Güncelleme Tarihi:
EKONOMİST dergisinin bu yıl 25’incisini düzenlediği ‘Yılın İş İnsanları’ ödül töreninde Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı da “Dijital Dünyada Liderlik” başlıklı bir konuşma yaptı. İki nedenle ‘Yılın İş İnsanı Ödül Töreni’ni önemsediğini söyleyen Begümhan Doğan Faralyalı, “Birincisi sizler de biliyorsunuz, biz kültür olarak Türkiye de tenkit etmeyi severiz ama tebrik etmeyi o kadar da sevmeyiz. Oysa ki iyi yapılanın ödüllendirme ve tebrik edilme değerinin yerleşmesi ve böyle bir kültürün oluşması, toplumların gelişmelerinde son derece önemli bir faktör. Bu ödülü önemsememin ikinci sebebi de başarılı ve güzel işler yapan insanları tebrik edip, sahneye çıkartıp daha fazla konuşturmak, gençlerimizin ilham alması ve cesaretlenmesini sağlamak. Hayal etmeyen toplum büyük başarılar yakalayamaz” dedi.
GARAJDAN İLHAM ALDIK
Begümhan Doğan Faralyalı, konuşmasında kendi hayatından da örnek vererek şunları söyledi: “Stanford Üniversitesi’nde 2002-2004 yılları arasında işletme mastırı yaparken girişimcilikten etkilendim. Silikon vadisinin ortasında, Yahoo’nun Yahoo olduğu, Google’ın dünyayı değiştirmeye başladığı zamanlar… İki sene boyunca neredeyse her gün bir garaj hikâyesi dinledik. Çoğu zaman garajda başlayan bu hikâyelerin bazılarını sonu, milyar dolarlık şirketlerdi. Bazılarıysa başarısızlıkla sona eren ama yeniden bir şeyler deneyen insanların hikâyeleriydi. Bu kişiler bize öyle büyük heyecan ve ilham verdi ki, birinci dönemin sonunda ben dahil sınıf arkadaşlarımın hepsi kendi şirketini kurma telaşındaydı. İkinci senemin sonunda yüzde 35’i kendi şirketini kurmak için okuldan ayrılırken, diğerleri borç ödeme veya başka gerçekler ışığında cesaret ve heyecan dolu bir şekilde büyük şirketlere katıldılar.”
EN ZORLAYICI DÖNEMLERDEN BİRİNİ YAŞIYORUZ
BEGÜMHAN Doğan Faralyalı, geçtiğimiz hafta İstanbul’da yapılan BM Dünya İnsanlık Zirvesi’nde BM Genel Sekreteri Ban-Ki Moon’un bu toplantıyı 1941 yılında BM’in kuruluşuna baz oluşturan toplantıya benzettiğini hatırlatarak, “2. Dünya Savaşı’ndan sonra belki en transformative ve zorlayıcı dönemlerinden birini yaşıyoruz. Senede 60 milyon kişi evinden doğal afetler veya savaş yüzünden taşınmak zorunda kalıyor. 130 milyon kişinin dünyada insani yardım ihtiyacı var. Dünyaya insan olarak gelmediğimiz, insan olmayı öğrenmeye geldiğimize inanan bir kişiyim. Bu bağlamda Birleşmiş Milletler’in dünyada yaşanan dramları daha yüksek bir farkındalık seviyesinden yaklaşmaya ve çözümler aramaya çalışıyor olmasından dolayı mutluyum. Dünya’da yaşananlara ve ihtiyaçlara baktığımız zaman, problemlerin sadece devlet liderlerinin, ülkelerin ve Birleşmiş Milletler gibi kuruluşların çabaları ile çözümlenemeyeceğine inanıyorum. Problemlere kalıcı çözümler bulmak için yeni değerlerin promote olduğu toplumsal dönüşümlere ihtiyaç var. Değerler insanların ve toplumların hayatındaki gizli kahramanlar gibidir. Aslında bir yerde en önemli denetim mekanizmalarıdır. Yaşamı ne şekilde yaşayacağımıza, ne yapmayı seçeceğimize ışık tutan şeylerdir değerler. Örneğin Türkiye de biraz da Hababam Sınıfı’nın da sayesinde kopya çekmek haylazlık olarak kabul edilebilir bir değerdir. Öteki taraftan Amerika’da erdemli olmak çok önemli bir değerdir. Ve bunu toplumsal yaşamda birçok anlamada görebilirsiniz. Yalan kabul görmez, kopya çekmek çok büyük bir amiptir vs. Toplumların şirketlerden oluştuğunu düşünürsek iş liderlerinin toplumsal değerlerin oluşmasında önemli sorumluluğu olduğu da ortadır” dedi.
BÜYÜMEDE KENDİ SEKTÖRÜNÜ GEÇTİ
TÜKETİCİ elektroniği perakendecisi MediaMarkt, 2016 yılının ilk çeyreğinde sektörün üzerinde büyüdü. Şirketin, araştırma şirketi GfK’nın raporuna göre yaptığı açıklamada, Türkiye’de elektronik perakende pazarı, bir önceki yıla kıyasla yüzde 13.6 büyürken, Media Markt’ın yüzde 21.2’lik bir artış yakaladığı belirtildi. Akıllı telefonlardaki büyümenin etkisi ile sektörün en çok büyüme kaydeden kategorisi yüzde 22.6 ile yine Telekom oldu. Rapora göre ilk çeyrekte yüzde 11.4 ‘lük bir küçülme ile en belirgin düşüş ‘IT’ kategorisinde görüldü. Media Markt ise ‘IT’ kategorisinde yüzde 9.5’lik bir büyüme kaydetti. Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, “Media Markt olarak Türkiye’nin en çok tercih edilen çok kanallı elektronik perakendecisi olma hedefimize her geçen yıl daha da yaklaşıyoruz” dedi.
BANKA HESABIYLA ZENGİNLİK OLMAZ
BEGÜMHAN Doğan Faralyalı, “Yılın İş İnsanı” seçilen Mustafa Koç’la ilgili olarak da, “Mustafa Koç yaşamı boyunca mütevazılığı ve samimiyeti ile topluma birçok anlamda farklı şeyler öğretti ve çok iyi bir rol model oldu. Doğrusu bana aramızdan ayrılırken 2 şey öğretti: Birincisi hayatı doya doya yaşamanın önemi. Ben arkasından yazılan çizilenlere baktığım zaman, güzel yaşanmış bir hayat izlenimi edindim. Çok başarılı bir iş hayatı ve bunun yanında severek yaptığı hobiler, sevdikleri ile paylaşılmış güzel anılar. Ertelemeden, hayatı hemen şimdi doya doya yaşamanın önemini bir kere daha fark ettim. Onun yanında hayatta gerçek zenginliğin banka hesabı ile değil ne kadar gönül fethettiğin ile ölçülebileceğini bir kere daha gördüm. Sevgili Mustafa’yı yolculayan yüz binler ve arkasından yazılanlara bakınca çok zengin bir yaşam yaşadığını düşündüm. Allah hepimize böyle bir hayat nasip etsin” dedi.