Hedef AB'ne çiğ piliç eti satabilmek

Güncelleme Tarihi:

Hedef ABne çiğ piliç eti satabilmek
Oluşturulma Tarihi: Ekim 06, 2009 17:20

Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçılar Birliği Genel Sekreteri Yüce Canoler, Türk piliç eti sektörünün Irak'ta Brezilya'nın hakimiyetini kırdığını ve Iraklıların da Türk pilicini beğendiğini belirterek, yıl sonuna kadar Irak'a yapılan beyaz et ihracatının 35 bin tona ulaşacağını bildirdi.

Dünya Bilimsel Tavukçuluk Derneği Türkiye Şubesince düzenlenen 2. Akdeniz Ülkeleri Tavukçuluk Zirvesi'ne katılan Yüce Canoler yaptığı açıklamada, bu yıl şu ana kadar 1.3 milyon ton beyaz et üretimi gerçekleştirildiğini belirtti. Geçen yıl 30 bin ton tavuk ayağı, 50 bin ton piliç eti ve piliç sakatatı ihraç edildiğini kaydeden Canoler, 2009'un yedi aylık döneminde ise 55 bin ton piliç eti ihracatı gerçekleştirildiğini, yıl sonuna kadar bunun 100 bin tona ulaşacağını söyledi. En büyük ihracatın, yüzde 90 pay ile Irak'a yapıldığını anlatan Canoler, şöyle konuştu:

“Irak'a geçen yılın son üç aylık döneminde 9 bin ton beyaz et ihracatı gerçekleştirdik. Bu yılın yedi aylık döneminde ise Irak'a 35 bin ton piliç ihraç ettik. Yıl sonuna kadar Irak'a yapılan beyaz et ihracatı 50 bin tona ulaşacak. Bu rakam ülkemiz sektörü açısından çok büyük önem arz ediyor. Çünkü, bu zamana kadar bu büyüklükte ihracat yapmamıştık. Brezilya beyaz ihraç pazarında dünya lideri. İkinci sırada ABD yer alıyor. Ancak küresel kriz nedeniyle Brezilya'da sıkıntılar yaşandı.

Brezilya'dan Irak'a gönderilen mal 1,5 - 2 ayda geliyor. Böyle olunca Irak Türkiye'ye yöneldi. Irak'ta Brezilya pazarını ele geçirdik. Taze ve kaliteli ürün gönderiyoruz. Brezilya, tonu 1500-1600 dolardan piliç eti satarken, kaliteli, taze ve çabuk ulaştırılması nedeniyle Türk pilici tonu 2000-2100 dolardan alıcı buluyor. Irak pazarında kalite üstünlüğü sağladık. Bu nedenle Iraklılar Türk pilicini tercih etmeye başladı.”

AB PAZARI

Yumurta ihracatında da Irak'ın önemli bir pazar olduğunu, 2007 yılında Irak'ın Türkiye'den çok büyük miktarda yumurta aldığını ifade eden Canoler, asıl hedeflerinin Avrupa Birliği (AB) ülkelerine çiğ piliç eti satmak olduğunu açıkladı. AB ülkelerinin de Türk pilicini tanımak istediğini, bu nedenle AB'den bir çok temsilcinin Türkiye'deki beyaz et entegre tesislerini gezip incelemelerde bulunduklarını ve Türk ürününü gördüklerini söyledi.

AB'ye pişmiş beyaz et ihracatına Ağustos ayında başladıklarını vurgulayan Canoler, Keskinoğlu firmasının 150 ton ihracat gerçekleştireceğini, Banvit, Şehpiliç, Beypiliç ve Erpiliç gibi firmaların da anlaşmaları halinde ihracat yapacağını kaydetti. Canoler, “AB ülkelerinde 2,5 milyon Türk yaşıyor. Bu vatandaşlarımız artık Türk markalarını görmek istiyor. Hedefimiz AB'ne çiğ piliç eti satabilmek. Bunun için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Tamamlanması gereken çok az prosedür kaldı. Eksikliklerimizi tamamlıyoruz. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı'nın laboratuvar olanakları artırılıyor. Eksiklikler gideriliyor. AB'ne pişmiş beyaz ette açıldık, sırada çiğ et satmak var. AB'de bütün tavukta maliyetler yüksek olduğu için belki şans olmayabilir ama parça et özellikle göğüs etinde çok iddialıyız” diye konuştu.

RUSYA PAZARI

Rusya'nın beyaz et sektöründe çok büyük pazar olduğunu anlatan Yüce Canoler, Türkiye'nin de beyaz et sektöründe Rusya pazarında söz sahibi olmak istediğini vurguladı. Canoler, şöyle devam etti:

“ABD, Rusya'ya yıllık 1,2 milyon ton beyaz et satıyordu. Ancak, Rusya'nın Gürcistan ile yaşadığı sorun nedeniyle ABD taraf oldu. Bu nedenle Rusya, ABD'den aldığı beyaz et miktarını kısıtladı. Brezilya'dan da istediği kalitede ve oranda mal alamıyor. Beyaz et konusunda büyük pazar olan Rusya'dan yetkililer, Türkiye'de entegre tesislerde, laboratuvarlarda inceleme yaptı, yem fabrikalarını gezdiler ve beyaz et entegre tesislerinden oldukça memnun kaldılar. Şu anda değerlendirmeler yapıyorlar, bunun olumlu sonuçlanacağını düşünüyoruz. Olumsuz bir durumun söz konusu olacağını sanmıyoruz.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!