Hem içeride hem dışarıda büyüyecek

Güncelleme Tarihi:

Hem içeride hem dışarıda büyüyecek
Oluşturulma Tarihi: Aralık 10, 2016 21:04

Türkiye’nin önde gelen markalarından Divan Pastaneleri, 2017’de yeni yatırımlara hazırlanıyor. Yurtiçi ve yurtdışında büyümelerini sürdüreceklerini dile getiren Divan Grubu Satış Tedarik Zinciri ve Üretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Galiba, “2017’de toplam 8 pastane yatırımı planlıyoruz” dedi. 

Haberin Devamı

TEMELLERİ 60 yıl önce Divan Elmadağ Otel’de atılan Divan Pastaneleri, 2017’de yurtdışında 5, yurtiçinde de 3 pastane yatırımı yapmaya hazırlanıyor. 2015 yılında 20 milyon dolar yatırımla kapasitesini artırarak İstanbul Çekmeköy Taşdelen Fabrikası’dan üretime başlayan Divan Pastaneleri, yeni açılacak mağazalarla toplam mağaza sayısını 30’a çıkarmayı hedefliyor. 2017’de ürün çeşitliliğini de arttırmak istediklerini belirten Divan Grubu Satış ve Tedarik Zinciri ve Üretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Galiba, yurtdışı satışlarında da 2016’da yüzde 40 büyüme kaydettiklerini söyledi. 

5 FARKLI LOKASYON

3 kıtaya ihracat yaptıklarına değinen Zeynep Galiba, “Divan Pastaneleri, bugün günlük 10 ton çikolata, 5 ton lokum, 5 tona yakın unlu mamul, 10 bin adet pasta üretimi ile tüketicilerle buluşuyor. Harrods ve Selfridges gibi Londra’nın ünlü mağazalarının yanı sıra Amerika, Suudi Arabistan, BAE, Katar, Bahreyn, Avustralya, Azerbaycan, Fransa ve Belçika’ya ihracat yapıyoruz. Lezzetlerimiz yurtdışı pazarında da büyük ilgi görüyor. Divan Pastaneleri olarak yurtiçi ve yurtdışında toplam 22 pastanemizle hizmet veriyoruz. Yurtdışında ihracat yaptığımız ülkeler dışında Doha ve Dubai’de 2 pastanemiz bulunuyor. Arap ülkeleri ve bazı Avrupa ülkelerindeki çalışmalarımıza hız vermeyi planlıyoruz. Franchise yöntemiyle büyümeyi tercih ettiğimiz mağazalaşma planımızda 2017 yılında yurtdışında 5 farklı lokasyonda pastane açma hedefimiz var” dedi. Divan Taşdelen fabrikasının kurulduğu günden bu yana 4 kat kapasite artışına ulaştığı belirten Galiba, “Üretimimizin yüzde 15’i yurtdışında, yüzde 85’i ise yurtiçine yapılıyor. Sevilen markalara da özel üretim ürünler yapıyoruz. 200’ü fabrikada, toplam 650 kişiye istihdam sağlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

YILBAŞI PAKETLERİ 390 LİRADAN BAŞLIYOR

BAYRAM ve yılbaşı gibi özel zamanlarda 4 ay öncesinden üretime başladıklarını söyleyen Zeynep Galiba, “Günde 10 ton çikolata üretiliyor. Ayrıca yılbaşı sepetleri için de üretimimiz var. Yılbaşı sepetlerimizin fiyatı 390 lira 1390 lira arasında değişiyor. Divan pastanelerinde satılıyor. Ayrıca kurumsal firmalar için de üretim yapıyoruz. Örneğin sadece Arçelik için 24 bin adetlik üretim oluyor. Yılbaşı ciromuz 20 milyon TL’yi buluyor” dedi.

Haberin Devamı

KURUMSAL SATIŞLARDA ARTIŞ VAR

ÖZEL günler için kurumsal tarafta sipariş azalaması gibi bir durum olmadığını söyleyen Zeynep Galiba, “Krizler hep var. Ancak iyi ve verimli bir sene geçirdik. Perakende noktalarında pastanelerimiz etkilense de, toplu satışlarda çok iyi durumdayız. 2015’te toplam ciroda yüzde 18’lik bir büyüme yakaladık. 5 yıl içinde ise 80 noktaya ulaşmak istiyoruz” diye konuştu.

UZUN RAF ÖMRÜNE DİKKAT

STARBUCKS ve Eatly için de üretim yaptıklarını anlatan Galiba, “Migros ve Makro marketler içindeki fırınları biz işletiyoruz. THY için de lokum üretiyoruz” dedi. Üretimlerinin yüzde 99’unda katkı maddesi olmadığına belirten Galiba,“Raf ömrüne çok takılmıyoruz. Ayrıca tüketicilerin uzun raf ömrü olan ürünleri çok fazla tüketmemesini öneriyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!