OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 21, 2003 00:00
Türkiye Giyim Sanayicileri DerneÄŸi (TGSD) BaÅŸkanı Umut Oran, Türk hazır giyimciler için öncelikli hedef pazarın Japonya olduÄŸunu bildirdi.Tokyo'da, hafta başında gerçekleÅŸtirilen 2003 Türk yılı galası dönüşünde Japon tekstil ve hazır giyimcileri ile yaptıkları görüşmeleri yazılı bir açıklamayla deÄŸerlendiren Oran, Japonya'dan olumlu izlenimlerle döndüklerini kaydetti.   Oran, Tokyo'ya gidiÅŸ nedenlerini, Japonya'nın Türkiye ithalatını artırmak ve Japon meslektaÅŸlarını, baÅŸkanlığını yaptığı Dünya Hazır Giyim Federasyonu'nun (IAF) Haziran ayında Türkiye'de yapılacak kongresine davet etmek olarak açıkladı. Amerika'dan sonra dünyanın en büyük ikinci hazır giyim ithalatçısı olan Japonya'nın, Türkiye'den ithalatının on binde 2 civarında olduÄŸunu belirten Oran, ithalatın artırılması için yaklaşık bir yıldır çalışmalarda bulunduklarını anlattı. Umut Oran, ÅŸunları kaydetti: ''Japonlar, hazır giyim sanayisinin neredeyse tamamını kaybetmiÅŸ durumdalar. Sektör büyük oranda ithalata dayanıyor. Ancak ellerinde çok geliÅŸmiÅŸ teknoloji ve bilgi birikimi var. Japonya'nın teknoloji ve tasarımdaki çalışmalarıyla Türkiye'nin üretim gücü, esnekliÄŸi, hızı ve kalitesi birleÅŸtiÄŸinde, birlikte iÅŸbirliÄŸi içinde Avrupa, Rusya ve OrtadoÄŸu pazarlarına girme avantajı saÄŸlanacaktır. Türkiye ile AB arasındaki Gümrük BirliÄŸi, Japon ÅŸirketlerinin Türkiye'de ortak arayışını cazip kılıyor.'' TGSD BaÅŸkanı Oran, teknik tekstilde Japonların ileride olduÄŸuna deÄŸinerek, Türkiye'de Japon tüketicilerin çok meraklı olduÄŸu Avrupa markaları ayarında kaliteli ürünlerin daha makul fiyatta bulunduÄŸuna dikkati çekti. Oran, ''O nedenle iÅŸbirliÄŸimizin sektörümüzün yararına sonuç doÄŸuracağına inanıyoruz'' dedi. Japonya'daki görüşmelerde stratejik iÅŸbirliÄŸi yönünde önemli adımlar attıklarını belirten Oran, ''Temaslarımız sırasında Japon toplumunun, Türkiye ve Türk malları hakkında bilgi sahibi olmadıklarını gördük. SaÄŸlam ve uzun ömürlü bir köprü inÅŸa etmeye baÅŸladık diyebilirim. TGSD, bu konuda Dış Ticaret MüsteÅŸarlığı, Tokyo'daki Ticaret AtaÅŸeliÄŸi ve Ä°TKÄ°B'le iÅŸbirliÄŸi içinde kararlı adımlarla yürümektedir'' dedi. Oran, 2003 yılının Japonya'da ''Türk Yılı'' olmasının, büyük avantaj saÄŸladığını kaydetti.Â
button