Güncelleme Tarihi:
2014 yılında yaşanan siyasal ve toplumsal olaylara rağmen tüm departmanlarında büyüme kaydeden MNG Turizm, 2015’te de yüzde 15’lik büyüme hedefliyor. 2014’ün çok yoğun bir yıl olduğunu ifade eden MNG Turizm Genel Müdürü Oğuz Terzi, 2013’te toplantı turizmi ve uçak bileti ile ilgili iki yeni departman kurduklarını, 2014’ün bu iki departmanın olgunlaştığı ve büyüdüğü bir dönem olduğunu söyledi.
AYRICALIKLI COĞRAFYA
Türkiye’nin çok ayrıcalıklı bir coğrafyaya sahip olduğunun altını çizen Terzi, “Doğal güzelliklerimizi, zengin kültür birikimimizi, muhteşem tarihi mirasımızı, alışveriş olanaklarımızı, büyük organizasyon ve toplantı operasyonları konusundaki birikimimizi, deniz-güneş-kum avantajlarımızı birlikte anlatmalıyız. Bireysel girişimlerle önemli adımlar atılabilir ama asıl değişim, tüm sektör paylaşımcılarının katılım ve desteği ile hazırlanacak yol haritası eşliğinde tanıtım, pazarlama ve lobi faaliyetlerine kesintisiz devam etmekle mümkün olur. Bir diğer önemli sıkıntı ise iç turizmin teşvik ve gelişmesine yönelik politikaların eksikliği ile ilgidir. Türkiye sahip olduğu değerler ile birçok pazara hizmet verebilecek bir ülkedir. Bu nedenle iç turizmi bir alternatif olmaktan çıkarıp, gerçek bir pazar haline getirmek için çalışmalar yapılmalıdır” dedi.
KAYITSIZ KALAMAYIZ
Türkiye’nin dünya turizm pastasının yüzde 30’unu teşkil eden kongre turizmine ya da 100 milyar dolar büyüklüğe sahip sağlık turizmine kayıtsız kalmasının mümkün olmadığını belirten Oğuz Terzi, “Yat, golf, spor, gastronomi, termal, sağlık, kongre turizmi alanlarında yapılan yatırımlarla birlikte sadece deniz, güneş ve kum ülkesi olmaktan çıktık. Uluslararası pazarlardaki rakiplere karşı daha güçlü bir hale geldik. 2014 yılı kongre turizm gelir beklentimiz 3 milyar dolar. Kaplıca kaynakları konusunda Avrupa’da birinci olarak kabul edilmemize rağmen sınırlı sayıda yatırım ile elde ettiğimiz 1 milyar dolar gelir var. Turizmi 12 aya yaymadan, kaynakları tam kapasite ile yatırıma dönüştürmeden hedefe ulaşabilmek çok mümkün görünmüyor” diye konuştu.
İranlı ve Arap turist akını
2013’te Türkiye’nin dünya turizm pazarında iddiasını sürdürdüğünü söyleyen Terzi, “2014’te İran ve Arap pazarından gelen kişi sayısında ciddi artış oldu. Avrupa pazarından gelen sayısında da düşüş yaşandı. Artış oranı fazla olduğu için azalma genel toplama yansımadı. Ancak 2015’te bu pazarlarda toparlanmanın sağlanması gerekiyor” ifadelerini kullandı.
Yurtdışında yüzde 45 artış
YURTDIŞI ve gemi turlarında önemli artış sağladıklarının altını çizen Oğuz Terzi, “Gemi turlarımız 2014’te yüzde 10, yurtdışı turları ise yüzde 45 arttı. Yurtiçi genel otel satışlarında yüzde 5, Kıbrıs’ta ise yüzde 35 büyüdük. Hizmet kalitemizi artıracak yeni yatırımlar yaptık. Web sitemizi, masaüstü bilgisayarlar, tabletler ve mobil cihazlar üzerinden hızlı ve güvenli online rezervasyon yapılacak şekilde yeniledik” diye konuştu.
Turizm öncelikli sektör olmalı
DEVLETİN turizmi, stratejik ve öncelikli bir sektör olarak ele alınması gerektiğine değinen Terzi, “Devlet ve tüm sektör ortaklaşa hazırlanmış bir plan dahilinde ve işbölümü ile çalışmalıdır. Türkiye’nin İstanbul, Ege ve Akdeniz dışında da turizm konusunda çok iddialı şehir ve bölgeleri var. Doğal ve kültürel zenginliğinin etkin bir tanıtımı yapılmalı” diye konuştu.