Oluşturulma Tarihi: Haziran 14, 2009 00:00
TÜRKİYE’de krize karşın yumuşak şeker tüketiminin arttığını gören Haribo, pazara meyve aromalı Maoam tofi gibi yeni ürünlerini sürerek, bu yıl yüzde 50 büyümeyi hedefliyor.
Pazarın da yüzde 15 büyüyeceğini öngören Haribo, Türkiye’deki üretiminde domuz yerine sığır jelatini kullanarak aldığı ’helal üretim’ sertifikasıyla Müslüman ülkelere ihracat yapıyor. Haribo, halen Avrupa’nın 18 ülkesinde üretim yapıyor. 300 kişinin istihdam edildiği Haribo Türkiye’nin Hadımköy’deki fabrikasında yapılan üretimin yüzde 70«i ihraç ediliyor. İran, Irak, Suudi Arabistan gibi 20 Müslüman ülkeye Türkiye’den ürün gönderiyor.