Hayalimiz üç kuşaktır İstanbul

Güncelleme Tarihi:

Hayalimiz üç kuşaktır İstanbul
Oluşturulma Tarihi: Kasım 21, 2012 00:00

Paris Opera’daki mağazasında yaptığı 1.8 milyar euro ciro ile dünyanın tek noktada en fazla ciro yapan mağazası olan ünlü Galeries Lafayette, İstanbul’a Çamlıca’dan giriş yapıyor. Galleries Lafayette Group CEO’su Philippe Houze, İstanbul’a büyük umutlarla geldiklerini belirterek, “3 kuşaktır İstanbul’a gelme hayali kuruyorduk” dedi.

Haberin Devamı

BİR yılda 50 milyon ziyaretçiyle Paris’te Eyfel Kulesi ve Louvre Müzesi’nden bile daha çok ziyaretçi alan ünlü Galeries Lafayette, 2015’te Çamlıca’daki Boulevardi alışveriş merkezinde açılıyor. Galeries Lafayette Group CEO’su Philippe Houze, “3 nesildir Paris’te, İstanbul’a gelmenin hayalini kurduk. Ben dahil ailede hep bir İstanbul tutkusu oldu. Şimdi bu bu hayali gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. İstanbul’a büyük umutlarla geliyoruz” dedi.

FRANKOFON ELİTLER YETER

Demsa’yla birlikte İstanbul’a giriş yaptıklarını hatırlatan Houze şunları söyledi: “Demsa’nın açacağı franchise mağazası aşağı yukarı 30 milyon euro’ya mal olacak. Bizim Paris mağazamızda en çok satış yaptığımız turistler arasında Türkler de var. Türkiye’de yüksek sosyete ve elitler Fransa düşkünü. Hâlâ pek çoğu Fransızca konuşuyor, Fransız mallarını seviyor. Türkiye’deki Frankofonlar bile başarı için yeter.”

Haberin Devamı

BÜYÜMEK İÇİN YURTDIŞI

İstanbul’u dinamik, genç nüfuslu ve büyüleyici bir yer olduğu için seçtiklerini anlatan Houze, “Türkiye’de yüzde 5-6 büyümeye burun kıvrılırken, biz yüzde 0.2 büyümeye daha ölmedik, resesyona girmedik diye seviniyoruz. Ama Fransa gelişmiş, doymuş bir pazar ve dünyanın en büyük 5’inci ekonomisi. Bizim şirket olarak büyümemiz lazım. Bunu artık Fransa’da yapamayız. Fransa’nın dışına çıkmak zorundayız, Fransa’da toplam 59 mağazamız var. Ve çok küçük şehirlerdeki bazı mağazaları kapatabiliriz” yorumunu yaptı.

PARİS’TE TURİST MOTORU

Fransa’da küçük şehirlerde satışlarda yüzde 2.5 düşüş yaşadıklarını belirten Houze, cironun yüzde 50’sinin turistlerden geldiği Paris mağazasında ekim itibariyle satışların yüzde 20 arttığını söyledi. Houze, Avrupa’daki krizin Fransa’da tam olarak hissedilmediğini belirterek, Modys’in kredi notunu
düşür-mesinin ekonomiyi etkilemeyeceğini
söyledi.

Emaar ile bağ Dubai’den

GALERIES Lafayette’in Anadolu yakasına ekonomik hareketlilik getireceğini belirten Emaar Türkiye CEO’su Ozan Balaban, Emaar ve Lafayette arasındaki bağın Dubai’deki mağazaya kadar uzandığını söyledi. Balaban, Çamlıca’daki Boulevardi projesi tamamlandığında 5 yıldızlı otel, konut, ofis ve alışveriş merkeziyle 15 bin kişinin yaşadığı bir yer olacağını aktardı.

Haberin Devamı

Açıp kapatarak hatamızı öğrendik

GALERIES Lafayette Group CEO’su Philippe Houze, 5 milyar dolarlık bir grup olduklarını hatırlatarak, “DEMSA’yı perakendedeki başarısı nedeniyle Türkiye’deki ‘franchise’ ortağımız olarak seçtik. Bünyelerindeki Harvey Nichols lüks department store. Biz ise orta üstü ve lüks aralığına hizmet veriyoruz” dedi. Yurtdışında department store açmanın zorluğuna değinen Houze şöyle konuştu: “Bir markanın yurtdışına açılmasıyla aynı şey değil. Örneğin biz New York’ta mağaza açıp kapattık. Bu büyük başarısızlık bizi çok üzdü. Çin’e ilk gidenlerdeniz ama hata yaptık, kapattık. Hatalarımızdan ders çıkardık. 16 yıldır Berlin’de başarılı bir mağazamız var. Dubai ve Kazablanka mağazalarımız iyi gidiyor. Seneye Pekin ve Jakarta’da, 2015’te de Doha ve İstanbul’da mağazalarımız açılıyor. İstanbul mağazamız Fransız, global ve Türk markalarının bir harmanı olacak.”

Haberin Devamı

Demsa Unitim’den alıp devam etti

HARVEY Nichols’ı Unitim’den satın aldıklarında, Galeries Lafayette görüşmelerini de devraldıklarını belirten Demsa Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Çetindoğan, “2011’de grup olarak yüzde 19 büyüdük, 2012’de ise şu ana kadar yüzde 25 büyüdük. Gelecek yıl içinde benzer büyüme rakamı bekliyoruz” dedi.

İşimiz insanlara ihtiyacı olmayan şeyleri satmak

LÜKS işinde dikkat çekmenin önemine işaret eden Philippe Houze şu tespitlerde bulundu: “120 yıllık Lafayette, 100 yıl önce Haussmann Bulvarı’ndaki mağazayı açarken bunun önemini bilerek o görkemli kubbeyi yaptırdı. Bizim işimiz insanlara ihtiyacı olmayan şeyleri satmak. Artık bu dünyada ihtiyaç diye bir şey kalmadı ama ben sana yeni bir çift ayakkabı, yeni bir çanta aldırmak zorundayım. Daha mağazaya girdiği an büyülenmeyen biri nasıl alışveriş yapsın? Berlin mağazamızı da bunu düşünerek tasarladık. Bizim işimiz retail (perakende) değil sadece, aynı zamanda entertainment (eğlence).”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!