Güncelleme Tarihi:
Türkiye'de hazır giyim ihracatının dörtte üçünü gerçekleştiren İHKİB'in yeni Başkanı Gültepe düzenlediği basın toplantısında 4 yıllık yol haritasını ve hedeflerini anlattı.
 Gültepe, 4 yıllık yol haritasını oluÅŸturan eylemleri gerçekleÅŸtirmek için kolları sıvadıklarını aktararak, plandaki hedeflerin tutturulması halinde hazır giyim ihracatının 33 milyar dolara çıkacağını bildirdi.Â
Halen 17 milyar dolar olan hazır giyim ihracatını orta vadede ise 60 milyar dolara çıkarabilmek için oyun planında deÄŸiÅŸikliÄŸe gittiklerini anımsatan Gültepe, ÅŸunları kaydetti:Â
"Yeni bir oyun kurgulamak ve iş modelimizi değiştirmek zorundaydık.
'Hazır Giyim Sektörü Vizyon Belgesi' ile stratejimizi yeniden belirledik. BaÅŸkanlık görevini üstlenir üstlenmez arkadaÅŸlarımla birlikte yeni strateji çerçevesinde 4 yıllık yol haritamızı oluÅŸturan 'Dört Dörtlük Plan'ı hazırladık. Åžimdi stratejiyi eyleme dökme, yani iÅŸ zamanı... Hedeflerimizi gerçekleÅŸtirmek için kolları sıvadık."Â
- "5 BÃœYÃœK HAZIR GÄ°YÄ°M MARKASININ ALT YAPISINI OLUÅžTURACAÄžIZ"Â
Mustafa Gültepe, "Dört Dörtlük Plan"ın birinci baÅŸlığını üretimde dönüşümün oluÅŸturduÄŸunu vurgulayarak, önceliÄŸi hazır giyimde güçlü bir ekosistem tasarımına vereceklerini ifade etti.Â
Ãœretimde verimliliÄŸi temel alacaklarının altını çizen Gültepe, lojistik merkez modelini ve dijital tedarik zinciri yönetimini hayata geçirerek deÄŸer zincirinin tüm aÅŸamalarını birbirine entegre edeceklerini söyledi.Â
Gültepe, hazır giyim ihracatını ikiye katlamak için yola koyulduklarını belirterek, "Dört Dörtlük Plan"ın diÄŸer baÅŸlıklarını şöyle sıraladı:Â
"Ekosistemi geliştirecek ve ileriye taşıyacak kaldıraçlar ikinci başlığımız olacak. Değer zincirinin her halkasında global oyuncular yaratacağız.
Toplu ihracat ve hazır giyim ekosistem koordinasyon merkezi oluÅŸturacağız. Üçüncü adımda tasarımcı-sanayici kazan-kazan iÅŸ birliÄŸi modelini geliÅŸtireceÄŸiz. Bu modeli 'Türk Moda Konseyi ve Uluslararası Tasarım Merkezi' müfredatı üzerine kurgulayacağız.Â
Tasarımcının yarattığı katma değeri sektöre kazandırarak ihracat değerini büyüteceğiz. Dördüncü başlığımızı sektörün küresel arenadaki algısı oluşturacak. Hazır giyim endüstrimiz için yeni hikâye yazacağız.
MarkalaÅŸma stratejik programını, konsept fuar modelini, global algı yönetimi geliÅŸtireceÄŸiz. Bütün bu çalışmalarla ülkemizden küresel ölçekte 5 büyük hazır giyim markasının alt yapısını oluÅŸturacağız."Â
3 yıllık durgunluÄŸun ardından hazır giyim ihracatında 2018'e iyi bir baÅŸlangıç yaptıklarını anımsatan Gültepe, ilk çeyrekte elde edilen yüzde 11,4'lük artışın geleceÄŸe dair umutlarını arttırdığını söyledi.Â
Gültepe, Türkiye'de ve dünyada olağanüstü bir durum yaşanmaması
durumunda, olumlu trendin devam edeceğini ve 4 yılın sonunda hazır giyim
ihracatında ciddi bir sıçrama yakalayacaklarını anlattı.Â
"MARKALI Ä°HRACATIN PAYI YÃœZDE 10'DAN YÃœZDE 25'E ÇIKARILACAK"Â
"Dört Dörtlük Plan"ın her adımının, hazır giyim ihracatına artı yazacağını dile getiren Gültepe, ÅŸu bilgileri verdi:Â
"Örneğin, üretimde yeniden yapılanmayı tamamladığımızda ihracatımız 6 milyar artacak. Değer zincirine katacağımız büyük oyuncularla 3 milyar, tasarımcı-sanayici iş birliği ile 2 milyar, global ölçekli markalarımızla 5 milyar olmak üzere toplamda 16 milyar dolarlık bir ihracat artışı sağlayacağız.
