Güncelleme Tarihi:
Geçen bir yıllık sürede yüzde 75'i yenilenen ve seneye yerleşim alanını 80 dönümden 130 dönüme çıkaracak olan FYZOO bünyesinde, ayrı sektörlerde belirlenen 5-6 sponsorluk alanı oluşturulacak.
Bünyesinde 205 hayvan ve 329 bitki türü bulunan, 50 dönüm ilave büyüme ile yılda 1 milyon ziyaretçiye ulaşması hedeflenen FYZOO'da yer alacak firmalar, gelen ziyaretçilere yerinde pazarlama ve ürünlerini tanıtma imkanı bulacak. Kurumsal sosyal sorumluluğun yanı sıra profesyonel şirket anlayışı içinde faaliyetlerini sürdüren hayvanat bahçesi FYZOO'nun Genel Müdürlük görevini de geçmişte Koç Holding ve Vestel gibi büyük şirketlerde profesyonel yöneticilik yapmış olan Arif Sankur yürütüyor.
Arif Sankur, 80 dönüm olan hayvanat bahçesinin önümüzdeki yıl 50 dönem daha genişleyerek 130 dönüme ulaşacağını, buradaki genişlemenin şirketlerin doğrudan pazarlama faaliyetlerine de imkan sağlayacağını belirtti.
Ayrı ayrı sektörlerde belirlenen 5-6 sponsorluk alanı oluşturacaklarını ifade eden Sankur, banka, telekomünikasyon, otomotiv, süt ve süt ürünlerine dayalı şirket ile çocuk oyuncakları ve çocuk giyimi konusunda çalışan birer marka yer alacağını, 6 ana markaya 130 dönüm içinde çok rahat yerleri olduğunu kaydetti.
SPONSORLUK ELECTRO WORLD İLE BAŞLADI
Bu sponsorluk alanlarından perakende alanını Electro World ile oluşturduklarını, diğerleri ile görüşmelerinin sürdüğünü söyleyen Sankur,
''Electro World, elektronik atık projesini, FYZOO'da yaptığı tanıtımlarla son kullanıcısına kadar indirebildi. Proje buradaki eğitim seminerlerinde anlatıldı. Eğitim salonlarındaki bir takım cihazlara Electro World destek oldu, biz de hayvanat bahçesinin girişindeki sponsorluk panosuna Electro World'ü koyduk. Yönlendirme panolarımızı da Electro World markasıyla oluşturduk'' dedi.
Migros, Carrefour, Metro, Real ve İstanbul Ticaret Borsası'nın da kendilerine sebze meyve desteklerinde bulunduğuna işaret eden Sankur,
''Tüketiciye sunulmayan ancak henüz çürümemiş ürünleri veriyorlar. İstanbul Ticaret Borsası da özellikle küçük baş ve büyük baş hayvanda bize yardımcı oluyor. Bu markaların yaptıkları destekleri de ana sponsorluk panolarımızda anlatıyoruz'' dedi.
Arif Sankur, ''Böyle bir yerde pazarlama yapılabileceği insanların aklına gelmiyor. Doğrudan pazarlama aslında hep daha klişeleşmiş yerlerde oluyor. Çocuklu ailelere yönelik pazarlama yapmak, çevre ve eğitime yönelik pazarlama yapmak isteyenler için burası bir cazibe merkezi'' diye konuştu.
''HAYVANLARI DEĞİŞ-TOKUŞ YAPIYORUZ''
Ailenin burayı geliştirme kararı aldığını ve son 1 yılda FYZOO'nun yüzde 75'inin yenilendiğini, barınakların genişlediğini söyleyen Sankur, şu anda hayvanat bahçesinde 140'ı enderleşen türler olmak üzere 205 hayvan türü, 329 bitki türü bulunduğunu, bitki türünü 400'e, hayvan türünü de 250'ye çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.
