Güncelleme Tarihi:
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İTKİB) verilerine göre, geçen yılın ocak-kasım döneminde 15 milyar 938 milyon 332 bin dolar olan sektör ihracatı, bu yılın aynı döneminde yüzde 9,1 oranında artarak 17 milyar 381 milyon 130 bin dolara ulaştı.
Ülke ihracatında otomotivin ardından ikinci sırada yer alan konfeksiyon sektörü, söz konusu dönemde genel ihracatın yüzde 12'sini, sanayi ihracatının da yüzde 20,4'ünü karşıladı.
İhracatın yüzde 73'ü İstanbul'dan
Sektörün kalbi konumundaki İstanbul'un geçen yılın 11 aylık periyodunda 11 milyar 737 milyon 255 bin dolar olan dış satımı, yüzde 7,8'lik artışla 2014'in aynı döneminde 12 milyar 658 milyon 847 bin dolara çıktı. Kent, toplam sektör ihracatından yüzde 73 pay aldı.
Mal grupları bazında ise ilk sırayı 11 milyar 975 milyon 481 bin dolarla pantolon, gömlek, ceket ve benzeri ürünleri kapsayan dış giyim grubu oluşturdu.
İkinci sırayı 1 milyar 650 milyon 383 bin dolarla ev tekstili aldı, bunu 1 milyar 395 milyon 711 bin dolarla giyim aksesuarları, 516 milyon 264 bin dolarla yatak kıyafetleri, 429 milyon 883 bin dolarla iç giyim, 205 milyon 714 bin dolarla bebe giyim, 123 milyon 204 bin dolarla spor ve yüzme kıyafetleri takip etti. Diğer hazır eşya grubunda 1 milyar 84 milyon 490 bin dolarlık dış satım gerçekleştirildi.
AB'ye ihracat yüzde 10,1 arttı
Çin'in ardından AB'nin en büyük ikinci hazır giyim tedarikçisi olan Türk konfeksiyon endüstrisi, ocak-kasım dönemindeki ihracatının yüzde 75'ini birlik üyesi ülkelere yaptı. Bu dönemde AB grubuna yapılan ihracat geçen yılın karşılaştırılabilir dönemine göre yüzde 10,1 oranında artarak 12 milyar 994 milyon 27 bin dolara çıktı.
Sektörün en büyük pazarı konumundaki Almanya'ya yapılan dış satım, yüzde 7'lik artışla 3 milyar 634 milyon 365 bin dolara yükseldi.
İhracatta 2 milyar 299 milyon 557 bin dolarla İngiltere ikinci, 1 milyar 532 milyon 354 bin dolarla İspanya üçüncü, 1 milyar 40 milyon 151 bin dolarla Fransa dördüncü ve 873 milyon 900 bin dolarla Hollanda beşinci sırada yer aldı.
Sağladığı istihdam ve gerçekleştirdiği ihracatla Türkiye ekonomisinin amiral gemilerinden biri olduğu bildirilen hazır giyim sektörü, yılın 11 aylık döneminde çoğu gelişmiş Avrupa ülkeleri olmak üzere toplam 208 ülkeye dış satım yaparak adeta dünyada ayak basmadık yer bırakmadı.