Güncelleme Tarihi:
Düzenlenen basın toplantısında konuşan Anavarza Bal Genel Müdürü Can Sezen, son iki yılda tesisleşme ve teknolojiye önemli yatırımlar yaptıklarını söyledi. Hedeflerini 2023 yılında lider olmak şeklinde belirlediklerini anlatan Sezen, "
Hedefimizle ile ilgili tüm alt yapımızı gözden geçiriyor ve yeni yatırımlar yapıyoruz. 2014’te 40 milyon TL ciro ve 2 bin 500 ton üretim, 2015’te 3 bin ton üretim ve 2023 yılı için 5 bin tonluk üretim hedefi koyduk" dedi. Sezen, bu yıl en önemli projelerinin ise 'toz bal' olacağını söyledi.
Türkiye’de toplam üretim 80 bin ton
Türkiye’de yıllık yaklaşık 80 bin ton bal üretilirken bu rakamın 50 bin tonu satışa dönüyor. 30 bin tonu dahili tüketimle erirken, toplam bal ve arı ürünleri pazarının hacmi ise yaklaşık 500 milyon TL. Ambalajlı-markalı bal pazarı ise bu rakamın 200 milyon TL’sini oluşturuyor.
Sezen, Türkiye’de 6,5 milyonun üzerinde kovan ve 80 bin civarında kayıtlı arıcı bulunduğunu, ancak verimsizlik ve yüksek maliyetin arıcılığın birincil sorunları olduğunu açıkladı. Türkiye’de bal tüketim profilini çizen Sezen’e göre çeşit olarak en çok çiçek balı tüketilirken, 35 yaş üstü kişiler daha fazla bal yiyor. Kışın bal tüketenlerin oranı yüzde 82,47’ye çıkarken, halkın yüzde 13’ü bal dışında diğer arı ürünlerini de tüketiyor.