Sankur, ''FYZOO'da kış sezonunda 55, yazın 105 kişi çalışıyor. FYZOO'da 2 mağazamız, kafeteryamız, bir oyun parkımız bulunuyor. 2009 sonuna kadarki ziyaretçi sayımız 150 bin iken, 2010'da ziyaretçi sayımız 335 bin kişiye çıktı. Bu seneyi de 750 bin civarında bir ziyaretçi ile kapatmayı düşünüyoruz. 80 dönümden 130 dönüme çıktığımızda 1 milyon ziyaretçiye ulaşmayı hedefliyoruz. FYZOO artık turistik acente programlarına girdiği için Rus ve Arap turistlerin de yoğun ilgisi var'' diye konuştu.
50 dönümlük fiziksel genişlemeyi Darıca Belediyesi'nden alacakları arsa ile yapacaklarını belirten Sankur, ''Park olarak tahsis edilen yerleri belediye ancak değiş-tokuş yapabiliyor. Biz 7 dönümlük otoparkımızı, yine otopark olarak kullanılmak üzere belediyeye veriyoruz, karşılığında 7 dönümlük park olarak tahsis edilmiş yer alıyoruz. Sosyal alan olarak tahsis edilen yerleri ise Belediye hazineden devralıyor ve bize 49 yıllığına kiralama şeklinde veriyor. Genişleme bu şekilde olacak'' dedi.
Hayvanları ağırlıklı Avrupa, Rusya ve Balkanlar olmak üzere diğer hayvanat bahçelerinden getirdiklerini belirten Sankur, dünyadaki bütün hayvanat bahçelerinin her ay elinde fazla olan ve eksik olan hayvanların listesini yayınladığını ve ona göre değiş tokuş yaptıklarını, hiç kimsenin para ödemediğini, Avrupa Hayvanat Bahçeleri ve Akvaryumlar Birliği'nin en önemli kurallarından birinin hayvan ticareti yapmamak olduğunu vurguladı.
Bir diğer önemli kuralın da doğadan hayvan getirmemek olduğuna, doğadan getirilen hayvanların telef olduğuna işaret eden Sankur, bugün hayvanat bahçesindeki hayvanların, 7'inci, 8'inci jenerasyonun çocukları olduğuna dikkati çekti.
''AYLIK YEM MASRAFI 125 BİN LİRA''
''Ayda 3 ton et, 2,5 ton balık giderlerimiz var. Bunun dışında 2,5 ton buğday, yulaf, baklagil geliyor. Flamingo, Kelaynak kuşları ve cüce maymunlar ayda 865 adet yumurta yiyor. Filamingolar, ayılar, ördekler, maymunlar 4 bin 600 kilo ekmek tüketiyor. Yine Papağan, maymun, ördek ve filamingoların meyve sebze tüketimi de 29 kilo. Hayvanat bahçesinde tüketilen gıdalar arasında bebek maması,
reçel, bal, peynir, yoğurt da bulunuyor. FYZOO'da ayda 4 bin 500 liraya yakın dezenfeksiyon masrafımız oluyor.''
Hayvanat bahçesine bu sene 20'nin üzerinde yeni türün geldiğini, önümüzdeki yıl 25 yeni tür daha geleceğini belirten Sankur, FYZOO'da Afrika bölgesi, Madagaskar bölgesi oluşturduklarını, Güney tropikal bölgesi üzerinde çalıştıklarını, burada birbiri ile uyumlu türlerin bir arada yer alacağını kaydetti.
Sankur, ''Bu sene Anadolu ve Ortadoğu'ya özel bir tür olan 'Altın Çakal'ı Bulgaristan hayvanat bahçesinden getireceğiz. Bu, kurttan türememiş, öz çakal türü. Yine enderleşen tür olan cüce su aygırını getirdik'' dedi.
FYZOO'da özel okullar ve devlet okullarına yönelik eğitim programları bulunduğunu ve 6 ayda eğitim verdikleri öğrenci sayısının 185 bini geçtiğini de anlatan Sankur, web sayfalarının da ayda 46 bin hit aldığını anlattı.