Güncelleme Tarihi:
Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olan perakende Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) ile çatı örgütünü kurdu. Toplam 700 bin çalışanı, 60 bin mağazayı, 15.5 milyon metrekare alanı ve 100 milyar dolar ciroyu temsil eden TAMPF, 2023’e kadar modern perakende sektöründeki istihdam sayısını 2 milyonun üzerine, mağaza sayısın 205 bine, ciroyu ise 275 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor.
TAMPF Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, 8 Temmuz’da yönetim kurunun seçildiğini ve federasyonun faaliyetlerine başladığını söyledi. Küçük, Türk modern perakende sektörünün markalı ekonomiye dönüşüm hedefi kapsamında, sektörel tüm derneklerin ve bunların üyesi olan markaların aynı çatı altında birleşmesiyle kayıtlı ekonominin güçleneceğini belirtti. Küçük şöyle devam etti: “Modern perakende sektörü Türkiye’nin istihdam sorununu büyük ölçüde sırtlıyor. Ülkemiz artık marka ekonomisine geçiyor. Bu dönüşümün lokomotifi olabilecek sektörlerin başında da modern perakende geliyor. TAMPF, bu dönüşümün bayraktarlığını yapacaktır.”
DÜNYA 15’İNCİSİ
Vahap Küçük, Türkiye’deki organize perakendenin dünyada 15’inci sırada olduğunu hatırlatarak, 2023 yılında dünya 9’unculuğu hedeflediklerini söyledi. Dünya perakende araştırmalarında en hızlı büyüyen ilk 50 içinde Türkiye’den de en az 10 firmanın temsil edilebilmesi için çaba harcayacaklarını belirten Küçük şunları söyledi: “Sektörün hedef kitlesi, yapılanması, tedarik zinciri ve lojistiğini sadece 74 milyona göre değil, yakın çevresinde bulunan 1.5 milyar kişiye göre kurguluyor. Her yıl yüzde 15-20 büyüme kaydeden modern perakende sektörü Türkiye’nin lokomotiflerinden biri.
Gezi’nin haziran kaybı yüzde 15-20
Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu’nun (TAMPF) ilk toplantısında da Gezi Parkı konuşuldu. TAMPF Başkanı Vahap Küçük “Ciromuza olumsuz yansıdı. Haziran sektör için önemliydi. Babalar Günü ve Shopping Fest’i içinde bulunduruyordu. Belli semtlerdeki mağazalar daha çok etkilendi” dedi. TAMPF Başkan Yardımcısı Zafer Kurşun ise “Haziranda İstinyePark’ta ziyaretçi yüzde 6 arttı. Cirosu azalan var, artan var. İnsanların AVM’lere tepkisi var demek yanlış” diye konuştu. BMD Başkanı Hüseyin Doğan da, haziran ayı başına kadar sektörün her ay yüzde 15-20 arası büyüdüğünü hatırlatarak, haziran ayında bu büyümenin gerçekleşmediğini söyledi.
5 dernek var yabancılar yok
TAMPF şu 5 derneğin bir araya gelmesiyle kuruldu: Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Gıda Perakendecileri Derneği (GPD), Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD) ve Turizm Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD). Türkiye’de daha çok yabancı markaları çatısı altında toplayan Tescilli Markalar Derneği (TMd) ise federasyonda yer almadı. TAMPF Başkanı Vahap Küçük, “Kayıt dışı ticarete ‘dur’ diyoruz. Direkt taklit hedeflenmese de bunun içindedir” dedi.
10 global Türk marka bizden
TAMPF’de başkan yardımcılığı görevine ise sektörden gelen talep doğrultusunda İstinyePark’ın ortaklarından Zafer Kurşun geldi. 2013-2015 yıllarında TAMPF’ın Asya Pasifik Perakendeciler Federasyonu’nun (APRCE) da başkanlığını yaptığını hatırlatan Kurşun, “APRCE 3.5 milyar müşteri ve 5 trilyon euro’luk bir sektörü temsil ediyor. Ayrıca 2023 vizyonu kapsamında Türkiye’den çıkacak 10 Türk dünya markasının da çoğu bizim federasyonumuzdan çıkacak” dedi.