorsted, 2011 yılı mali sonuçlarını açıkladığı konuşmasında, “Henkel için 2011 senesi başarılarla dolu bir yıl oldu. Değişken bir yapıya sahip ekonomik ortamdaki büyük zorluklara rağmen, önümüze koyduğumuz iddialı hedeflere ulaşmayı başardık, hatta kimi hedeflerimizin ötesine de geçtik. Satışlarımız ve kârımız daha önce olmadığı kadar yüksek bir seviyeye ulaştı” dedi.
“Bu başarının en büyük etkenlerinden biri, yükselen pazarlardaki konumumuzu daha da ileri taşıyan güçlü performansımız oldu. Bu ülkelerde bir kez daha çift haneli büyüme rakamına ulaşmayı başardık” diyerek sözlerini sürdüren Rorsted, 2011’de sağlanan bu ilerlemenin Henkel’in geleceği için de güçlü bir platform oluşturduğunu belirterek, dört yıl önce 2008’de belirlenen 2012 mali hedeflerine ulaşmak için de artık kendilerini daha güvende hissettiklerini vurguladı.
Henkel’in CEO’su Kasper Rorsted 2012 yılı mali hedefleri için de şunları söyledi: “Ekonomik ortam zorlu olmayı sürdürüyor. Bugünün, düne göre daha değişken olduğunu da buna ekleyebiliriz. O yüzden içinde bulunduğumuz pazarlardaki değişime hızla ve son derece esnek biçimde yanıt verebilmeli, kendimizi buna sürekli adapte edebilmeliyiz. Bununla birlikte, Henkel’in iyi bir konumda olduğunu görüyoruz. Tüm mali yıl boyunca satışlarımızda yüzde 3 ila 5 arası organik bir büyüme gerçekleştireceğimizi öngörüyoruz. Faiz ve vergi öncesi kâr marjımızı da yüzde 14’e çıkararak, imtiyazlı hisse seneti başına kazançlarda da en az yüzde 10’luk bir gelişme sağlayacağımızı tahmin ediyoruz.”
Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, 2011 yılı mali sonuçlarının açıklanmasının ve 2012 hedeflerinin yeniden teyit edilmesinin ardından yaptığı değerlendirmede, “2011’de faliyette bulunduğumuz tüm pazarlarlarda sağlanan büyümeye Türkiye olarak yaptığımız katkıdan biz de çok gurur duyuyoruz. Şirketimizin 2012’de de hedeflerine ulaşması için ve tabii ki her alanda tüketicilerimize en iyisini sunmak için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz” dedi.
2012 için satış ve kâr hedefleri
Henkel Grubu 2012’de satışlarında yüzde 3 ila 5 arasında organik büyüme sağlamayı hedefliyor.
Henkel’in 2011 yılı mali sonuçlarından hareketle 2012’de faiz ve vergi öncesi kâr beklentisi ise yüzde 14’e (2011’de yüzde 13 olarak gerçekleşti), imtiyazlı hisse seneti başına kazançlardaki artış beklentisi ise en az yüzde 10 olarak öngörüldü.