Böylece 2017’de 17 milyar dolar olan ihracatımızı 33 milyar dolara çıkaracağız. Halen 20 dolar olan kilogram birim fiyatımız 30 dolara yükselecek. Markalı ihracatımız yüzde 10’dan yüzde 25’e, yüzde 1’in altında olan yüksek tasarımlı ürün ihracatımız ise yüzde 5’e ulaÅŸacak."Â
Ä°HKÄ°B'te sürdürülebilirliÄŸin temel prensiplerden biri olduÄŸunun altını çizen Gültepe, yeni dönemde mevcut kurumları bir üst aÅŸamaya evirecek projelerinin de hazır olduÄŸunu söyledi.Â
Gültepe, söz konusu projelerini şöyle sıraladı:Â
"Alanında ülkemizin en seçkin akademisi olan Ä°stanbul Moda Akademisi'ni üniversiteye dönüştüreceÄŸiz. Ä°HKÄ°B’in iÅŸtiraki olan ve uluslararası akreditasyonu bulunan Ekoteks’i dünya çapında bir laboratuvar haline getireceÄŸiz. Konsept fuarlar, butik ticaret/alım heyetleri ile yeni tanıtım modeli oluÅŸturacağız. Yetkin insan kaynaklarının çekilmesi için iÅŸ garantili eÄŸitim sistemi geliÅŸtireceÄŸiz. Dış iliÅŸkiler ve global tanıtım çalışmalarını artıracağız."Â
Gültepe, hazır giyim tasarım ve deneyim merkezi oluÅŸturacaklarını, akredite ihracat atılımını gerçekleÅŸtireceklerini, üretimde dijitalleÅŸme ve dijital tedarik zinciri yönetimi sistemini kurgulayacaklarını ve sektöre özel "think tank" çalışmaları yapacaklarını söyledi.Â
 "Ä°LK HEDEFLERÄ°MDEN BÄ°RÄ°; KADIN Ä°STÄ°HDAMI KONUSUNDA TEÅžVÄ°K ALMAK"Â
KonuÅŸmasının ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Ä°HKÄ°B BaÅŸkanı Gültepe, kurların rekabet etme anlamında ihracatçıların iÅŸine yaradığını ancak çok dalgalı olmasından kendilerinin de rahasız olduÄŸunu belirterek, "En azından stabil olup, yukarıda rekabet edecek seviyede olması önümüzü açar." diye konuÅŸtu.Â
Gültepe, "Süper Teşvik Paketi"nden oldukça memnun olduklarını dile getirerek, "Duyumlarımıza göre Ekonomi Bakanlığı'nın yeni açıklayacağı teşvik paketi var. Ekonomi Bakanımız özellikle tekstil ve hazır giyim için ayrı olduğunu söyledi.
O açıklandıktan sonra üretimin Anadolu'ya yayılmasında etkili olacak. Ä°lk hedeflerimden biri; kadın istihdamı konusunda teÅŸvik almak." yorumunu yaptı.Â
Küresel ticaret savaÅŸlarına iliÅŸkin bir soru üzerine Gültepe, "Åžu ana kadar diÄŸer bölgelerle ilgili herhangi bir etki görmedik. Yüzde 75 ağırlıklı Avrupa'ya satıyoruz. Rusya da öyle... SavaÅŸ durumu olmadığı sürece bizi etkileyeceÄŸini düşünmüyorum. Öyle bile olsa insanlar hem yemeÄŸe hem giyime, tüketmeye ihtiyaçları var." ÅŸeklinde konuÅŸtu.Â
Ek alanı