Güncelleme Tarihi:
MERCEDES Benz Türk’ün en büyük Türk ortağı olan Koluman Holding, 1999 yılında başladığı üretim tarafındaki yatırımlarına hızla devam ediyor. Koluman Otomotiv Endüstri A.Ş.’nin Mersin’deki fabrikasını 300 milyon liralık yatırımla genişlettiklerini ifade eden Koluman Otomotiv Endüstri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Saltık, “Holding olarak Mercedes’in en büyük bayi gruplarındanız ve bayi tarafında son derece başarılıyız. Bayi formatından daha çok sanayi tarafına ağırlık vermeyi ve treyler ile kamyon üstyapısında büyümeyi amaçlıyoruz. Bu doğrultuda hedefimiz küçük bir Mercedes Benz Türk olmak. O yolda ilerliyoruz” dedi.
Dijital medyanın ekonomi editörleri olarak Koluman Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Koluman Otomotiv Endüstri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Saltık ile bir araya geldik. Koluman Holding olarak geçen sene 2,3 milyar lira ciro yaptıklarını ifade eden Kaan Saltık, “Ağırlığı bayilerden geliyor. Toplam grubun cirosu bu sene yüksek ihtimalle 2,8 milyar lira olacak. Üretimin, yani Koluman Otomotiv Endüstri A.Ş.’nin ciro hedefi ise 350 milyon lira civarında” diye konuştu. Holding olarak 1600 civarında çalışanlarının bulunduğunu aktaran Saltık, 1600 çalışanın yaklaşık 650 ile 700’ünün üretim tarafında olduğunu söyledi.
“HEDEFİMİZ ÜRETİMİN YARISINI YURTDIŞINA SATMAK”
Koluman Otomotiv Endüstri A.Ş.’nin Mersin’deki fabrikasına 2015 yılından bu yana 300 milyon liralık yatırım yaptıkları belirten Kaan Saltık, bu yatırım ile birlikte kapalı alanlarını 22 bin metrekareden 66 bin metrekareye, yıllık kapasitelerini ise 1.500 adetten 8 bin adede çıkardıklarını kaydetti. “Mersin fabrikasına hem Endüstri 4.0 robot teknolojisini ekledik hem üretim hatlarını hem de kataforez boya tesisini ayrı ayrı kurduk. Eskisine göre çok farklı bir tesis oldu” diyen Saltık, sözlerine şöyle devam etti: “Hedefimiz üretimin yarısını yurtdışına satmak. Geçen sene yaklaşık 10 milyon dolar civarında bir ihracat yaptık. Bu sene bunu ikiye veya üçe katlayacağımızı düşünüyorum. Bizim en büyük ihraç pazarımız Rusya. Tataristan’da 4 bin metrekare büyüklüğünde bir yerimiz var. Orada üretim ve montaj yapıyoruz. Moskova’da da 28 bin metrekarelik bir yer aldık. Orada da servis ile satış yapıyoruz. Avrupa’da İtalya’yla başladık. Bu sene Almanya’ya ihracat yapacağız. Yavaş yavaş tırmanacağız. Cezayir’de büyük bir projemiz var. Onun dışında Avrupa’ya yönelik bazı projelerimiz var. Üretim tarafında 2021’de de yaklaşık 1300 çalışana ulaşmayı, 14 bin üretim kapasitesini yakalamayı hedefliyoruz.”
“GEÇMİŞTE TÜRKİYE’DE OLMAYAN ÜRÜNLERİ DE İHRAÇ EDECEĞİZ”
Koluman Otomotiv Endüstri A.Ş. olarak treylerde ve kamyon üstü yapılarında yer aldıklarını dile getiren Saltık, “Beton pompasında yer alıyoruz. Vakumlu süpürgemiz var ve ihraç ediyoruz. Havaalanı ekipmanları geliştiriyoruz ve aynı zamanda Mersin’in ilk AR-GE merkeziyiz. Orada havaalanı, kar küreme, süpürme ve üflemeye yönelik birtakım ürünler geliştirdik. Geçmişte Türkiye’de olmayan ürünleri de ihraç edeceğiz. Rusya’ya ihraç etmeye başladık bile. Rusya’nın bazı havaalanlarında ürünlerimiz hizmet veriyor. İGA’yla da sözleşme imzaladık ama daha teslim etmedik. İstanbul Yeni Havaalanı’nda pist süpürgelerimiz kullanılacak. Katma daha değeri yüksek ürünlere yönelmek istiyoruz” diye konuştu.
Silahlı Kuvvetler, ASELSAN ve ROKETSAN’ın da çözüm partneri olduklarını ifade eden Saltık, şöyle konuştu: “Savunma Sanayi’ye yatırım yapıyoruz. Hisar projesinde bütün orta menzilli araç platformlarını biz yaptık. Bunun yanı sıra HERİKKS ve Kalkan gibi bu tip münferit projelerde araç ve platform desteği de veriyoruz. Şu an Koluman 8X8 askeri kamyonu tasarlıyoruz. Zırhlı bir kamyon olacak. Eylül ayında prototip aracımız hazır oluyor. Takip ettiğimiz projeler var. Hedefimiz sadece Türkiye değil, hedefimizde NATO orduları da var. Markası Koluman olacak. İçi Mercedes, dışı Koluman olacak olan bu zırhlı kamyonun kabin koruması da var. Seviye 2, seviye 3, seviye 4 mayın koruması sağlayabiliyoruz. Kritik analiz safhasındayız. Bazı testleri Türkiye’de yapamıyoruz. Bu yüzden o testleri İngiltere’de yapacağız. Belçika ordusunda ve Polonya ordusunda bir projemiz var. Aynı ürünü onlara da teklif ediyoruz. Üstünde çalıştığımız 3 tip var. İlki tank çekmek, ikincisi araç kurtarmak, üçüncüsü de mühimmat taşımak için.”
“HEDEFİMİZ KÜÇÜK BİR MERCEDES-BENZ TÜRK OLMAK”
Şu anda Mercedes-Benz Türk’ün de en büyük Türk ortağı olduklarının altını çizen Kaan Saltık, “Yüzde 7,04 hissemiz var. Yaptığımız en doğru yatırım diyebilirim. Koluman olarak bizim de hedefimiz küçük bir Mercedes-Benz Türk olmak. O yolda ilerliyoruz” dedi.
Kaan Saltık, “Monde Motorlu Araçlar Ticaret ve Sanayi A.Ş.’yi kurduk. Peugeot ve DS işini o şirket yapıyor. Peugeot’yu Gaziantep’te yapıyoruz şu an. DS’de tüm Türkiye’yi bize verdiler. Bu sene DS’yi Ankara ve İstanbul’da açıyoruz” diye konuştu.
Türkiye ekonomisine ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Saltık, “Çalışmaya 1986 sonunda başladım. Deneyimlediğim ilk kriz 1991 Körfez kriziydi. Devamında ise 1994’teki Çiller krizi, 1998-1999 Uzakdoğu-Rusya krizi, 2001 malum büyük kriz arkasından 2008 yılında Avrupa’daki çalkantılarını yaşadım. Erken seçimin öne gelmesi bence iyi oldu. Yoksa 2019’a kadar her gün seçim konuşacaktık. Ben genelde optimistim. Türkiye çok kriz gördü. Hepsi gelir geçer ama her krizin faturası olur ve hep beraber öder, ödemeye de devam ederiz. Türkiye’de iyi şeylerin olacağına inanıyoruz. Korkmuyoruz. Yüksek miktarlarda yatırım yapıyoruz.”