Güncelleme Tarihi:
15 ilde yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, halkın yüzde 92’si bayramı kutluyor, tüketicilerin yüzde 91’i bayram alışverişlerinde mutlaka bayram şekeri alıyor. Pandemi etkisinin azalmasıyla bayram ziyaretlerinde artış beklediklerini söyleyen Mondelēz International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, Türkiye’de hediyelik ve ikramlık şeker pazarı büyüklüğünün 850 milyon TL olduğunu belirtti. “Hane başı yıllık bayram şekeri tüketimi 2.47 kilogram.
Türkiye’de toplam bayram şekeri tüketimi ise 24-26 bin ton” bilgisini veren Karagöz, şeker kategorisinin Mondelez International Türkiye’nin toplam net hasılatının yüzde 30’unu oluşturduğunu söyleyerek, “Kent, bayram şekeri kategorisinde yüzde 50’lik pazar payına sahip. Bayramdan 8 ay önce üretime başlıyoruz. Bayramın bitişinden sonra iki ay üretime ara veriyoruz. Bayram şekerlerini erken üretmeye başladığımız için maliyet artışlarından çok etkilenmedik. 5 bin tonunu yılbaşından önce üretmiştik. Bu yıl yaklaşık 13 bin tonluk üretim gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Ramazan Bayramı için 10 bin tonluk üretimse tamamlanmış durumda” dedi.
SATMAK DEĞİL ÜRETİM SORUN
Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinin ardından Mondelez’in Ukrayna’da iki fabrikasıyla ilgili de bilgi veren Karagöz, “150 milyon dolarlık satış yaptığımız bir yerdi. Milka’nın beyaz çikolatası sadece Ukrayna’da üretiliyordu şimdi yakın coğrafyadaki ülkelerle devam ediliyor” dedi. Karagöz, küresel anlamda emtia fiyatlarında yaşanan sorunlarla ilgili ise, “Bir dönem tedariğinde gecikme yaşadığımız maltoz şurubunu Çin’den sipariş ettik. Ürün geldi ve gümrükten analiz evrakındaki basit bir uyum sorunu nedeniyle çekemedik. Problemlerin çeşidi o kadar arttı ki 70’lere geri döndük. Satmak problem değil; üretmek problem” yorumunu yaptı.
7DAYS'İN ÜRETİMİ TÜRKİYE'DE
2021’in başında tamamlanan yatırımla ABD ihracatının 40 milyon dolara çıktığını söyleyen İhsan Karagöz, Mondelez in bu yıl tamamladığı Chipati’nin satın alımına da değindi. 40 yıl önce Yunanistan’da kurulan şirket, 7Days markasıyla kruvasan ve fırınlanmış atıştırmalık ürünleriyle 50’den fazla ülkede yer alıyordu. 7Days üretiminin artık Gebze’deki fabrikada gerçekleştirileceğini söyleyen İhsan Karagöz, “15-20 milyon dolarlık ek satış getirecek. Filistin pazarı bu şekilde geldi. 7Days en çok Yunanistan’da ve Romanya’da tüketiliyor” dedi.