Güncelleme Tarihi:
HAVAYOLU şirketlerinin son dönemlerde önemli yatırımlara imza attıklarını söyleyen Atlasjet İcra Kurulu Başkanı Sami Alan, “Şuanda 16 noktaya uçuş yapıyoruz. Bunu 25 noktaya çıkaracağız. Artık ‘havayolu ihracatı’ yapacağız. Çünkü Türkiye özel havayolu işletmeciliği çok büyük gelişme kaydetti” dedi.
HEDEF YABANCI ÜLKELER
Atlasjet’in Kayseri’ye günde 3 kez yapacağı seferlerin başlaması nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Sami Alan, şu bilgileri verdi: “Türk havacılık sektöründeki gelişmeler önemli. Biz de bunu değerlendirerek başka ülkelerde lisans alıp şirket kurup o ülkelerin özel havayolu şirketi olacağız. Güney Sudan’da lisansımızı aldık. Güney Sudan’dan farklı bölgelere uçuşlara başlayacağız. Kuzey Irak’ta da lisans aldık ancak orada merkezi hükümet ve yerel yönetimin ilişkilerinin düzelmesini bekliyoruz.”
ÜCRETSİZ SERVİS HİZMETİ
Sami Alan konuşmasında “Atlasjet Kayseri uçuşları haftanın yedi günü ve günde 3 sefer olarak başlatmamız çok önemli. Mimarların
çok güzel bir sözü vardır. Bir medeniyeti anlamak isterseniz yollarına bakın derler.
Biz de İstanbul’dan Kayseri’ye bir yol açtık. Farkımız burada başlıyor. Uçtuğumuz her noktada şehir içine ve ilçelere ücretsiz otobüs servisi koyan tek havayoluyuz” dedi.
1.4 milyar insan elektrikle tanışmadı
DÜNYADA 1,4 milyar insanın hala elektrikle tanışamadığını vurgulayan Bakan Yıldız, şöyle devam etti: “Afrika’da Ekvator’un altını, Güney Afrika’yı hariç tutarsak 890 milyon insan yaşıyor ve 890 milyon insanın kullandığı elektriğin miktarı 19,5 milyon nüfuslu New York’un kullandığı elektriğe denk. Bu çok ciddi bir dengesizlik.”
Apron ve hizmet binası yetersiz kaldı
ENERJİ ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Atlasjet’in yeni uçuş hattıyla birlikte Kayseri’yle karşılıklı çıkar paylaşımı yaptığını belirtti. Yıldız şunları söyledi: ”2003 yılında Kayseri havaalanında apron genişletilmesini istediğimizde bize yeterli yolcu olmadığı söylenmişti. Ancak görülüyor ki havaalanın apron ve hizmet binası yetersiz kaldı. Yeni havaalanı, terminal binaları ve apron şart oldu. Bu çalışmalar da sürüyor. Türkiye’de havayolu taşımacılığı son 4.5 yılda 4.5 kat arttı. Türk Hava Yolları nasıl Avrupa’da 216 noktaya uçuyorsa, onun açtığı yoldan değer firmalarımız da seferlerini ve uçuş noktalarını artırıyor. Gelişen ve büyüyen Kayseri’nin, gelişmeyen ve gelmeyen havayolu olamaz.”